• Ad
  • מגפת קורונה רוקנה את הכבישים בארצות הברית ויש מי שהחליטו שזה הזמן המושלם כדי לשבור את שיא המהירות במרוץ המחתרתי האגדי מניו יורק ללוס אנג'לס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשבוע שעבר הצליח צוות שנהג באאודי A8 לבנה, משנת ייצור 2019, לשבור את אחד השיאים המרגשים אך הנתונים ביותר במחלוקת בתרבות המוטורית – מרוץ ה"קאנונבול" המפורסם מניו-יורק ללוס אנג'לס.

     

    הצוות, ששמות חבריו טרם פורסמו, עשה את הדרך בת כ-4,500 הקילומטרים מן החוף המזרחי לחוף המערבי של ארצות הברית בתוך 26 שעות ו-38 דקות – תוך שהוא מנצל עד תום את העובדה שרוב כבישי המדינה שוממים כעת בגלל התפרצות מגפת קורונה, והדרישה הממשלתית להימנע מהפצת המחלה על-ידי כך שהתושבים יישארו בבתיהם בבידוד.

    המרוץ המפורסם בין מוסך 'הכדור האדום' בצד המזרחי של מנהטן לבין מלון 'פורטופינו' בחוף רדונדו, לוס אנג'לס, זכה לאלפי אזכורים בתרבות הפופולרית האמריקנית, ולמספר סרטי קולנוע משעשעים ומצליחים. השיא שנשבר – אשר נקבע בשנה שעברה הרבה לפני שכולנו ידענו מה זה "קורונה", עמד על 27:25 שעות.

    ככל הידוע, לפני כשבועיים נפגשה בניו-יורק קבוצת משתתפים קבועים במרוץ המחתרתי, ובין השאר דנה ברעיונות שונים לאתגרים ספציפיים בתוך המסגרת הכללית של ה'קאנונבול', למשל שיא למכונית עם מנוע דיזל, או שיא לנהיגה במסלול אלטרנטיבי. חלק מן הנוכחים טענו שימי קורונה הם לא זמן מתאים למרוץ כזה, מפני שהם "לא תואמים את רוח האתגר". קבוצה אחרת, לעומת זאת, החליטה שדווקא כעת, כאשר הכבישים ריקים, לא רק שאפשר לשפר את השיא באופן ניכר – אפשר גם לעשות את זה עם פחות השפעה על משתמשי דרך אחרים. ככל הידוע – קבוצה זאת יצרה לדרך ביום ראשון שעבר, והאלופים החדשים, מקרבם, נהגו באאודי A8 לבנה, בגרסה ארוכה, מדגם 2019. צוות זה קבע כאמור שיא של 26 שעות ו -38 דקות, אשר מתועד כראוי בנתוני ה-GPS שלהם. ביום שני שעבר פרסם המייסד והבעלים של Rehv Clothing, מארק צ'סטר, תמונה של אותה A8 סדאן עם הטענה שמכונית זאת היא האלופה החדשה.

    שיא שנוי במחלוקת

    ביום חמישי האחרון פרסם אד בוליאן, מייסד VINwiki ומי שבעצמו החזיק בשיא הקאנונבול בשנת 2013, סרטון יוטיוב מעניין מאד שבו מצד אחד הוא מאשר את הפרטים אודות השיא שנשבר, אך מנגד מותח ביקורת רבה אודות תוקפו של שיא כזה. בוליאן מספר שהוא עצמו נכח ב"פגישת ההכנה" למרוץ, והיה אחד מאלה שטענו שימי קורונה הם לא זמן מתאים לקיים ניסיון נוסף לשבירת השיא.
    אין צורך לומר שמרוץ ה"קאנונבול" הוא לא תחרות ספורט מוטורי אלא פעילות מחתרתית לא חוקית, וזה כנראה גם מה שהפך אותו לאירוע "תרבות" אייקוני שבו מעורבים רגשות רבים ושונים בכל הקשור לחוקי תנועה, מהירות מופרזת, חופש הפרט, חששות בטיחותיים ועיקר העיקרים – היחסים החמקמקים עם רשויות החוק.

     

     

    הטיעון המרכזי של בוליאן, בסרטון מעניין שבהחלט שווה צפיה, הוא שדווקא העובדה שכבישי ארצות הברית ריקים כעת בגלל המגפה והנחיות הבידוד, נוגדת את "הרוח" של 'קאנונבול' – מפני שמדובר בשיא שאפשר להשיג רק בסיטואציה מאד מסוימת שבה "כל העולם נסגר". לדבריו, בתור בנדיט מדופלם הוא לא רוצה להישמע צבוע ולומר שמשתתפי הניסיון האחרון "עברו על החוק" ("מפני שזה בערך כמו שסוחר קוקאין יאמר לסוחר הירואין שמה שהוא עושה זה לא בסדר") – אבל, כפי שנאמר בסרט אחר: "אסור לעבור על החוק בזמן שעוברים על החוק".

    מרוץ מחוף לחוף

    ה'קאנונבול', שמוכר גם כ-US Express או C2C Express, פרץ לתודעה ולתרבות הפופולרית האמריקנית בשנת 1981 בזכות סרט הקומדיה האמריקני 'The Cannonball Run' בכיכובם של ברט ריינולדס, רוג'ר מור, פארה פוסט, דום דה לואיז, דין מרטין, סאמי דיוויס ג'וניור, צ'אקי צ'אן ולא מעט שחקנים נהדרים נוספים, והוא התבסס על אירוע אמיתי שנערך שנתיים קודם לכן בין קונטיקט לקליפורניה. ההצלחה הקופתית המרשימה של הקומדיה הזאת גררה אחריה מספר סרטי המשך (ב-1984 ו-1989) וסרטים נוספים באותו סגנון. ה"מיתוג" של האירוע כ'קאנונבול', מגיע גם הוא מן הסרט המקורי, שם הוא נקרא כביכול על שמו של ארווין "קאנונבול" בייקר, נהג מרוצים אמריקני אגדי שקבע יותר מ-140 שיאי מהירות בתחילת המאה שעברה.

     

     

     

    באופן טבעי יש לא מעט אנשים שלא מתלהבים מן ההתרחשות המחתרתית והבלתי חוקית הזאת ומדגישים את הסכנות הבטיחותיות שנגרמות, את כאב הראש לאוכפי החוק ובעיקר את הזלזול בחוק, ומשחקי ה"חתול ועכבר" בין המשתתפים לבין מי שמנסים לתפוס אותם הולכים ומשתכללים במקביל לשכלולי הטכנולוגיה.

    בשנים האחרונות, למשל, מסתייעים המשתתפים לא מעט בתוכנות ניווט שונות – ובעיקר ב'וויז', בין השאר כדי לאסוף מודיעין על הפתעות בדרך, אלא שתקופת קורונה חושפת גם נקודת תורפה לא צפויה של 'וויז' – תוכנה שמבוססת בעיקר על שיתוף פעיל של משתמשיה באיסוף והפצת מידע על המתרחש על הכבישים.

     

     

    באופן יותר ספציפי לשיא הנוכחי – מעבר לעובדה שהוא נקבע בתקופה חד-פעמית (כפי שכולנו מקווים) שלא תחזור לעולם ולכן גם אי אפשר להציב אותו בשורה אחת עם "הישגים" דומים, אחת הטענות הכבדות כנגד המשתתפים היא ש"זה לא הזמן להעסיק עוד יותר את כוחות המשטרה וההצלה".

    כאמור, עדיין לא פורסם מי הם אנשי הצוות שקבעו את השיא החדש, והצילומים היחידים שכן פורסמו מעידים שהם עברו את 4,546.9 הקילומטרים מניו-יורק ללוס אנג'לס תוך 26 שעות ו-38 דקות. המשמעות היא שהמהירות הממוצעת (!) שלהם, מבעד ל-13 מדינות בארצות הברית, הייתה כ-171 קמ"ש לאורך יממה שלמה ועוד שעתיים וחצי. המכונית, אאודי A8L עם מנוע שהמפרט שלו טרם פורסם, לא עברה ככל הידוע שינויים ושיפורים למעט הוספת מכלי דלק נוספים בתא המטען.

     

     

    ארני ודאג, מחזיקי השיא הקודם, נסעו את אותה הדרך ב-27 שעות ו-25 דקות, והם תועדו בשנה שעברה בעת ה'קאנונבול' שלהם כשהם מגיעים למהירות מרבית של 311 קמ"ש. השניים נהגו במרצדס E63 AMG מדגם 2015 עם מנוע ששופר להספק של 800 כוחות סוס, ובזכות מיכלי דלק נוספים (שהכילו בסך הכל כ-250 ליטר) נאלץ הצוות הזה לעצור בדרך רק 4 פעמים לתדלוק, מה שעלה להם בכ-22 דקות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שיא חדש במרוץ מחוף לחוף: 26 שעות ו-38 דקות באאודי A8 לבנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.