כאשר מתגלה תקלה ברכב ועלות התיקון שלה מצדיקה את זה – מומלץ לנסות ראשית לכל להבין מדוע היא נגרמה.
אם "הלך מנוע" ברכב שנסע מאות אלפי קילומטרים ו"לא ראה מוסך" אין למי לבוא בטענות חוץ מאשר למי שנהג כך.
אבל במכונית שמטופלת "לפי הספר" לא אמורות להתגלות תקלות, ולכן מומלץ לבדוק אם תקלה (משמעותית) היא בגדר "טעות סטטיסטית" וחוסר מזל, או שמא מדובר בחלק מתופעה רחבה יותר, כלומר שזאת תקלה סדרתית שאמורה להיות מטופלת באחריות יצרנית הרכב.
בשלב ראשון כדאי להתייעץ עם איש המקצוע במוסך ולהבין ממנו מה בדיוק התקלקל, מדוע זה קרה, והאם הוא מכיר מקרים אחרים כאלה – כלומר עד כמה מדובר בתופעה נפוצה או במקרה נדיר.
אם קיים חשד סביר שמדובר בתקלה סדרתית צריך לבדוק אם היצרנית לקחה עליה אחריות והיא מתקנת אותה על חשבונה, ובאילו תנאים. קל מאד להריץ חיפוש 'גוגל' ולבדוק אם גם בעלי רכב אחרים התלוננו אודות בעיה דומה, ואפשר להפנות את השאלה אלינו באמצעות טופס מתאים. ככל שהמכונית ותיקה יותר ומספר האזכורים ברשת קטן יותר – כך גם קטנים הסיכויים שמדובר בכשל סדרתי – ולהיפך.
אנחנו מפרסמים כאן את רשימת כל התקלות המשמעותיות שידוע לנו עליהן, אבל באופן טבעי היא מבוססת אך ורק על מידע שהגיע אלינו, לכן זה מידע חלקי בלבד. כדאי לבדוק כאן, ובמקביל כדאי גם ליידע אותנו אודות תקלות שהתגלו – מפני שכאשר מצטברות אצלנו מספיק תלונות לגבי דגם מסוים אנחנו מוסיפים אותו לרשימה.
חשוב לזכור שתקלות – גם סדרתיות – לא בהכרח מופיעות בכל המכוניות מאותו דגם. תקלות סדרתיות יכולות להתקיים גם ב-1% בלבד מן המכוניות, וזה אומר שגם אם מכונית מופיעה ברשימה שלנו ייתכן מאד שב-99% מן המכוניות האחרות מאותו דגם לא תהיה תקלה דומה.
נתקלת בתקלה משמעותית ברכב שלך וידוע לך שיש עוד רבים כמוך? אנחנו במרחק דוא"ל אחד: editor.thecar@gmail.com. ניתן לפנות אלינו גם באמצעות הטופס הבא: