• Ad
  • בין לא מעט אתגרים כבדים שניצבים כעת בפני תעשיית הרכב בולטת ההתייחסות הפרסומית-שיווקית של יצרניות הרכב למצב. אנשי הפרסום מתמקדים כעת בתמונה שונה מאד של מכוניות מכפי שהורגלנו לראות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כל העולם מושפע מאד בימים אלה ממגפת קורונה, ואחת התעשיות שסופגת פגיעה קשה במיוחד היא זאת שמספקת לאנושות את מה שכעת יש בו צורך מועט מאד: אמצעי ניידות. אל הפגיעה קצרת הטווח בתעשיית הרכב – כתוצאה מהפסקת ייצור וצניחה דרמטית במכירות, תתווסף בעתיד גם פגיעה לטווח ארוך – ככל שיותר ויותר עובדים וחברות יפנימו את אפשרויות העבודה מרחוק.

     

     

    במאה השנים האחרונות נבנה סביה המכונית אתוס של מי שמייצגת שחרור ועצמאות, אבל בימים שבהם אנחנו נאלצים להתבודד בבתינו יהיה די מביך אם יצרניות רכב ימשיכו לספר לנו סיפורים על מכוניות ספורט שמתגלגלות על כבישי הרים מפותלים, או על רכבי שטח שצולחים את המדבר. ואכן, אנשי השיווק והפרסום של יצרניות הרכב מבינים את האתגר שמולו הם ניצבים והם מגיבים בהתאם.
    מרצדס, למשל, הקדישה את חשבון האינסטגרם שלה לעצות ולמידע שקשורים במגפת קורונה, ושם מוצגים כלי רכב מסחריים ומשאיות תוך כדי "הוקרת תודה לכל אלה שממשיכים לגרום לנוע".

    מוזיאון מרצדס מאפשר כעת ביקור וירטואלי (מומלץ, אגב), ומספר מכוניות כוכבות נבחרו כדי לייצג אותו גם באינסטגרם. לא מיותר לפרגן למרצדס, שמפרגנת לאאודי במחווה מיוחדת לאחר שאאודי ביקשה מן העוקבים שלה ליצור את סמל ארבע הטבעות מחפצי בית ולצלם אותם. אנשי מרצדס יצרו את סמל המותג של אאודי מסימני צמיגים חרוכים כל האספלט (מה שידוע כ"דונאטס").

     

    A Letter of Hope

    From "Little Italy" to big Italy, Francis Ford Coppola donates his voice to send a message of hope. Our hearts are with those affected by the virus. #WeAreItaly #WorldHealthDay

    פורסם על ידי ‏‎FIAT USA‎‏ ב- יום שלישי, 7 באפריל 2020

     

    בחשבונות האינסטגרם של יצרני הרכב האיטלקים מוצגים מטות החברות כאשר הם מוארים בצבעי הדגל האיטלקי, וזאת כאות הזדהות עם התקופה הקשה שעוברת על אזרחי איטליה. אנשי פיאט מציגים חזית של 'פיאט 500' שנראית כמו פנים מחייכות, ומציינים שהמכונית הזאת "היא סמל לאופטימיות מאז שנת 1957". מעבר לאוקיאנוס פרסמה פיאט ארה"ב סרטון שמלווה בקולו של הבמאי פרנסיס פורד קופולה, ואשר מעלה על נס את שיתוף הפעולה בין איטליה וארה"ב, כמו גם את הזמנים הקשים שעליהם הן התגברו בעבר – כולל אף אזכורים למלחמת העולם השנייה (שבה, כידוע, המפגש ביניהן החל רע מאד).

    סיאט הספרדית משתמשת ברשתות החבריות שלה לצורך הסברה ומבקשת מן העוקבים אחריה "לעצור, להקשיב ולהישאר בבית". סיאט מפרסמת ציורים שנשלחו אליה על-ידי ילדי העוקבים וגם שעשועונים שונים למיליונים שנכפה עליהם בידוד ביתי. בסקודה הצ'כית, לעומת זאת, בחרו בפגישה יותר פרו אקטיבית ומציעים לכל מי שנמאס לו כבר לשטוף ידיים לצאת ולפנק במקום זה את המכנית שלו.

     

     

     

    אבל גם על רקע כל אלה, נראה שמי ששיחקה אותה בגדול היא חברת 'פורשה' הגרמנית, מקבוצת פולקסווגן, אשר ביקשה מהעוקבים שלה באינסטגרם להעלות תמונות של המכוניות שלהם, בחניות הפרטיות שלהם, ולתייג אותן עם ההאשטאג #dreamsaremadeathome ("חלומות נחלמים בבית"). עוקבי פורשה מיהרו להעלות שפע של תמונות של חניות פרטיות ובהן מכוניות מעניינות שונות, ולזכות פורשה יעמוד תמיד הפירגון שלהם לצילומים שבהם מככבות מכוניות של יצרנים אחרים, בהם גם מתחרים, במחווה מרגשת של הפגנת סולידריות בין יצרניות הרכב.

    כך, למשל, אנשי פורשה כתבו לאנשי מרצדס – שכניהם מן העיר שטוטגארט, "תודה שהצטרפת אלינו, שכנתנו משטוגרט", ואילו לב.מ.וו. הם כתבו: "מכוניות שונות, חניות שונות, אותה תשוקה". בחשבון האינסטגרם של פורשה פורסמו תמונות של יצרנים רבים החל בוולוו וכלה בקיה, ובין סקודה ועד 'מורגן'. אפילו מקומם של אופנועים רבים ואהובים על-ידי בעליהם לא נפקד.

     

    https://www.instagram.com/p/B-fTHl_FEow/

     

    בינתיים, בשעה שהעננה השחורה אופפת כעת יותר ויותר את ארצות הברית פרסמו אנשי ג'יפ מחווה לסרט 'לקום אתמול בבוקר' עם ביל מוריי. בסרטון החדש שוב תקוע מוריי בלולאת זמן, הפעם בבידוד, והסרטון מנחם אותו ומזכיר ש"השטח יחכה". בחשבון האינסטגרם שלה מעודדת אותנו ג'יפ לגלות את "מרחבי הבית", כאשר היא מציגה מדף ספרים בין שתי מנורות קיר, עם קונוטציה ברורה לשבכה הקדמית של דגמי המותג שלה. 'ראם', לעומתה, בחרה בטון מרגש ובהצדעה לכל מי שמוסיפים לעבוד בשעה שכולנו בבית. במקום לעודד אותנו לעבוד מהבית עובדים הנוהגים בראם "עבור הבית".

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תעשיית הרכב מספרת סיפור חדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.