• Ad
  • מכוניות בכביש מהיר
    מה זאת תקלה בטיחותית ברכב, מה זאת קריאה לתיקון, מתי צריך להתחיל לדאוג ומה כדאי לעשות במקרה של תקלה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מה קורה כאשר מנוע של רכב מפסיק לפעול בהפתעה בתוך כדי נסיעה על כביש מהיר? אם תשאלו את עורכי הדין של רנו, או את מי מאנשי החברה שהכתיב להם את הטענה הזאת בתגובה לתובענה ייצוגית שהוגשה כנגדם בישראל – אין שום בעיה.

    אם תשאלו אותנו – לדעתנו מדובר בסכנת חיים.

     

     

    כאשר מנוע בעירה פנימית כושל בתוך כדי נסיעה הנהג עשוי לשמוע רעשים שונים, או שהוא ירגיש פתאום תחושה של אובדן כוח, וסביר גם שהגברת הכוח של הבלמים תחדל והנהג ירגיש, בטעות, שאין לו אפשרות לעצור את הרכב. אם כל זה קורה כאשר הרכב נמצא במהלך עקיפה של משאית ומולו מתקרב רכב אחר – יכול להיות שזה הדבר האחרון שהנהג ונוסעיו יראו בחייהם.

    אבל לא משנה מה אנחנו חושבים לגבי מידת הסכנה של מנוע שכושל במהלך נסיעה – משנה מה אומרים על כך המומחים של מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA). המומחים שלהם טוענים שאם קיים כשל סדרתי שגורם למנוע להפסיק לפעול בתוך כדי נסיעה מדובר בסכנת חיים ברורה ומיידית והיא דורשת ביצוע של קריאה לתיקון.

    האמת היא שכמעט כל תקלה שפוגעת בכושר התנועה של הרכב או ביכולת של נהג לשלוט בו עלולה להציב את הנהג ונוסעיו בסכנת חיים. כאשר חושבים בטיחות ומתכננים בטיחות צריך לקחת בחשבון את מצבי הקיצון ואת התסריטים ה"שחורים", ולא לנקוט בגישת "יהיה בסדר".

    כאשר יצרניות רכב מגלות כשל סדרתי עם משמעות בטיחותית הו חייבות לבצע 'קריאה לתיקון' (RECALL), ובמדינות שבהן המימשל דואג לאזרחים יש גם מי שמפקח על יצרניות הרכב ודואג להעניש אותן אם מסתבר שהן לא ביצעו את המוטל עליהן.

    בישראל, כאשר יצרנית רכב מכריזה על 'קריאה לתיקון' – הבעלים הרשום של הרכב יקבל מכתב עם סמל של מדינת ישראל ושל אגף הרכב ובו הודעה שעליו ליצור קשר עם מוסך שירות של יבואן הרכב ולתאם שם ביקור. מכתב כזה לא יכלול, לרוב, הסבר מפורט אודות מהות התקלה והסיכונים שכרוכים בה אלא אמירה כללית, כמעט מרגיעה, שמדברת באופן כללי על "בדיקה" או "שיפור".

    אסור להקל ראש במכתב כזה ועדיף לתאם ביקור במוסך מוקדם ככל שאפשר. מדוע? מפני שכדאי שמועד הביקור במוסך יהיה נוח לבעל הרכב, אחרת הוא או היא יגלו במעמד מבחן הרישוי השנתי של הרכב ("טסט") שהם לא יכולים לעבור טסט לפני שיבצעו את התיקון הנדרש במוסך מורשה יבואן.

    הבשורה הטובה היא שהתיקון עצמו מבוצע על חשבון יצרנית הרכב ובעל הרכב לא יחויב בתשלום כלל (אלא אם באותה הזדמנות יבוצעו טיפולים או תיקונים אחרים ברכב).

    מה לעשות אם המכונית שלי נקראת לתיקון?

    אם קיבלת מכתב קריאה לתיקון כדאי להתקשר למוסך המורשה הקרוב מתוך רשת המוסכים של היבואנית, ולתאם מועד לביקור במוסך. אנשי המוסך יעדכנו אותך לגבי משך הזמן שתיקון כזה אמור לארוך.

    האם צריך לטפל בזה באופן מידי?

    מומלץ לא לדחות את התיקון מפני שעלולה להיות סכנה בטיחותית. עדיף, בכל מקרה, לתאם למועד קרוב ונוח מאשר להמתין לרגע האחרון ולגלות שאי אפשר לעבור "טסט" עם הרכב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תקלות בטיחותיות ברכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.