• Ad
  • טעינה בשמונה דקות GAC-Aion V
    קבוצת GAC הבטיחה להשיק עד לספטמבר מכונית חשמלית עם סוללות גרפיט, וכל הסימנים מראים שהם עומדים גם לקיים: Aion V תציע טעינה מסוללה ריקה ל-80% תוך 8 דקות, מ-30% ל-80% תוך חמש דקות, וטווח נסיעה מרבי של 1,000 קילומטרים בין טעינות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כחודש ערכה חברת GAC-Aion – המותג החשמלי והמתקדם של קבוצת GAC – הדגמה של טעינת סוללת גרפיט לעיני עיתונות הרכב הסינית. במהלך ההדגמה – עם קרוסאובר מדגם Aion V – הם טענו את המכונית מ-30% ל-80% בתוך חמש דקות, ובכך נראה שהם מסוגלים לעמוד בהבטחתם מתחילת השנה להשיק דגם סדרתי כזה עד לחודש ספטמבר השנה.

     

    טעינה בשמונה דקות GAC-Aion V

     

    מספר יצרניות סוללות ורכב סיפרו לנו בשנים האחרונות שהן שוקדות על פיתוח סוגים חדשים של סוללות חשמליות, ואחת הטכנולוגיות המבטיחות בהקשר הזה היא טכנולוגיית גרפיט, אשר נועדה בין השאר למנוע את אחת הבעיות הידועות של סוללות – קורוזיה של הקטבים. אלא שעד היום נותרו כל ההבטחות במעבדה, והנה, לראשונה, נראה שהטכנולוגיה מתגלגלת סוף סוף לכיוון אולם התצוגה.

    משך הטעינה של סוללות חשמליות, ותכולת האנרגיה שלהן, מהווים את המחסום המשמעותי ביותר מפני אימוץ הנעה חשמלית בחיי היום יום שלנו, בין השאר בגלל ההרגל שלנו להיכנס לכמה דקות לתחנת דלק ולתדלק לעצמנו תוספת מרחק נסיעה של 500-800 קילומטרים. טעינה מהירה של מכוניות חשמליות מקרבת אותנו אל היעד הנכסף אבל במחיר כבד: כמות האנרגיה העצומה שמוחדרת לסוללות ליתיום-איון תוך זמן קצר יוצרת המון חום שדורש קירור טוב, מקצרת את חיי חלק מן הסוללות, ומגדילה את סכנת ההתלקחות.

    אין טעם, או צורך, להיכנס לוויכוח עם "מאמצים מוקדמים" של מכוניות חשמליות, מכיוון שכמו כל שגריר של טכנולוגיה חדשה גם הם מתקשים להבין על מה המהומה: רובם מסתדרים עם הרבה טעינות ארוכות בעמדות הטעינה הביתיות שלהם, והם יישבעו לכם שמעולם לא הזדקקו לטעינה מהירה בעמדה ציבורית. העניין, כרגיל, הוא שכדי להשיג את השינוי המיוחל, ואת המהפכה, אנחנו צריכים את ה-80% של כלל הלקוחות, לא את 20% המשוכנעים, ואלה יצטרפו לחגיגה רק כשהם יהיו בטוחים שפתרו להם את הבעיות.

    מכל מקום, קבוצת GAC הסינית הבטיחה לפתור את הבעיה עבור אותם 80% שלא מוכנים להתאמץ, ואנשיה מבטיחים שכבר במהלך ספטמבר תושק גרסת C6 של איון V עם טווח נסיעה גדול מזה של רוב מכוניות הבנזין – 1,000 קילומטרים בין טעינות. סוללה זאת, שמבוססת על טכנולוגיית גרפן, תאפשר לטעון סוללה כמעט ריקה לגמרי בטעינה מהירה תוך 8 דקות – שזה בערך כמה שלוקח לנו לתדלק מיכל דלק מלא בתחנת הדלק.

    בהדגמה לעיתונות הוצגה גם גרסה פחות מתוחכמת של הסוללה, שנקראת C3, שאותה אפשר לטעון ממצב כמעט ריק ל-80% תוך 16 דקות, ומ30% ל-80% תוך 10 דקות. גרסה זאת מאפשרת טווח נסיעה של 500 קילומטרים בין טעינות.

     

    טעינה בשמונה דקות GAC-Aion V

     

    הטכנולוגיה שבה משתמשים אנשי GAC עושה שימוש בחומר שנקרא גרפן, במקום גרפיט, לציפוי האנודה, ושלא כמו גרפיט – גרפן עוטף את האנודה בשכבת פחמן בעובי של אטום אחד בלבד, מה שמייעל את זרימת האנרגיה בלי לחסום אותה.

    פריצת הדרך של אנשי GAC, לדבריהם, הושגה בזכות הוזלה דרמטית של עלות הייצור של החומר האקזוטי. לדבריהם: "גרפן, המכונה "מלך החומרים במאה ה-21", עלה כמה מאות – ואפילו אלפי – יואן סיני לגרם, ולכן הוא נקרא זהב שחור", הם מסבירים. במהלך "יום הטכנולוגיה של GAC 2020", אשר נערך ביולי 2020, הדגימו אנשי GAC טכנולוגיית ייצור גרפן באמצעות מדפסת תלת מימד, טכנולוגיה שעליה יש להם פטנט, וכך פתרו – לדבריהם – את סוגיית העלות. לדבריהם מדובר בשיטת ייצור פשוטה, יציבה ויעילה אשר מפחיתה את העלויות לעשירית בלבד ביחס לדרכים הקודמות לייצור החומר.

    אנשי החברה מבטיחים שכדי להימנע מבושות כמו בפרשות הסוללות המתלקחות של יונדאי ושל ג'נרל מוטורס הם העבירו את הסוללות החדשות שלהם סדרת עינויים חסרת תקדים בהיקפה. בין השאר הם חיממו את הסוללה, קיררו אותה, טענו אותה מהר והרבה, ואפילו ירו בה ברובה כדי לוודא שהיא לא מתפוצצת. לדבריהם, אם לקוחות יקפידו על הוראות הטעינה, ישתמשו בטעינה מהירה ויפעילו את הרכב החשמלי שלהם לאורך כל ימות השנה בטמפרטורות עבודה רגילות – הם יוכלו להגיע עם הסוללה ללא בעיה למיליון קילומטרים של נסיעה. אגב, אנשי החברה לא סיפרו עדיין מה ההבדל הטכנולוגי בין שתי גרסאות הסוללות שיושקו בחודש הבא, והספקולציות שחוגגות הן שהסוללה הפשוטה יותר היא מסוג ליתיום יון קונבנציונלי – ממש כמו הסוללה של יונדאי באיוניק 5 החשמלית.

    איון V הוא קרוסאובר חשמלי שהושק בשנה שעברה, ואנשי GAC טוענים שמספטמבר ואילך כל המכוניות החדשות מדגם ייוצרו עם הסוללות החדשות.

     

    טעינה בשמונה דקות GAC-Aion V

    איפה נטען?

    סוללות טובות, אמינות ולא מתחממות הם אמנם צוואר הבקבוק המשמעותי ביותר, אבל לא היחיד: כדי לטעון את כמות האנרגיה האדירה שנדרשת למכונית חשמלית בזמן קצר נדרשים מטענים חזקים במיוחד ורשת חשמל שיכולה לתמוך בהם, ואנחנו מדברים על מטענים יותר חזקים מה"סופרצ'ארג'רים" של טסלה. אנשי GAC טוענים שהפ פיתחו גם מטענים כאלה, ושהם מתכוונים לפרוש 100 מהם במהלך השנה הבאה.

    אגב, במהלך ההדגמה, כדי לטעון את הסוללה של C6 ל-80% סיפקה עמדת הטעינה 481 קילוואט, עם מתח שיא של 855.6 וולט ו-562.8 אמפר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.