ליאון 'קופרה' וליאון 'קופרה 280' בדרכן לישראל. יוצגו בפני קהל התערוכת ז'נבה הקרובה
סיאט תציג בתערוכת ז'נבה, לראשונה בפני קהל, את המכונית החזקה ביותר מייצור סדרתי שאותה ייצרה אי פעם. ליאון 'קופרה 280', עם 280 כ"ס ממנוע ה-2.0 ליטר מוגדש הטורבו של קבוצת פולקסוואגן, תוצג לצידה של ליאון 'קופרה' "רגילה עם הספק צנוע של 265 כ"ס "בלבד".
קופרה, בכך אין הפתעה, הוא סמל הדגם החם של סיאט לכל אחד מדגמיה (כבר משנת 1996), וליאון קופרה החדשה היא גרסת הביצועים של ליאון החדשה, אשר מבוססת על פלטפורמת הגולף החדשה.
כדי להושיב כמו שצריך את הכח הנוסף על האספלט מצויידת ליאון קופרה גם ב"שליטת שילדה דינמית", דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה (שמגיע עד לנעילה מלאה) והיגוי ספורטיבי פרוגרסיבי. בנוסף, המכונית עברה דיאטה שלאחריה היא שוקלת רק 1,300 קילו – מה שלטענת סיאט הוא הנתון הטוב ביותר בקטגוריה שלה.
אנשי סיאט אומרים ש"משיקולי מחיר הוחלט שלא להשתמש בחומרים אקזוטיים יקרים (כמו אלומיניום, מגנזיום וסיבי פחמן – ג.מ.) אלא באחוז גבוה יותר של פלדה איכותית ("פלדת עומס גבוה"), כך הושג חסכון של 18 קילו ותוספת משמעותית (כך לדבריהם) של חוזק למרכב.
שתי הגרסאות מוצעות עם תיבות הילוכים ידניות בעלות 6 יחסי העברה ועם תיבות רובוטיות בעלות מצמד כפול. גרסת ה-280, עם מצמד כפול, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות, ועם תיבה ידנית תוך 5.8 שניות. גרסת הקופרה ה"רגילה" עושה את אותו מיאוץ בתוספת של עשירית שניה אחת לכל תצורת הילוכים.
מנוע ה-2.0 ליטר מוגדש הטורבו מספק 36 קג"מ של מומנט בטווח שבין 1,750 ל-5,600 סיבובים לדקה, בשתי הגרסאות, והוא מוגדש באמצעות מגדש טורבו בודד וגדול אשר דוחס – כך אומרים אנשי סיאט – 765,000 ליטר אוויר בשעה, בלחץ מירבי של 1.1 באר, ועם יכולת עמידות בטמפרטורות של עד 1,000 מעלות צלזיוס.
בנוסף להזרקת הדלק הישירה מזריקה מערכת הדלק תערובת נוספת באמצעות מערכת לא ישירה, וזאת (יום אחד עוד יסבירו לנו איך זה עובד) כדי לצמצם את תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.