• Ad
  • השמאים נגד מנהלי חברות הביטוח: להטיל קנסות אישיים

    איגוד השמאים דורש מן הפיקוח על הביטוח לפעול כנגד מנהלי חברות הביטוח עצמם כאשר החברות חורגות מהוראות החוק. כלל ביטוח תשלם קנס בסך 7 מיליון שקלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת כלל ביטוח נקנסה בשבוע שעבר בסכום של יותר מ-7 מיליון ש"ח על ידי המפקחת על הביטוח בגלל הפרת הוראות חוזר שמאות ביטוח רכב.
    בהודעת דוברות האוצר בעניין זה נכתב ש"הביקורת שנערכה על ידי הפיקוח על הביטוח (מצאה) כי החברה שללה ממבוטחים לקבל הנחת השתתפות עצמית במוסך הסדר, מכיוון שבחרו בשמאי שאינו נמנה על רשימת שמאי החוץ של החברה. לכן, אגף שוק ההון חייב את החברה להשיב כספים למבוטחים שנשללה מהם הנחת השתתפות עצמית במוסך הסדר…
    עוד נמצא כי החברה השתמשה בשירותיו של שמאי חוץ כדי שיבצע עבורה בקרות על שומות אחרות. איסור השימוש בשירותיו של שמאי חוץ לצרכי בקרה, נועד לצמצם את ניגוד העניינים ולמנוע מצב שבו תהיה פגיעה בהחלטות השמאי. הביקורת מצאה גם מקרים שבהם סרבה חברת הביטוח לקבל את הכרעת השמאי, ולא פעלה בהליך ערעור כנדרש באמצעות שמאי מכריע".

     

    חברת כלל ביטוח תשלם קנס בגובה של כ-7 מיליון ש"ח. איגוד השמאים: הקנסות קטנים מהסכומים שהחברות מרוויחות כתוצאה מהפרת החוק
    חברת כלל ביטוח תשלם קנס בגובה של כ-7 מיליון ש"ח. איגוד השמאים: הקנסות קטנים מהסכומים שהחברות מרוויחות כתוצאה מהפרת החוק

     

    שתי חברות ביטוח אחרות שנקנסו על-ידי המפקחת על הביטוח הן הכשרה חברה לביטוח והחברה לביטוח ישיר (איי.די.איי).
    הכשרה נקנסה בסכום של כ-900 אלף ש"ח בגין דיווחים שגויים למאגר המידע הסטטיסטי בענף ביטוח רכב חובה. בנוסף, החברה לא יישמה את המלצות מבקר הפנים של החברה, משנת 2011, לתיקון ליקויים, וכן הוסיפה לדווח דיווחים שגויים למאגר המידע.

    איי. די. איי נקנסה בסכום של כ-280 אלף ש"ח בגין הפרת ההוראות לעניין נוסח ספח תיעוד שאלות ותשובות של בעל הפוליסה בענף ביטוח רכב חובה.

    קנסות אישיים על המנהלים

    הודעת דוברות האוצר עוררה זעם באיגוד השמאים, אשר הגיב בהודעה משלו ובה נכתב, בין השאר: "לפי התלונות שהגיעו לאיגוד אין מדובר בעניין חד פעמי אלא בהפרות חוזרות ונשנות של החוזרים, אשר מתגלות בכל אחת מן החברות שבהן נעשית בדיקת עומק…

    עמדת האיגוד היא שיש להטיל אחריות אישית על בעלי תפקידים ומנהלים בחברות הביטוח אשר מבצעים או מאשרים את ביצוע העבירות, ורק באופן זה ניתן יהיה להילחם בהפרותיו החוזרות והנשנות של החוזר".

    באיגוד אומרים עוד ש"למרות הפעילות המבורכת של המפקחת על הביטוח בעניין זה הרי שהיא לא מפרטת את האירועים שבגינם הוטלו הקנסות על חברות הביטוח. כתוצאה מכך נמנע מן הציבור לדעת על אילו הפרות נענשות חברות הביטוח: האם מדובר על השפעה על שיקול דעתו של שמאי, על התעלמות מחו"ד מחייבת או אולי בכלל על מתן הנחה אסורה בשיעור השתתפות עצמית הנקבעת לפי זהות השמאי.

    אם יפרסם הפיקוח את ההפרה הספציפית את סכום הקנס אשר שולם בגינה, הדבר יהווה כלי כבד משקל לקראת מניעה עתידית. דבר זה יביא הן לחשיפת העבירות בפני הציבור… (וכן) להבהיר לשמאים ולציבור כי תלונותיהם מתבררות לעומקן וכי ישנה תוצאה של ממש לתלונות אלה".

    באיגוד אומרים עוד ש"בהתחשב בהיקף הכספי הגדול של תחום ביטוח הרכב, והרווחים האדירים שמופקים בו על ידי המבטחות, הטלת קנסות על החברות (גם אם מדובר בסכומים גבוהים יחסית) לא תרתיע את הפועלים בשם התאגיד מנקיטת צעדים בלתי חוקיים. זאת מאחר ש"החיסכון" שהם מביאים למבטחת (שהוא כולו נזק למבוטח) גדול עשרות מונים מן הקנסות שאותם מטיל הפיקוח".

    הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר אומרת ש "כחלק מתכניתו האסטרטגית, אגף שוק ההון פועל להבטחת תקינות פעילותם של הגופים המוסדיים. האגף מבצע ביקורות ומאתר חברות אשר אינן פועלות כנדרש ופוגעות בציבור המבוטחים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.