• Ad
  • חוזרת בתשובה: ניסאן מציגה את החשמלית שמסיימת את עידן מנועי הבעירה באירופה
    באחור אופנתי של עשור, ואחרי שאכלה הרבה קש עם מנועי בעירה מתוצרת רנו, ניסאן מבטיחה שלא להציג באירופה דגמים לא חשמליים חדשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השבוע, במהלך יום הכיפורים שלנו, הציגה ניסאן בלונדון את 'קונספט 20-23' – דגם תצוגה מרשים מאד שמעיד בין השאר גם על חזרה בתשובה: המכונית שתחליף את הסופר-מיני המצליחה שלה – 'מיקרה' – תהיה חשמלית טהורה, ותוצע באירופה בערך עשר שנים אחרי שאנשי רנו וניסאן התייאשו מלהוביל את מהפכת הרכב החשמלי בעולם.

     

    חוזרת בתשובה: ניסאן מציגה את החשמלית שמסיימת את עידן מנועי הבעירה באירופה

     

    כדרכם של דגמי תצוגה מנופחים ומופרכים ניסאן לא מבטיחה לקיים את ההבטחה שלה לעיצוב פורץ דרך: לא מן הנמנע שהמכונית האמיתית שתופיע באירופה בעוד כשנתיים וחצי תעוצב בעיצוב הרבה יותר קונבנציונלי, ואולי לא תכיל יותר מידי מאפייני עיצוב מבין אלה שנועדו להרשים אותנו היום.

    אבל אם יש סיבה להתייחס ברצינות לתעלול היח"צנות הזה הרי שזאת קשורה לעיצוב. ראשית לכל – בעידן הרכב החשמלי הוסרו הרבה מגבלות שצמצמו את חופש הפעולה של מעצבי רכב, וזה אומר שהם יכולים להפתיע אותנו עם עיצובים שובי לב (מישהו אמר "יונדאי איוניק 6"?). במילים פשוטות: אם למנהלי ניסאן יש אומץ הם יכולים לשחזר את ההצלחה לה זכה בשעתו 'ג'וק' ולגנוב לבבות עם משהו נועז וייחודי.

    שנית, ניסאן צפויה לייצר את מחליפתה של 'מיקרה' בקבלנות אצל רנו בצרפת, על אותו קו יצור שעליו ייוצרו רנו 4 ורנו 5, והיא תעשה שימוש באותם מכלולים. זאת לכשעצמה סיבה טובה להביא לעולם עיצוב "ניסאני" אשר יבדל אותה באופן דרמטי מעיצובי הרטרו הצרפתים.

    לדגם התצוגה אחראית סדנת העיצוב 'ניסאן דיזיין אירופה' אשר נחנכה לפני 20 שנים וחתומה בין השאר על העיצובים של 'קשקאי' ושל 'ג'וק'. דגם הקונספט מדגים את החזון של ניסאן דיזיין אירופה למכונית עירונית קטנה שאמורה לעלות באירופה פחות מ-25,000 דולר. דגם התצוגה הזה נקרא '20-23' והתירוץ, או הכותרת שתחתיה הוא מושק הן חגיגות ה-20 שנים למרכז העיצוב האירופי של ניסאן.

    לדברי אנשי ניסאן – "הדגם מושפע מן ההשתתפות של ניסאן בסדרת מרוצי פורמולה E וממורשת ההאצ'בקים הנועזים של החברה".

    המכונית הסדרתית שתחליף את מיקרה, תוצג בשנת 2025 ותתגלגל אל אולמות התצוגה בשנת 2026 – תיוצר בצפון צרפת על גבי פלטפורמת CMF-BEV של רנו ניסאן שעליה ייוצרו לא רק רנו 5 אלא גם מכונית ההאצ'בק החמה אלפיין A290. זה אומר גם שמעבר לתחרות על העיצוב, היא עשויה גם להציע ערכים ספורטיביים אמיתיים שקשורים בביצועים וביכולות הדינמיות. עם זאת, המפרט הבסיסי שלה אמור לספק טווח נסיעה של כ-400 קילומטרים ומנוע חשמלי בודד שיספק כ-136 כוחות סוס לגלגלים הקדמיים.

    מן העיצוב הספרטני של תא הנוסעים של דגם התצוגה – שמתאר מכונית מרוץ שהופשטה מכל פריט לא נחוץ – אפשר פשוט להתעלם למרות שהוא מושך את העין וחמוד. זה כמובן לא קשור לדגם הסדרתי העתידי למרות שגם דגם כזה עשוי לקבל עיצוב נקי מאד, אולי גם ספרטני.

     

    חוזרת בתשובה: ניסאן מציגה את החשמלית שמסיימת את עידן מנועי הבעירה באירופה

     

    סוף עידן מנוע הבעירה

    בשנים האחרונות נאלצת ניסאן לנקות באירופה את הלכלוך שלתוכו גררה אותה רנו עם מנועי הבעירה הפנימית בנפח 1.2 ליטר וככל הנראה גם עם מנועי ה-1.33 ליטר, וכאילו אפשר לשמוע את אנחת הרווחה שיפלטו היפנים עם מעבר להנעה חשמלית.

    מאקוטו אוצ'ידה, מנכ"ל ניסאן, אמר במעמד חשיפת דגם התצוגה ש"החברה נמצאת בנקודת המפנה של אימוץ כלי רכב חשמליים. אין דרך חזרה למנועי בעירה פנימית. ניסאן תעשה את המעבר לחשמל מלא באירופה עד לשנת 2030, אנחנו מאמינים שעבור העסק שלנו זה הדבר הנכון לעשות, וכך גם עבור הלקוחות שלנו ועבור כדור הארץ". עוד קודם לכן הכריזה ניסאן שעד לסוף העשור היא תשיק בעולם 19 דגמים חשמליים טהורים חדשים.

    בכל מקרה, אנשי ניסאן התחייבו שעד לשנת הכספים 2026, אשר תסתיים ב-31 במרץ 2027, 98% מן המכירות שלה באירופה יהיו של כלי רכב "מחושמלים" כלומר מכוניות חשמליות טהורות או היברידיות.

    עד לסוף העשור ניסאן לא תמכור באירופה אף מכונית עם מנוע בעירה, וכל הדגמים החדשים שהחברה תשיק מעתה באירופה יהיו חשמליים לחלוטין. בנוסף למחליפת מיקרה, ועוד לפני שהיא תושק, ניסאן תשיק באירופה דגם חשמלי שייוצר בסנדרלנד, אנגליה, מפעל שבו היא בונה כיום את הגרסה האירופאית של 'ליף'. אנשי ניסאן לא מסרו פרטים לגבי הדגם החדש אבל ההערכה היא שמדובר בקרוסאובר שיחליף בעתיד את ליף.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.