• Ad
  • תערוכת הרכב הבינלאומית של גרמניה תתקיים בשנה הבאה בדרום גרמניה, ותהפוך מתערוכת מכוניות ל"תערוכת ניידות"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתקווה שוירוס קורונה ימוגר במהרה, ולא יהיו תקלות אחרות, תתקיים בשנה הבאה תערוכת הרכב הבינלאומית של גרמניה במינכן, במקום בפרנקפורט. אמרו מעתה: "תערוכת מינכן".

     

     

    איגוד תעשיית הרכב הגרמניה, VDA, הודיע אמש שמבין שבע ערים שהגישו מועמדות להחליף את פרנקפורט כמארחות תערוכת הרכב הגדולה ביותר באירופה נבחרה מינכן, ושתערוכת המכוניות הבאה תשנה את פניה ותהפוך להיות "תערוכת ניידות".
    פרנקפורט הייתה הבית של התערוכה הדו-שנתית הגרמנית במשך כמעט שבעה עשורים, אבל במופעים האחרונים שלה החלו לנשור ממנה יותר ויותר יצרניות רכב, וכמעט שליש מהן לא הופיעו לתערוכה האחרונה, בספטמבר 2019. בנוסף, בתערוכה זאת נתקלו המבקרים והמציגים במחאות והפגנות של התומכים בהגנת הסביבה שמחו כנגד הקצב האיטי, לטענתם, שבו פועלת תעשיית הרכב לצמצום הפגיעה באקלים כדור הארץ.

    לקריאה נוספת: האם מות תערוכת הרכב מנבא קץ לעידן המכונית הפרטית?

    שבע ערים ברחבי גרמניה הציגו מועמדות לארוח התערוכה, בהן גם ברלין והמבורג, אבל עיר הבירה של ב.מ.וו. קיבלה את הכבוד בזכות "מרכז העיר המפואר והמרחבים האטרקטיביים ביותר כמקומות לקיום אירועים", כך מסכמים המארגנים. "כמרכז טכנולוגי ומיקום תעשייתי חזק, וכבית למספר חברות היי-טק, סטארט-אפים ומכוני מחקר, כמו גם חברות חדשניות בתעשיית הרכב – מינכן היא שותפה מצוינת להמצאה מחדש של התערוכה", הוסיפו אנשי ה-VDA.

    כמו כל תערוכות הרכב בעולם – גדולות וקטנות – גם התערוכה האירופאית הגדולה ביותר התקשתה בשנים האחרונות יותר ויותר "לספק את הסחורה" ולמשוך מציגים. תערוכות הרכב הן אירועים יקרים מאד ומסובכים לוגיסטית עבור תעשייה שנמצאת בלחץ הישרדותי, ומאידך – האינטרנט והתקשורת המהירה מאפשרים להעביר כעת את המסרים מהר יותר לארבע כנפות תבל.

    מצד שני – תערוכות רכב הן עסק גדול שמגלגל המון כסף, לאו דווקא למארגנים שלה אלא לעיר ולמדינה שבה הן מתקיימות – בתנאי שהן מצליחות למשוך מספר גדול מספיק של מבקרים. ההערכה בגרמניה היא שתערוכת הרכב הבינלאומית (IAA) יכולה "לייצר" למינכן וסביבתה מכירות של שירותים (למשל שירותי ארוח והסעדה) בהיקף של כחצי מיליארד אירו, וזאת הסיבה שבגללה התמודדו על הכבוד שבע ערים גרמניות. ראש עיריית מינכן, מנואל פרצל, אמר אמש ש: "אני שמח מאוד שמינכן זכתה בארוח של אירוע חשוב זה… אנחנו נלחמנו על התערוכה הזאת מההתחלה, וללא הסתייגויות".

    למרבה האירוניה, מארגני התערוכה וקברניטי איגוד הרכב הגרמניה התכוונו לקיים את הדיונים הסופיים ולפרסם את החלטתם בנושא במהלך תערוכת ז'נבה, שאמורה הייתה להתקיים השבוע, אבל היא בוטלה – כידוע – בגלל וירוס קורונה. תחת זאת מוצגים כעת כל חידושי ז'נבה ב"הופעות אינטרנטיות" – מה שמדגיש יותר מכל את נקודת התורפה של תערוכות פיזיות.

     

     

    גורמים מתעשיית הרכב הגרמנית מעריכים את כלל העלויות של יצרניות הרכב שמשתתפות בתערוכה ב-100 מיליון אירו, ואילו עלויות ההפצה של המסרים באמצעות האינטרנט, שממילא מתקיימת לצד התערוכות, הן פרומילים בודדים של סכום זה.

    בהודעה הרשמית של ה- VDA נמסר: "תערוכת המכוניות הגרמנית תתפתח מתערוכת מכונית לפלטפורמת ניידות. נוסף לקסם של המכוניות זה אמור להצית את הניצוץ הראשוני לכך שהעיר המארחת תתפתח ותהפוך ל"עיר חכמה" עם פתרונות תנועה חכמים ורשתות חדשניות של אמצעי תחבורה ברת קיימא ומותאמת לצרכי האנשים. העיר מינכן והסביבה העסקית שלה מציעים את התנאים הטובים ביותר לכך ולכן היא נבחרה לארח את תערוכת הרכב הגרמנית".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת פרנקפורט עוברת למינכן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.