Ad

M קלאס OUT קבלו את GLE

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

השבוע תחשוף מרצדס את מתיחת הפנים לשמו של ML הוותיק שלה, ויחד איתה גם את הגרסה ההיברידית-נטענת שלו. וגם: תיבת תשעה הילוכים למנועי הדיזל

מרצדס חשפה בסוף השבוע תמונות ופרטים רשמיים של GLE החדש, מחליפו של הג'יפ ML שלה והמתחרה של ב.מ.וו. X5, והיא תשיק אותו בפני קהל השבוע, בתערוכת ניו-יורק.

השם החדש,GLE, הוא השינוי המשמעותי ביותר שעבר ML, לצד מתיחת פנים די נרחבת שכוללת גם מנועים משודרגים וקבלת הפרצוף המשפחתי החדש של משפחת מרצדס.

שתי הבשורות החשובות שמציג GLE, נוסף לעיצוב החדש, הן ראשית לכל גרסה היברידית-נטענת, וכן תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, בעלת 9 יחסי העברה, למנועי הדיזל.
אנשי מרצדס טוענים לחסכון של "עד 17%" בתצרוכת הדלק של המנועים המשודרגים, וזה חשוב כמובן מבחינה תקשורתית, סביבתית ומצפונית אבל פחות עקרוני לרוב לקוחותיו של הג'יפ הזה, ששוקל סביב השתי טונות.

גם GLE500e, הגרסה ההיבדידית-נטענת, לא מיועד לחסכנים, אלא אולי למי שמבכרים מנוע V6 חסכוני יחסית על-פני מנוע ה-V8 מבלי להתפשר על ביצועים.
מנוע הבנזין מספק 333 כ"ס והוא מחובר למנוע חשמלי שמספק 116 כ"ס, ושניהם יחס מייצרים כ-66 קג"מ ו-442 סוסים.
המערכת ההיברידית מאפשרת מצב נהיגה חשמלי טהור שאיתו אפשר להגיע למהירות מרבית של 130 קמ"ש, ומי שיהיה עדין יותר עם המצערת יוכל להשיג את טווח הנסיעה החשמלי המרבי של 29 ק"מ לאחר טעינה בת כשעתיים של סוללת הליתיום איון מרשת החשמל הביתית (220 וולט).

במצב נסיעה "טעינה" טוען מנוע הבנזין את הסוללה לקראת שימוש מאוחר יותר בשטחים סגורים שמיועדים לרכב חשמלי בלבד, ובכל המצבים מונעים ארבעת הגלגלים מבעד לתיבת ההילוכים האוטומטית הרגילה של מרצדס, בעלת 7 יחסי העברה.

לגרסת הבנזין "הבסיסית", בשלב ראשון, יש מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר, מוגדש בצמד מגדשי טורבו, שמספק 333 כ"ס וכ-50 קג"מ.
מי שמבקש גרסה חזקה יותר (ועדיין לא דיברנו ולא נדבר על גרסאות AMG) יכול לבחור ב-V8 בנפח 4.7 ליטר שמספק 435 כ"ס וכ-72 קג"מ של מומנט.
אירופאים יעדיפו ודאי את הדיזלים, הקטן בהם הוא מנוע ארבעה צילינדרי בנפח 2.1 ליטר שמספר 204 כ"ס ו-49 קג"מ בגרסת ההנעה האחורית ו-51 קג"מ בגרסה כפולת ההנעה.

מנוע דיזל גדול וחזק יותר הוא V6 בנפח 3.0 ליטר שמספק 258 כ"ס ו-63 קג"מ. כל הדיזלים מחוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה, בעלת 9 יחסי העברה, שאיתה מיישרת מרצדס קו עם לנד-רובר וקרייזלר ומקדימה רבים וטובים אחרים.

מרצדס ציידה את GLE בכל מערכות הסיוע לנהג שמוכרות לאדם, כולל מערכת לסיוע כנגד רוחות צד ומערכת לצמצום זויות הגלגול בעת פניה חדה, שלא לדבר על מסך ה-7 אינטש שמשדך לנהג את מערכת ה'קומאנד' בגרסתה המודרנית, או על מערכת ה"דיינמיק סלקט" לבחירת אופי ההתנהגות של המכונית ומצלמה היקפית ל-360 מעלות סביב המכונית.

Mercedes-Benz GLE, W 166,  face lift 2015

אצלנו, בע"ה, בהמשך השנה.

אגב, עם GLE, וגרסת הקופה שלו שקדמה לו והושקה בדטרויט (מול ב.מ.וו. X6), משיקה מרצדס את סדרת השמות החדשה של כל הקרוס-אוברים והג'יפים שלה, שכולם מתחילים באות G וממשיכים בהתאם לגודל הקרוסאובר ולסדרה עליה הוא מבוסס.

כך, למשל, G נשאר המלך, ובקטגוריה בפני עצמה, אבל ML הפך ל-GLE (על שום שהוא מבוסס על פלטפורמת סדרה E),
GL יהיה ל-GLS, ו-GLK יהיה ל-GLC. הקרוס אובר הקטן, GLA, נולד מראש עם השם המתאים למשפחה המחודשת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות