Ad

7 מועמדות סופיות בדרך לתואר "מכונית השנה"

אלפא רומיאו, מרצדס, ניסאן, סיטרואן, פיג'ו וטויוטה יתחרו ביניהן על התואר בתחרות "מכונית השנה באירופה"
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

car of the year logoאלפא רומיאו ג'וליה, פיג'ו 3008, וולוו S90, סיטרואן C3, מרצדס E קלאס, טויוטה C-HR וניסאן מיקרה – אלו שבע המועמדות הסופיות בתחרות הרכב "מכונית השנה באירופה" .
התחרות, שנוסדה בשנת 1964, נחשבת לתחרות הרכב המפורסמת בעולם וככל הנראה גם לתואר היוקרתי ביותר בו מכונית יכולה לזכות.

כפי שקל להבין משמה, למעשה מדובר בתחרות אירופאית ובחירת הזוכות נעשית על ידי חבר שופטים המורכב מ-58 עיתונאים העוסקים בתחום המוטורי מ-22 מדינות ביבשת הישנה.

מצד אחד אין ספק שבמהלך השנים התחרות הכתירה כמה מועמדות שהפכו בהמשך למכוניות אייקוניות שזכו להצלחה גדולה כמו למשל פיג'ו 504, סיטרואן CX, פורד פוקוס ופיאט 500, אך עם זאת אין מנוס מלציין שלמרות ההרכב המקצועי המרשים של חבר השופטים ומעבר להעדפה הדי ברורה של השופטים לרכבים אירופיים, לא פעם נשמעה ביקורת על הבחירות שבמקרים רבים העניקו את הפרס למכוניות לא משמעותיות באמת עבור עולם הרכב או מיצובו של היצרן שלהן ופספסו כמה מכוניות סופר חשובות שבראיה לאחור הייתה להן השפעה עצומה על עולם הרכב כמו מאזדה MX5, פורד מוסטנג, פורד פיאסטה, ב.מ.וו סדרה 3, פולקסווגן גולף ואחרות.

על אף שאף אחת מהמועמדות לתואר השנה היא לא פורצת דרך וסביר להניח שגם לא תרשם בדברי הימים המוטוריים, בשביעיית הגמר הכוללת 3 רכבי מנהלים-פרימיום, 2 רכבי פנאי ו-2 מכוניות סופר מיני, בהחלט ניתן לפגוש דגמים מעניינים למדי שלפחות חלקם משמעותיים מאוד למותג אליו הם משתייכים.

עוד ב-TheCar:
מאזדה MX5 מיאטה היא מכונית השנה בעולם
היסטוריה: דגם סיני זכה בתואר "מכונית השנה"
אופל אסטרה היא מכונית השנה באירופה

מרצדס E קלאס
נראה שבמרצדס עשו הכל כדי שה-E קלאס בדורה החמישי תראה כבייבי S קלאס ולבד מדמיון עיצובי ברור לספינת הדגל משטוטגארט ה-E קלאס החדשה כוללת גם מפגן טכנולוגי מרשים מאוד, אף הוא תרומת האחות הגדולה, כמו גם שלל מערכות בטיחות שמעניקות את החוויה הקרובה ביותר (לבד מברכבי טסלה) לנהיגה אוטונומית.

מרצדס E - 2016 - 004

ניסאן מיקרה
לפחות בכל הנוגע לעיצוב, המיקרה החדשה מציגה שינוי משמעותי וחד ביותר מהדורות הקודמים, ואת העיצוב העגלגל מחליפים כעת קווים דרמטיים, חיטובים כוחניים ומימדים נדיבים משמעותית מבעבר.
גם הקבינה של הסופר מיני של המותג היפני שודרגה ומציגה איכויות גבוהות יותר הרומזות על שינוי מגמה ועל כוונה לקרוץ גם לקהל האירופאי ולא רק ללקוחות התקציב בשווקים מתפתחים.

Nissan-Micra-2017-1280-11

סיטרואן C3
גם הסופר מיני של סיטרואן רשמה שינוי כיוון בדורה השלישי עם הרבה השראה מהקקטוס ועולם רכבי הפנאי.
תא הנוסעים מציג עיצוב רענן וכולל מולטימדיה עם מסך גדול, חיבור לרשת וכמה גאדג'טים מקוריים מעט משונים.
כמו כן, בהתאם למגמה בעולם הרכב שהתחילה בדגמי הפרימיום וחלחלה גם לסגמנטים נמוכים, ה-C3 החדשה מציעה הרבה אפשריות לפרסונליזציה.
עם זאת, מתחת למעטפת ולעיצוב הרענן מסתתרת פלטפורמה ותיקה של הדור היוצא ויחידות הנעה מוכרות.סיטרואן C3 החדשה

 

וולוו S90
וולוו המשיכה השנה במסעה חזרה ללב הפרימיום ובדומה לרכב הפנאי, ה-XC90 , שהוצג בשנה שעברה, גם מכונית הסאלון החדשה של החברה, ה-S90, מציגה קפיצת דרך נחשונית אל מול המכונית אותה החליפה עם עיצוב שונה בתכלית המציג את הקו החדש של היצרנית השוודית, תא נוסעים מרהיב וכנהוג אצל וולוו מערך אבזור בטיחותית יוצא דופן הכולל, בין היתר, מערכת למניעת פגיעה בבעלי חיים גדולים המתפרצים לכביש.

Front Quarter Volvo S90 Osmium Grey

טויוטה C-HR
טויוטה רכשה לעצמה שם של יצרנית מכוניות יעילות מאוד ואמינות, אבל גם… ממש משעממות.
בשנים האחרונות, תחת הנהגתו של אקיו טויודה, נכדו של מייסד החברה, נראה שבטויוטה החליטו להתרענן ומעבר לשדרוג חד ביכולות הדינמיות של כמעט כל דגמי החברה, ניכרת גם השקעה בעיצובים פחות שבלוניים.
ה-C-HR, רכב הפנאי הקטן שאמור להתחרות בניסאן ג'וק, הוא דוגמה מובהקת (ויש שיגידו אף קיצונית מדי) למגמה זו. מעבר לעיצוב רכב הפנאי הקטן מציג גם יכולות שבהחלט עשויות לאתגר את המתחרות בסגמנט.
מבחן דרכים טויוטה C-HR

טויוטה C-HR השקה 104

פיג'ו 3008
אחרי שבדורו הראשון ה-3008 של פיג'ו הציג שעטנז לא משכנע בין רכב פנאי למיניוואן, השנה הוצג 3008 חדש ומגובש בהרבה המכוון ללב הסגמנט הצומח ביותר בעולם הרכב.
על אף שה-3008 לא נראה כמו ג'יפון קלאסי הוא בהחלט כולל את כל האלמנטים החשובים כמו יציבה גבוהה, פרונט אגרסיבי, בתי גלגל בולטים ומרווח גחון משכנע.
תא הנוסעים מציג עיצוב עתידני וכולל מסך גדול במקום לוח מחוונים קלאסי ונראה שלא יהיה זה הימור פרוע לקבוע שה-3008 צפוי להיות אחד הדגמים המשמעותיים ביותר של היצרן הצרפתי בשנים הקרובות.

פיג'ו 3008 במבחן  

פיגו 3008 - 2016 - 0033

אלפא רומיאו ג'וליה
אחרי אין סוף עיכובים, שנים בהן היצע הדגמים של אחד המותגים האייקוניים ביותר בעולם הרכב כלל שני דגמים בלבד וקרוב ל-3 עשורים לאחר שנפרדה מההנעה האחורית בדגמים המרכזיים שלה, אלפא רומיאו הציגה השנה את הג'וליה – משפחתית פרימיום ספורטיבית מרהיבה עם הנעה אחורית וגרסת תלתן ירוק קיצונית עם 510 כ"ס.
מעל לכל, לדעת רבים הג'וליה מסמלת, סוף סוף אחרי שנים של דשדוש, את חזרתה של אלפא רומיאו לדרך המלך ולמקום הראוי לה במרכז הזירה.
אלפא רומיאו ג'וליה במבחן 

אלפא רומיאו גוליה 0039

  • Ad
  • Ad
  • עוד באתר

    Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות