Ad

EuroNCAP ריסק לרנו את הצורה

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אכזבה גדולה לרנו בסדרת מבחני הריסוק של פרוייקט EuroNCAP: רק שלושה כוכבים למכונית שהמציאה את הקשר בין רנו לבטיחות

כך חולפת תהילת עולם: רנו, היצרנית שהרוויחה את הרווח התדמיתי הגדול ביותר בהיסטוריה של מבחני הריסוק, נכשלה כשלון מחפיר בסדרת מבחני הריסוק שפרסם היום פרויקט EuroNCAP, כאשר קיבלה רק שלושה מתוך חמישה כוכבים.

ההישג הגדול הראשון של פרויקט EuroNCAP, כאשר פרסם את סדרות התוצאות הראשונות שלו בסוף שנות ה-90, היה ניתוק הקשר בין מחיר המכונית לבין רמת הבטיחות הפאסיבית שהיא מספקת. בעוד שיצרני יוקרה, למשל אאודי ומרצדס, ספגו תוצאות לא מחמיאות, יצרני מכוניות עממיות כמו רנו קיבלו ציונים טובים מאד.

רנו מגאן, בשנת 1999, הייתה בין הקומפקטיות שזכו לציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק (4 כוכבים), רנו הייתה יצרנית המסה הראשונה שקיבלה חמישה כוכבים במבחן ריסוק (לגונה, 2001), ובשנת 2002 הייתה רנו מגאן המכונית הקומפקטית הראשונה שזכתה בחמישה כוכבים במבחני EuroNCAP.
היות שאצל לקוחות רבים קיים קשר פסיכולוגי בין בטיחות לבין איכות – רנו הרוויחה רווח תדמיתי עצום מן ההצלחה של כמעט כל הדגמים שלה לאורך השנים, והיא גם הקפידה שמשנת 2000 ואילך תקבל רק מכונית אחת (טווינגו המזדקנת) פחות מארבעה כוכבים.

הרף עלה, רנו ירדה

לא ברור מי מאנשי רנו נרדם בשמירה, ומה הסיבה לפאשלה הגדולה, אבל בסדרת מבחני הריסוק שפורסמה היום קיבלה רנו מגאן החדשה רק שלושה כוכבים.

נכון אמנם שאי אפשר להשוות בין הציון שניתן כיום לבין ציונים שניתנו בעבר, מפני שפרוייקט EuroNCAP מעלה מידי כמה שנים את רף המבחן, ובכל זאת מדובר בכשלון מביש משלוש סיבות. ראשית, כמו כל היצרנים גם אנשי רנו ידעו זמן רב מראש מה הן הדרישות הבטיחותיות – בעיקר מבחינת אביזרי בטיחות נדרשים – ויכלו להיערך בהתאם אם הנושא עדיין היה חשוב להם.

שנית, רנו יכולה הייתה לקבל לכל הפחות ארבעה כוכבים לו טרחו אנשיה לתקן תקלה פעוטה: הצגת הודעת טקסט לגבי אי חגירת חגורות הבטיחות מאחור במקום צלמית (הודעת הטקסט לא קיימת שם בכל השפות, צלמית לא זקוקה לתרגום).

ואכן המבוכה במסדרונות רנו צריכה להיות גדולה מסיבה נוספת: בעוד ש-MG3 קיבלה ציון נמוך מפני שהיא ממש גרועה (המרכב שלה קרס לא טוב במבחן), וצמד הצרפתיות קיבל ציון בינוני בעמידות המרכב עצמו בריסוק, רנו דווקא קיבלה ציון טוב בריסוק – אבל הפסידה שני כוכבים בגלל קמצנות באביזרי בטיחות.

סיבה שלישית לבושה של רנו היא ששתי מכוניות אחרות שקיבלו ציון (גרוע) דומה הן MG3 הסינית, וצמד הצרפתיות פיז'ו 301 וסיטרואן אליזה. בשני המקרים מדובר במכוניות זולות מאד שקהל היעד העיקרי שלהן נמצא במדינות מתפתחות, בעוד שמגאן, על אף שמדובר כבר בדגם מזדקן (2008), היא מכונית חשובה שמיועדת לקהל אירופי.

מכיוון אחר, ומביך לא פחות – המיני-מיניוואן החדש של פולקסוואגן, גולף ספורטוואן, קיבל את הציון המרבי של 5 כוכבים באותו מבחן, וגם זה מעמיד את מגאן באור מגוחך.
החדשות הטובות בסיפור הן שפרוייקט EuroNCAP מאפשר לכל יצרן לממן מבחן חוזר – בתנאי שכל השיפורים שיותקנו במכונית הנבחנת יותקנו גם על קו הייצור בכל המכוניות שיימכרו באירופה. רנו אכן מתכוונת להשתמש באופציה הזו, ולקבל לכל הפחות כוכב אחד נוסף למגאן שלה.

בנוסף, כפי שמבחן ריסוק מאכזב לאלפא-רומיאו 147 גרם בשעתו לזעזוע חיובי לכל קבוצת פיאט – אפשר לקוות שגם הפאשלה של מגאן תזעזע את אמות הסיפים ברנו, ותעודד אותם לשוב ולהשקיע בבטיחות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות