במהלך החודש הקרוב צפויה יצרנית הרכב הסינית GAC Aion להציג גרסת ייצור סדרתית של הקרוסאובר שלה מדגם Aion V עם סוללת גרפיט שיכולה להיטען תוך 8 דקות ממצב ריק ל-80%, ותוך 5 דקות מ-30% ל-80%. תכולת האנרגיה של הסוללה, כך מבטיחים הסינים, תספיק לטווח נסיעה של 1,000 קילומטרים – ואם הדבר הזה עובד נראה שעל פניו מדובר בפתרון אולטימטיבי ל"חרדת הטווח" של נהגי רכב חשמלי.
דיווחים בסין טוענים שכדי לתמוך בטכנולוגיה הזאת, ולטעון כמויות כל כך גדולות של אנרגיה לתוך סוללה בזמן כל כך קצר – מתכוונת GAC Aion להציג מחר (יום שני) עמדת טעינה מהירה חזקה במיוחד, בהספק של עד 600 קילוואט שעה. אם דיווחים אלה נכונים הרי שמדובר בהספק יותר מכפול מזה של המטענים המהירים שמותקנים כיום.
Aion הוא המותג החשמלי בלבד של יצרנית הרכב הסינית הגדולה GAC שייבואה לישראל החל לפני כשנה וחצי והושעה לפני כשלושה חודשים למשך שנה וחצי. לקראת סוף השנה הבאה צפויה GAC לחדש את הייצוא שלה לישראל, הפעם תחת המותג Aion באופן בלעדי, ולצורך זה יוקם אולם תצוגה חדש באזור התעשייה של הרצליה. נכון להיום מוצעים בסין ארבעה דגמי רכב תחת המותג Aion, בהם Aion V כאמור.
בהדגמה לעיתונאים סינים שנערכה לפני כחודש הציגו אנשי GAC את Aion V עם סוללת הגרפיט, כאמור, והראו שהיא נטענת תוך 5-8 דקות בהתאם לתכולה בעת תחילת הטעינה. ככל שאפשר ללמוד מתמונות שפורסמו הראו נתוני הטעינה בעת ההדגמה עוצמה של 481 קילוואט ב-80% תכולה של הסוללה, מתח של 855.6 וולט וזרם טעינה של כ-562.8 אמפר. אותה סוללה קיבלה במהלך ההדגמה כ-35 קילוואט של אנרגיה תוך 4 דקות.
אנשי GAC מבטיחים שדגם V ישווק עם שני סוגים של סוללות תחת השמות המסחריים 3C ו- 6C. דגם 3C, שאמור להיות כנראה פחות יקר, יציע טעינה מסוללה ריקה ל-80% תוך 16 דקות ומ-30% ל-80% תוך 10 דקות, וכדי לתמוך בהספקים כאלה נדרשים מטענים חזקים במיוחד.
על-פי דיווחים בעיתונות הסינית צפויה החברה להציג מחר מטען שנקרא A480 אשר מסוגל לספק מהירויות טעינה מהירות אף יותר מכפי שהודגם בחודש שעבר. נכון לעכשיו לא פורסמה עדיין הודעה רשמית של חברת GAC שתומכת בדיווחים האלה, אבל בסין פורסמו תמונות של המטען (כביכול) שבו נראה תקע טעינה שעליו מצוינים מספר נתונים, בהם זרם של 600 אמפר ומתח של 1000 וולט, כלומר הספק טעינה תיאורטי של עד 600 קילוואט. לשם השוואה – מטעני ה'סופרצ'ארג'ר' של טסלה, שפועלים במתח של 480 וולט, מסוגלים לספק הספקי טעינה מהירה של 72, 150 או 250 קילוואט שעה. מטענים מהירים מקובלים אחרים, כמו אלה שמותקנים בישראל, מספקים בדרך כלל עוצמות טעינה של בין 60 ל-120 קילוואט, ואילו מטענים ביתיים מקובלים טוענים מכוניות חשמליות בהספק של כ-7 קילוואט.
מצד אחד, אנשי GAC הצהירו לא אחת בעבר שהם מתכוונים לייצר "טורפי טסלה", ולהתעלות על היצרנית האמריקנית שנמצאת כיום בחוד החנית ובלב העניין התקשורתי בכל הנוגע לרכב חשמלי בעולם. מצד שני, ולא שאנחנו לא מאמינים לסינים – עד שלא נראה את הטכנולוגיה הזאת מוצגת רשמית ומוכיחה את עצמה במציאות – צריך להתייחס אליה בספקנות הראויה. מה שבטוח זה שאם מחר אכן יוצג מטען כזה – מדובר בסימן דרך חשוב.
The post GAC Aion תציג מטען לרכב חשמלי בהספק של 600 קילוואט appeared first on The move.