• Ad
  • תגידו שלום ולא להתראות לקיה ריו
    ריו, מכונית הסופר-מיני של קיה שהייתה בעבר חביבת ציי הרכב - יורדת מקו ההרכבה בפעם האחרונה. לא רק שלא תהיה לה מחליפה, יש מצב שבעתיד הקרוב גם לא יהיה יותר פלח שוק להתחרות בו ואנחנו נישאר רק עם קרוסאוברים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הולך ופוחת הדור. פלח השוק של מכוניות סופר-מיני – אולי הפלח המזוהה ביותר עם שוק הרכב האירופאי ובוודאי אחד החשובים שבו – מצטמצם אט אט ונעלם ככל שיותר ויותר שחקניות מפתח מתחילות להיעלם ממנו בגלל חוסר כדאיות כלכלית של יצרניות הרכב.

     

    תגידו שלום ולא להתראות לקיה ריו

     

    הייצור של קיה ריו, אחותה של יונדאי i20 והתשובה של קיה לפלח השוק הזה – צפוי להסתיים בהמשך השנה לכל הפחות בגרסת התקינה האירופאית שלו, וזאת מבלי שצפויה לה מחליפה כלשהי. אנשי קיה לא אמרו מתי בדיוק יופסקו המשלוחים לאירופה אבל אישרו ש"ספרי ההזמנות נסגרו" במספר מדינות אירופאיות. מוקדם יותר אישרה קיה שתפסיק את המכירה של ריו גם באוסטרליה – אחד השווקים החשובים של היצרנית הדרום קוריאנית.

    ריו, אשר החליפה בשנת 2000 את 'פרייד' שנמכרה בשעתו גם בישראל, נמכרת אמנם בשווקים ברחבי העולם ומיוצרת גם במקסיקו ובאלג'יריה. דורות קודמים שלה אף יוצרו או הורכבו בעבר בסין, מלזיה, איראן, רוסיה ואקוודור. לאירופה ואלינו היא נשלחה מאז ומעולם ממפעל סוהארי של קיה שבדרום קוריאה, שם מיוצר הדור הרביעי שלה, הנוכחי, מאז סוף שנת 2016.

    על גבי הפלטפורמה של ריו/i20 מייצרות יונדאי וקיה מכוניות שמתח הרווחים עליהן גדול בהרבה, כמו יונדאי קונה וקיה סלטוס, ואלה הפכו לבחירות המועדפות והמבוקשות יותר גם בעיניי לקוחות פרטיים אבל אפילו עבור ציי רכב באירופה. קיה עמדה בפני ברירה: האם לחדש את הדגם הוותיק במלאת לו 7 שנים או פשוט לזנוח אותו, אך כנראה שהיא לא תרגיש צורך להתנצל על הפסקת הייצור של סופר-מיני אירופאית. זאת מפני שמי שהקדימה אותה היא אחת מחלוצות הז'אנר הזה – פורד, שכבר הכריזה על הפסקת הייצור של פיאסטה – מכונית הרבה יותר חשובה באירופה (אך לא בישראל).

    הסיבה היחידה שהנטישה הצפויה של ריו כן חשובה לנו היא מפני שזה עלול להציג שינוי לא מעודד באסטרטגיה של יונדאי וקיה – שתי יצרניות שבולטות לטובה במגוון הדגמים המאד רחב שלהן. יונדאי וקיה מתעקשות להמשיך לייצר ולמכור מכוניות מיני – את i10 ו'פיקנטו', אשר נותרו מוהיקניות כמעט אחרונות בפלח שוק עוד פחות רווחי משוק הסופר-מיני. פיקנטו היא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל בעשור האחרון וצריך לקוות שקיה לא תוותר גם עליה.

    מי שנותרו כעת בפלח הסופר-מיני האירופאי הן בראש ובראשונה שחקניות אירופאיות שמצליחות בשוק הביתי שלהן יותר מאשר בישראל, כמו פולקסווגן פולו, רנו קליאו, פיג'ו 208 ואופל קורסה, שחקניות אירופאיות שדי מצליחות אצלנו למרות הצטמקות השוק – כמו סיאט איביזה וסקודה פאביה, יפניות כמו טויוטה יאריס ומאזדה 2 המזדקנת (שהושקה כבר ב-2014 וקיבלה לאחרונה מתיחת פנים), ויונדאי i20. אלא שתקנות פליטת המזהמים האירופאיות המחמירות והולכות מאלצות את יצרניות הרכב להוסיף מערכות שונות ויקרות למנועי הבעירה הפנימית, זה מכביד מאד על עלויות הייצור ומצמצם את מתח הרווחים הצנום ממילא. כך מוצב כעת סימן שאלה גם לגבי עתידן של שאר המתחרות בפלח השוק הזה.

    במקביל לחיסול של פלח ה'מיני' מחוסל בעקביות גם פלח השוק של מכוניות משפחתיות גדולות (פורד מונדיאו, פיג'ו 508) וכל מה שמוצע – גם בתצורות הנעת בעירה וגם בתצורות חשמליות – הם קרוסאוברים שנראים יותר מידי דומים זה לזה מכל הבחינות.

     

    תגידו שלום ולא להתראות לקיה ריו

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תגידו שלום ולא להתראות לקיה ריו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.