רנו חשפה היום תמונות ופרטים ראשונים אודות 'טווינגו' החדשה, המכונית העירונית שתתמודד, גם אצלנו, באחד מפלחי השוק הבוערים ביותר כיום
טווינגו, במקור אחת המכוניות העירוניות הייחודיות והמקוריות ביותר, חוזרת כ-22 שנים לאחר הופעתה המקורית עם קונספט חדש ורענן.
מהנדסי החברה בראו מכונית חדשה לגמרי, "מדף נייר חלק" כדבריהם, ותוך הענקת כבוד למורשת של טווינגו המקורית ושל 'רנו 5'.
בניגוד לרוב רובן המכריע של המכוניות שמיוצרות בעולם מאז מלחמת העולם השניה, לטווינגו החדשה יש מנוע אחורי והנעה אחורית, ולטענת רנו כך התאפשר להם לתכנן תא נוסעים מרווח יותר, ולשפר מאד את יכולת התמרון של המכונית במקומות צפופים. בסרטון וידאו ששיחררה רנו מודגם קוטר הסיבוב הצנוע של המכונית, אשר הושג באמצעות אורך קצר והעברת המנוע לאחור.
לטווינגו מרכב בעל ארבע דלתות, אם לא סופרים את הדלת האחורית, החמישית, שהפכה מן הסתם למכסה המנוע…
עם זאת, ייתכן שהדלת האחורית תשמש גם כדלת תא-מטען, ושמסעדי המושבים האחוריים יהיו ניתנים לקיפול לצורך הטענה.
את טווינגו יניע מנוע תלת-צילינדרי בנפח 900 סמ"ק אשר משודך לתיבת הילוכים ידנית וגם לתיבה רובוטית בעלת מצמד כפול.
טווינגו פותחה על-ידי רנו במסגרת פרוייקט משותף לה ולחברת 'דיימלר-בנץ', חברת האם של המותג 'סמארט', אשר יצא לדרך כבר לפני קרוב לארבע שנים.
פלטפורמת הטווינגו, ולמעשה גם חלקים נוספים במכונית, יהוו בסיס לדור החדש של 'סמארט פור-פור', ואילו גרסה מקוצרת יותר של אותה פלטפורמה תהיה הבסיס לדור הבא של 'סמארט פור-טו'.
טווינגו וסמארט 'פור-פור' ייבנו יחד במפעל חדש בסלובניה, ואילו סמארט 'פור-טו' תוסיף להיבנות במפעל הנוכחי של סמארט בצרפת.