• Ad
  • ג'נרל מוטורס קוראת לתיקון בארה"ב לכ-200 אלף מכוניות שיוצרו בין 2018 ל-2020 בגלל נזילת נוזל העברה שעלולה לגרום לכשל של התיבה ולשריפה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נזילה אפשרית של נוזל תמסורת מתיבות הילוכים שהותקנו בדגמים שונים של שברולט, ביואיק, GMC וקאדילק אילצה את ג'נרל מוטורס להכריז על קריאה לתיקון, בצפון אמריקה, של 217,000 כלי רכב מדגמים שונים שיוצרו בין 2018 ל-2020.

     

     

    הסיבה, המביכה למדי יש לומר: ברגים שהותקנו באופן רופף, או לא הותקנו בכלל, במאגר נוזל הידראולי ביחידה שאחראית על ההתנעה מחדש לאחר דימום המנוע. כתוצאה מן הכשל הסדרתי בתהליך ההרכבה עלולה להיגרם נזילת נוזל תמסורת, ובמצבים מסוימים עלול – במקרה הטוב – להיגרם נזק לתיבה או אובדן של כח מנוע במהלך נסיעה. במקרה הרע – אם נוזל תמסורת נשפך על מנוע חם או מקור הצתה – עלולה להיגרם שריפה של הרכב.

    צריך להרגיע ולומר שאנשי ג'נרל מוטורס טוענים שעד כה לא ידוע להם על תאונות או פציעות שקשורות בתקלת ייצור זאת, אבל בין הרבה מאד תקלות סדרתיות שמתרחשות ומטופלות על-ידי כל יצרניות הרכב בכל שנה – תקלה זאת נשמעת כמו אחת מן היותר רשלניות.

    הדגמים שנקראים כעת לתיקון בארה"ב הם שברולט מאליבו, קרוז, טרוורס, אקווינוקס ובלייזר, ביואיק להקרוס, אנקלייב ואנקור, GMC אכדיה ו'טרייין', וקאדילק XT6 ו-XT4. הקריאה לתיקון תצא לדרך בארה"ב באמצע החודש הבא, וטרם ברור האם כלולות בה גם מכוניות שנמכרו בישראל על-ידי היבואנית הרשמית או יובאו ביבוא אישי.

     

     

    כאמור, בכל שנה מתרחשות הרבה מאד תקלות ייצור סדרתיות אצל כמעט כל יצרניות הרכב. יצרניות אחראיות מזהות תקלות כאלה ומבצעות קריאות לתיקון על חשבונן. אבל מה שמיוחד בתקלה של ג'נרל מוטורס הוא פרטים שהחברה שחררה אודות הסיבה לכשל. מסתבר שבתוכנת ההפעלה של אחד הרובוטים שמרכיבים את תיבת ההילוכים על קו ההרכבה התגלה באג, וחלק (או כל) התיבות המשיכו את מסען על הקו מבלי שהותקנו בהם שני ברגים, או שהברגים האלה הותקנו באופן רופף.

    אנשי ג'נרל מוטורס טוענים שתיבות ההילוכים הפגומות סופקו להם על-ידי חברת בורג וורנר, אשר בחנו יותר מ-21,000 תיבות כאלה. מהנדסי ג'נרל מוטורס פתחו בחקירה של הרכיבים כדי להבין את ההשלכות האפשרויות של התקלה, וסיימו את החקירה שלהם ב-21 בספטמבר השנה. אם יסתבר שהכשל קיים גם במכוניות שהגיעו לישראל ביבוא סדרתי – ג'נרל מוטורס תפרסם  קריאה לתיקון גם אצלנו. אם הגיעו לכאן מכוניות כאלה ביבוא אישי – לא כדאי לסמוך על משרד התחבורה הישראלי שיגלה אותן, ועדיף לבצע בדיקה עצמאית באתר הקריאות לתיקון של מינהל הבטיחות הפדרלי האמריקני.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תקלה ברובוט הרכבה גרמה לתקלה בתיבות הילוכים בשברולט, ביואיק, GMC וקאדילק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.