מעבר לעובדה שהמכוניות של טסלה לא פולטות שום דבר שמזהם את הסביבה, בהעדר מתחרים ישירים, החברה הצליחה לשמור עד כה על תדמית נקיה, כזו שלא לוקחת חלק ב"מלחמות העולם" בין יצרניות הרכב, אולם לאחרונה נראה כי אלון מאסק, המייסד והמנכ"ל הכל יכול של החברה, קצת שחרר את הרסן והשאיר את התקינות הפוליטית מאחור.
לפני כמה חודשים מאסק התייחס לסיכוי של מכוניות מונעות מימן דוגמת המיראי של טויוטה להצליח והכריז שמכוניות תא דלק הן "כל כך בולשיט".
כעת הוא מתייחס לדיווחים על הפרויקט הסודי הגרנדיוזי של אפל לפתח ולייצר כלי רכב חשמליים בעלי יכולת נהיגה אוטונומית.
"אפל מעסיקה את האנשים שאנחנו פיטרנו", ציין מאסק בזלזול בראיון לעיתון גרמני. "הם ממש לוקחים כל איש שאנחנו משחררים ובחברה אנשים כבר צוחקים ומכנים את אפל 'בית הקברות של מהנדסי טסלה'".
בהמשך הראיון ובנימה קצת יותר ממלכתית מאסק מסביר שהתפתחות של חברה טכנולוגית בולטת כמו אפל לכיוונים כאלה נראית כמו הדבר ההגיוני והנכון שיש לעשות, אך במקביל ממשיך לנגוס בתפוח ושואל את הכתב בסרקסטיות: "האם פעם ראית את השעון 'המהפכני' של אפל? לא, ברצינות. אני, כאמור, חושב שזה טוב שאפל משקיעה בכיוונים חדשים אבל מכוניות זה מוצר הרבה יותר מורכב ומסובך מטלפונים ומשעונים חכמים".
למרות הטון המזלזל בדבריו של מאסק ניכר כי בין השורות כי הוא בהחלט מוטרד מ"גניבת המוחות" ומהעסקת מהנדסים שעבדו בטסלה בפרויקט המוטורי הסודי של החברה.
כבר לא מעט שנים נשמעות הערכות ושמועות בדבר כניסה קרובה של אפל לתחום הרכב. לפי מקורות המקורבים לחברה זה היה גם חלק מחזונו של סטיב ג'ובס, אך במציאות הפרויקט התעכב במשך זמן רב בשל הצורך לעדכן כל העת ולשמור על יתרון בשוק הסמארטפונים ובשל מחלת הסרטן של ג'ובס שהחמירה מאוד וגרמה לפטירתו ב-2011.
באפל הקפידו כל העת לא להגיב ולשמור על דממת אלחוט מוחלטת בכל הנוגע לפרויקט, וגם כיום החברה לא מפרסמת דבר על שאיפותיה להשתלב בעולם האוטומוטיבי.
עם זאת, דיווחים בשנה וחצי האחרונות על גיוס עובדים, מנהלים, מעצבים ומהנדסים חדשים שעבדו בעבר ביצרניות רכב מובילות לפרויקט "טיטאן" הסודי, כמו גם שכירתו של מתקן ניסויים גדול ומאובטח ששימש בעבר כבסיס צבאי בסמוך לסן פרנסיסקו ולא רחוק ממטה החברה, מוכיחים מעל לכל ספק שהפרויקט נכנס מזמן להילוך גבוה.