• Ad
  • המרוץ השני של אליפות ישראל בדריפטינג התקיים בלב אזור אורבני בקניון חוצות כרמיאל. למרות המיקום הנוח היציעים לא היו מלאים אבל מי שכן הגיע נהנה מקרבות צמודים, מהרבה עשן על הצד ומשיפור מתמיד ביכולות הנהגים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המרוץ השני באליפות הדריפטים של ישראל התקיים לפני ימים מספר כשהפעם האירוע התארח בלב אזור אורבני במגרש החניה רחב הידיים של קניון חוצות כרמיאל.

    זו ככל הנראה הפעם הראשונה בה מרוץ מתקיים בלב עיר, מרחק דקות מהבית של עשרות רבות של אלפי אנשים וחבל שהמפיקים לא היטיבו לנצל את המיקום הנוח כדי למלא את היציע בקהל נלהב.

    המארגנים קיבלו לרשותם את אחד ממגרשי החניה רחבי הידיים בשולי המרכז המסחרי, פינו כל מיני מכשולים כמו "פיתות" מבטון ולמעשה יצרו מגרש אספלט חלק של כמה דונמים טובים. על המשטח שורטט בצורה ברורה תוואי מוצלח למדי עם כמה פניות המאפשרות סחיפות ארוכות ושינוי כיוון מהירים.

    האירוע חולק לשני ימי תחרות כשהיום הראשון הוקדש למקצי הסולו והשני לקטגוריית הטנדם.

    קטגוריית הסולו מגוונת ביותר וכוללת רכבים ברמות שונות, מרכבי כביש סטנדרטיים לגמרי ועד לרכבים שנבנו למסלול בהשקעה אדירה, ממכוניות עם הספק צנוע של 180 כ"ס ועד למכוניות עם עדר סוסים עוצמתי עד פי חמישה.

    בשל מיעוט משתתפים יחסי כולם מתחרים באותה קטגוריה ולמעשה נאבקים על אותו פודיום ולטעמי הדבר בהחלט בעייתי כי זה פשוט "לא כוחות".
    עם זאת, התוצאות מוכיחות שגם רכבים משודרגים קלות שהוכנו נכון יכולים להיות תחרותיים ולראיה הב.מ.וו E30 של עידן לוי עם מנוע אטמוספרי ורק קצת יותר מ-200 סוסים שבזכות כשרון רב והתמקדות במה שחשוב לשפר כמו קיט זוויות היגוי רשם תוצאות מצוינות העונה.

    גם ניב סדובסקי עם סובארו BRZ סטנדרטית כמעט לחלוטין רשם תוצאות יפות ועקביות לרכב שלמעשה משמש אותו ביום יום להגיע לעבודה.
    מסיבות שונות בקטגוריית הסולו התחרו במרוץ בכרמיאל רק 14 מבין 24 המשתתפים הרשומים העונה ובסיום היום היה זה ג'ניה פשקוב עם ניסאן סילביה S13 שזכה במקום הראשון. את המקום השני קטף עידן לוי עם הב.מ.וו E30 האטמוספרית שלו ולאחר שני מרוצים מתוך הארבעה המתוכננים העונה הוא ממוקם במקום הראשון בדירוג האליפות.

    במקום השלישי סיים יהודה בר עם מאזדה מיאטה NC מוגדשת ומשודרגת מאוד ואותה מכונית העניקה את המקום הרביעי לדייב אדרי.

    במקום החמישי סיים ניב סדובסקי עם סובארו BRZ כמעט סטוק.


    היום השני אירח את התותחים הכבדים בקטגוריית הטנדם בה מדובר ברכבים שהורדו מהכביש והוכנו למסלול עם כלוב בטיחות מלא, מערך מתלים ייעודי, קיטים קיצוניים של זוויות היגוי ומנועים בהספקים של 450 כ"ס וצפונה.

    בתחרות הטנדם מתקיימים בכל פעם שני מקצים בין המתחרים. יש נהג מוביל שקובע את הקצב ואת זווית ההחלקה והנהג השני רודף אחריו כשהמטרה היא להצמד ככל הניתן למוביל ולחקות את זוויות ההחלקה שלו במקצה השני המתחרים מתחלפים ביניהם.

    גם בקטגוריה זו הנוכחות לא הייתה מלאה ורק 12 משתתפים מתוך 20 המשתתפים הרשומים השתתפו הפעם אך זה לא הפריע להמון אקשן.
    הרמה והנחישות של הנהגים משתפרות ממרוץ למרוץ והפעם שילוב בין הרבה יותר זמן לאימונים ומרוץ שנערך על מגרש אספלט ולא על מסלול, מה שמעניק לנהגים יותר שולי ביטחון אם משהו מתפספס, נתן למשתתפים ביטחון להתקרב יותר ולנהל קרבות טנדם צמודים ומרשימים מאוד.

    בסופו של יום עמוס ולאחר לא מעט דו־קרבות שלא הוכרעו ודרשו מקצה נוסף (שמכונה One More Time) היה שחזור של הפודיום מהמרוץ הראשון כשאולג וסילקוב, הפעם בנהיגה על הב.מ.ווE36  טורבו של רפי ברנס, ניצח את ניר שוקרון עם המיני מונסטר מיאטה V8 שסיים שני, ליאב נגר שמשתפר ממרוץ למרוץ סיים שלישי בב.מ.וו E30 עם מנוע LS, ערן ונונו בב.מ.וו E30 נוספת סיים רביעי וארטיום לוז'קין שהלהיב בתצוגת נהיגה מרהיבה עם הוולוו סטיישן האימתנית סיים חמישי לאחר שיצא עם שני גלגלים מתוואי המסלול.

    הסבב השני בעונת המרוצים השלישית של מועדון הדריפטים הוכיח שוב את הרצינות, המקצוענות ואחוות המשתתפים של ענף הספורט המיוחד והמלהיב הזה והציג עליה נוספת ברמה.

    הלוקשיין הפעם, במיקום מרכזי בצפון הארץ, לא נוצל מספיק כדי למלא את היציעים בקהל. הקהל שכן הגיע ללא ספק קיבל תמורה מלאה לכספו עם הרבה אקשן ועשן על המסלול וטריבונה שאפשרה צפייה בכל המסלול ללא בעיה, אך הקהל שהגיע סבל מעיכובים בלוחות הזמנים ומתנאי מחיה מאתגרים ללא הצללה ביום מאוד חם.

    עריכת התחרות במגרש ולא במסלול אפשרה למארגנים ליצור תוואי מעניין שקל לשנות ממרוץ למרוץ אם כי היא נראית פחות מרשימה ועוצמתית מאחר שגבולות המסלול הם למעשה וירטואליים וקשה להבחין מי מנצל את כל רוחב המסלול ומי לא וירידה מסימוני המסלול לא באמת דרמטית.

    מנהלי מועדון הדריפטים שלו פלח, יובל דוכובני ויהל מויאל נעזרו הפעם במפיקים בוריס סטרוסלסקי ולאון בוסקיס בשיתוף עיריית כרמיאל וקניון חוצות כרמיאל ונותני החסות הם Imracing, PitStopMotorsport ו- special performance.

    המרוץ הבא יתקיים באמצע אוקטובר ללא קהל במסלול פצאל בבקעת הירדן והמרוץ המסכם של העונה צפוי להתקיים בסמוך לחנוכה בנוכחות קהל במיקום שטרם נקבע עדיין.

    אליפות ישראל בדריפטים, מרוץ שני תוצאות:

    קטגוריית סולו
    מקום ראשון: ג'ניה פשקוב על ניסאן סילביה S13 .
    מקום שני: עידן לוי על ב.מ.וו E30 עם מנוע 2.8 אטמוספרי.
    מקום שלישי: יהודה בר עם מיאטה NC מוגדשת.

    קטגוריית טנדם
    מקום ראשון: אולג וסילקוב שנהג בב.מ.וו E36  טורבו.
    מקום שני: ניר שוקרון שנהג על מיאטה NC  מונסטר עם מנוע וי 8 של קורבט עם מגדש על.
    מקום שלישי: ליאב נגר שנהג על ב.מ.וו E30 עם מנוע וי 8 של קמארו SS.

    צילומים: נעם וינד

    Loader Loading...
    EAD Logo Taking too long?
    Reload Reload document
    | Open Open in new tab
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ממשיכים בכל הכוח, על הצד: מרוץ שני באליפות ישראל בדריפטינג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.