• Ad
  • תערוכת בייג'ין 2018: חשמליות, קרוסאוברים וחיות אחרות

    תערוכת הרכב של ביג'ין עמוסה בחידושים ובהשקות. יצרניות הרכב מנסות לספק תאבון מקומי לדגמי קרוסאובר, מכוניות חשמליות ואפילו למכוניות סדאן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת הרכב Auto China 2108, שנערכת בימים אלו בביג'יין שבסין, מספקת הוכחה נוספת להתעצמות ולצמיחה המדהימות בשוק הרכב הגדול בעולם. בשנים האחרונות מספקות תערוכת הרכב בסין, ובראשן תערוכות בייג'ין ושנחאי, הצצה אל ההתפתחות המהירה והשאפתנית של המותגים המקומיים, ומדגישה, במקביל, את ההתייחסות הרצינית של  יצרניות רכב מערביות לשוק הזה.

    נתח הארי של החידושים מיועד רק עבור השוק הסיני, אך כמה מהם יגיע גם למערב, ולכן, במידה מסוימת, רלוונטי עבורנו. מבין שלל הבכורות והחידושים בבייג'ין, הנה כמה מן המכוניות הבולטות.

    ב.מ.וו ix3 קונספט

    כבר זמן רב מתכננת ב.מ.וו להרחיב את היצע הדגמים של חטיבת המכוניות החשמליות שלה, i, שמציעה בינתיים רק את i8 האקזוטית ואת i3 העירונית. דגם קרוסאובר מתבקש מאליו, על אחת כמה וכמה בשוק הסיני שמגלה חיבה עזה לרכבי קרוסאובר ומקדם בברכה, ובעידוד ממשלתי, מכוניות היברידיות וחשמליות.

    ix3 קונספט רומז לקרוסאובר שתציג חטיבת i, אלא שבשונה מן העיצוב העתידני של דגמי הקונספט האחרים של ב.מ.וו. דווקא הקרוסאובר הזה מתאפיין בעיצוב שגרתי. למעשה זהו כמעט X3 בשינויי עיצוב קלים, בעיקר בשבכת הכליות המסורתית שזכתה לפרשנות חדשה.

    ל-ix3 מנוע חשמלי שמספק 270 כ"ס וניזון מסוללת ליתיום-יון עם קיבולת רבה של 70 קילוואט, מה שמאפשר טווח נסיעה מרשים של כ-400 ק"מ. את הסוללה אפשר לטעון בפרוטוקול טעינה חדש במתח גבוה בתחנות טעינה ייעודיות, וזה מפותח על ידי ב.מ.וו ומספר יצרניות נוספות. בתחנות אלה אפשר לטעון את סוללת המכונית במלואה תוך חצי שעה בלבד. ix3 תיוצר בסין אצל חברת ברילאינס, השותפה המקומית של ב.מ.וו, ולאחר מכן גם באירופה ובארה"ב, כלומר שאפשר לצפות לה גם אצלנו.

     

    MG X-Motion קונספט

    זה עתה הושק בישראל MG ZS, רכב הפנאי הקטן בדור המוצרים החדש של מותג MG, אך בקונצרן סאיק שוקדים במרץ על הרחבת היצע הדגמים. X-Motion, שמוצג בבייג'ין, הוא דגם תצוגה שרומז על התשובה של MG לקטגוריית הגודל של קיה ספורטאז' וקצת יותר מכך.

    העיצוב נראה דומה מאד ל-ZS, עם אותה שבכה בולטת שקיבלה  השראה מדגמי מאזדה, וגם הפרופיל והצבע של הקונספט מסגיר את מקור ההשראה. לדגם הקונספט יש ידיות דלתות נסתרות ונשלפות אוטומטית, וכאן כבר אפשר להתייחס אל מקור השראה אחר (מישהו אמר ריינג' רובר וולאר?), אבל  לא בטוח שאלה יגיעו גם לדגם הסדרתי שיושק בראשית 2019. על פי המידע הטכני המעט שפורסם, לדגם הסדרתי יהיה מנוע 2.0 ליטר חדש והוא יוצע עם הנעה קדמית או כפולה.

    אם וכאשר יקבל הדגם הסדרתי תקינה אירופאית, ולנוכח ההתקדמות העצומה של MG באיכות המוצר כפי שחווינו במבחן ל-ZS, יכול X Motion (או הדגם הסדרתי, ככל שייקרא) להיות שחקן משמעותי בשוק הקרוסאוברים המשפחתיים גם בישראל.

    סקודה קאמיק

    סקודה מנצלת את תערוכת בייגי'ן כדי להציג קרוסאובר חדש עבור השוק הסיני, שבו היא מוכרת 300 אלף מכוניות בשנה, מה שעושה אותו לשוק הגדול ביותר שלה. הקרוסאובר החדש נקרא קאמיק (Kamiq) ומוגדר על ידי סקודה כ"קרוסאובר עירוני". למרות הגדרה זאת לא מדובר בגרסה סדרתית ל"ויז'ן X" שהוצג לאחרונה בתערוכת ג'נבה ו/או לגרסת סקודה לסיאט ארונה.

    זהו דגם ייעודי עבור השוק הסיני, הוא ארוך בסנטימטר אחד מ'קארוק', ששיווקו בישראל יחל בקרוב, אבל הוא צר ממנו ב-6 ס"מ ובנוי על בסיס גלגלים באורך 261 ס"מ – כלומר קצר מקארוק וארוך מארונה. במילים פשוטות, זאת פלטפורמת ה-MQB בגרסת סופר-מיני מתוחה. העיצוב נראה כמו העתק כמעט זהה לקארוק, למעט פנסים קדמיים שונים וטיפול שונה לקורה האחורית ולחלון הצד. מנוע אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר שמספק 111 כ"ס מניע את קאמיק ומעיד שמדובר בדגם כניסה זול שלא צפוי להגיע למדינות המפותחות אלא להימכר בשווקים מתפתחים ו/או מזרח אסייתיים בלבד.

    פולקסווגן לאבידה

    על אף צמיחה מסחררת של קטגוריית הקרוסאובר השוק הסיני אוהב גם מכוניות סדאן מסורתיות, בעיקר אם הן גדולות. אחת המכוניות המצליחות ביותר בסין היא פולקסווגן לאבידה (Lavida), אשר מכרה בשנה שעברה יותר מ-450 אלף יחידות בסין. מדובר ביותר מ-10% מכלל המכוניות שנמכרו תחת הסמל של פולקסווגן בשנת 2017.

    כדי לשמר את ההצלחה הזו מציגה פולקסווגן בתערוכת בייגי'ן את הדור החדש של לאבידה, אבל בשונה מן הדור היוצא, שהתבסס על פלטפורמת הדור הרביעי של גולף, כעת הבסיס הוא  פלטפורמת MQB המודרנית, אם כי בגרסתה מתחילת העשור. מעבר לפלטפורמה החדשה בא יחד עם הארכת בסיס הגלגלים בכמעט 8 ס"מ ל-269 ס"מ, דומה לזה של ג'טה החדשה שהוצגה לאחרונה. העיצוב, החיצוני והפנימי, מזכיר  את ג'טה החדשה, אם כי חיסכון הושג על ידי שימוש במתגים מוכרים מהדגמים הזולים של קונצרן VAG.

    על הנעת המכונית הופקדו מנועי טורבו בנזין בנפחי 1.2 ו-1.4 ליטר, וכן מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי. תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה מוצעת כאופציה. אנחנו נסתפק בג'טה החדשה והמודרנית יותר שאמורה להגיע בראשית 2019.

    ניסאן סילפי

    אנשי ניסאן בחרו להציג בבייג'ין את סילפי (Sylphy), מכונית שמהווה הכלאה בין מרכב הסדאן של הסנטרה עם מכלולי ההנעה של הדור החדש של ניסאן ליף. סילפי היא דגם נוסף באסטרטגיה הגלובלית של ניסאן, שלאורה יושקו בחמש השנים הקרובות לא פחות מ-20 דגמים חשמליים שונים.

    מעבר למראה הקונבנציונלי של מרכב הסדאן סילפי אמורה להיות מרווחת ושימושית יותר מ'ליף', אך גם מעט כבדה יותר. לדברי אנשי ניסאן סוללות הליתיום-יון מאפשרות טווח נסיעה מרבי של 338 ק"מ, או קצת יותר מ-200 ק"מ לפי  תקן SMVIC  המחמיר יותר. זהו טווח נסיעה קצר במעט מזה של ליף החדשה, שעומד על כ-250 ק"מ. בכל מקרה, לנוכח רשת פריסת תחנות הטעינה בערים הגדולות בסין, שהיא בין המפותחות בעולם כיום, לא צפויה לסילפי כל בעיה.

    עדיין מוקדם לומר אם סילפי תיוצא אל מחוץ לסין, וזה קצת חבל כי בישראל היא יכלה להתקבל היטב.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.