המהדורה המעודכנת של ספורטאז' – אחד הדגמים הנמכרים ביותר של קיה בעולם וגם בישראל – הושקה היום (ג') בקוריאה. בתפריט: תיבת הילוכים חדשה, עיצוב משופר בחוץ ובפנים, שדרוג לאבזור ולטכנולוגיה, תוספת כוח למערכת ההיברידית ו"מצב תינוקות" ייחודי.
שלוש שנים לאחר השקת הגרסה הנוכחית שלו מגיע רגע מתיחת הפנים של אמצע החיים, וספורטאז' המשודרג צפוי לנחות בארץ בסוף הרבעון הראשון של השנה הבאה (ואז גם נדע אם חל שינוי במחיר שלו).
בקוריאה מוצע ספורטאז' עם תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית חדשה (עם ממיר מומנט), יש לה שמונה יחסי העברה, והיא מחוברת לאותו מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 1.6 ליטר שמניע את הדגם היוצא. התיבה הזאת מחליפה את תיבת ההילוכים הרובוטית עם מצמד כפול ושבעה יחסי העברה אשר ספגה ביקורות שליליות מנהגים רבים.
מוצעת גם גרסה היברידית שמבוססת על גרסה שונה של אותו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, אבל הפעם מחובר אליו מנוע חשמלי חזק יותר שמספק 47.7 קילוואט לעומת 44.2 קילוואט בעבר. גרסה זאת עושה שימוש בתיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה, והפעם אפשר לכוונן את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית של המנוע החשמלי באמצעות ידיות מאחורי גלגל ההגה.
אל מגוון מצבי הנהיגה של הרכב הזה נוסף מעתה מצב חדש ומתוק במיוחד: מצב Baby & Toddler מעדן את תגובות המצערת ומאפשר תאוצה ליניארית שלא מטלטלת או מעירה תינוקות ופעוטות שנרדמו ברכב. בנוסף, אנשי קיה מבטיחים שחומרי ספיגת הרעשים שודרגו ובזכות זאת חודר פחות רעש אל תוך תא הנוסעים.
העיצוב החיצוני של הדגם המתוח כולל חזית שמתאמצת להידמות לדגמים החשמליים של קיה בכלל, ובפרט לגרסת הדגל הנוכחית – EV9, ולצורך זה עוצבו מחדש החרטום, מכסה המנוע, הפנסים הקדמיים והפגושים. חישוקי הגלגלים – בקטרים של בין 17 ל-19 אינטש, עוצבו מחדש.
תא הנוסעים וסביבת הנהג כוללים כעת צמד מסכי 12.3 אינטש שצף על פני דאשבורד נקי למראה עם פתחי אוורור אופקיים, והעיצוב של גלגל ההגה מותיר מקום למשטחי מגע שבוחנים כל הזמן אם יש ידיים שנשלחות לאחוז בו. במקביל מותקנת גם מצלמה שמכוונת אל הנהג ומוודאת שהוא עסוק בנהיגה ולא בדברים אחרים.
בגרסאות המאובזרות יש גם תצוגה עילית שימושית, מצלמת דאשבורד מובנית, אפשרות להשתמש באפליקציה מהטלפון לפתיחה וסגירה של דלתות הרכב, תצוגות מציאות רבודה למערכת הניווט המקורית (לא בטוח אם יופעל בישראל), תצוגת 360 תחת ממדית ממצלמות הרכב והנמכה אוטומטית של מראות הצד בעת שימוש בהילוך אחורי.
קיה עדכנה את מערכת שמירת הנתיב האקטיבית ואת בלימת החירום האוטונומית, שכוללת כעת גם זיהוי אופנועים.
לקריאה נוספת:
קיה טסמן החדש מכוון בול בפוני של טויוטה היילקס
פרצת האבטחה של קיה מדגימה את סכנת הסייבר בכלי רכב
טויוטה, מאחוריך: יונדאי-קיה מפתחת מערכות היברידיות חדשות למנועים קטנים וגדולים