• Ad
  • ניסאן צייצה תמונת טיזר נוספת של מחליפת המכונית החשמלית הנמכרת בעולם, אשר תוצג רשמית ב-6 בספטמבר. עיקר החדשות: הארכת טווח והשקעה במערכות נהיגה אוטונומית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשישה בספטמבר, כשבוע לפני פתיחת תערוכת המכוניות הבינלאומית של פרנקפורט, תחשוף ניסאן את הדור השני של 'ליף' – המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם.

     

     

    כמקובל בימינו, ניסאן כבר נמצאת בעיצומו של מסע 'טיזינג' שבמסגרתו היא שולחת אחת לכמה ימים רמז נוסף אודות היצירה החדשה שלה, ובסוף השבוע האחרון היה זה ציוץ טוויטר שבו נחשף טפח מן החזית של המכונית, עם סמל גדול של ניסאן במרכזה. מוקדם יותר ביוני פרסמה ניסאן תמונה של אחד הפנסים הקדמיים, שמעוצב בעיצוב תלת ממדי מודרני ומשכנע הרבה יותר מפרצוף "עיני הצפרדע" שאיתו נכנסה ליף המקורית לחיינו לפני שבע שנות דגם (!), וגם הצצה אל פנים המכונית, נכון יותר אל לוח המחוונים שלה.

    בשבע השנים האחרונות מסרה ניסאן כ-270 אלף יחידות של המכונית, אשר עברה שדרוגים קלים בלבד במהלך חייה, ולמרות שמכוניות חשמליות נמצאות במרכז האסטרטגיה של קרלוס גוהן, יו"ר רנו-ניסאן-מיצובישי (אולי מאז ששי אגסי דחף אותו לשם עם 'בטר פלייס') – בינתיים כבר החלה הזירה להתמלא בחשמליות נוספות.

    בעקבותיה של ליף כבר מתגלגלות במהירות שברולט 'בולט', הגרסה החשמלית של יונדאי 'איוניק', מותג 'i' של ב.מ.וו. על דגמיו הנוכחיים והעתידיים, דגמי הפלאג-אין של טויוטה, מיצובישי וקבוצת פולקסווגן, ובקרוב גם דגמים חשמליים טהורים של קבוצת פולקסווגן. לצידה של ליף החדשה בפרנקפורט תיחשף גם ב.מ.וו. סדרה 3 חשמלית, ולא נשכח כמובן שמי שמחוללת בחמש השנים האחרונות את רוב המהומה החשמלית היא דווקא חברת 'טסלה' הקטנה.

    כאן בדיוק נכנס לתמונה הדגל החדש שניסאן, כך נראה, מתכוונת להרים עם ליף דור 2. בהיעדר פרטים מדויקים, וככל שאפשר להסתמך על כאלה שדלפו ומסתובבים חופשיים בעולם, ליף החדשה צפויה להציע בגרסת הבסיס שלה את אותה סוללת 30 קילוואט/שעה שאוגרת בה כיום את האנרגיה, אם כי לאחר שזאת עברה שדרוג שצפוי להאריך במידת מה את טווח הנסיעה.
    סוללה כזאת תשפר מעט את הטווח הנוכחי, שעומד על כ-170 ק"מ תיאורטיים, אבל לא תהיה "שובר שוויון" ביחס למתחרות החשמליות שנזכרו כאן. גם הסוללה האופציונלית, בהספק של 60 קילוואט שעה, לא תהיה פריצת דרך בעיקר מפני שרכישתה כרוכה בתוספת תשלום.

    לכן, כך נראה, ניסאן הולכת יותר על הכיוון של 'טסלה', והיא תשתמש בליף כפלטפורמה להצגת הפיתוחים המתקדמים ביותר בתחום נהיגה אוטונומית. באחד הטיזרים הקודמים של 'ליף' חשפה ניסאן את "מערכת הנהיגה החצי אוטונומית" שהיא מכנה ProPilot Assist, ואשר תאפשר לה לנווט את המכונית באופן עצמוני על כבישים מהירים כל עוד שהיא לא נדרשת לעבור נתיב לצורך עקיפה.

     

     

    ProPilot Assist תוכל – כמקובל בימינו – לשמור על מהירות נסיעה מותאמת למהירות התנועה, להגיע לעצירה מוחלטת בעת הצורך, וגם לשמור על המכונית במרכז הנתיב באמצעות היגוי אקטיבי. אם כל אלה נשמעים לנו כיום מוכרים מידי הרי שקיימות שלוש אפשרויות: או שהמערכת החדשה של ניסאן עושה את הדברים באופן יותר מדויק ושימושי ממערכות אחרות (למשל תאוצות ובלימות לינאריות ומהירות יותר), או שהיא תאפשר לנהג שלא לגעת בהגה כלל, או שלא היה להם משהו אחר למכור לנו ובסוף אנחנו צפויים להתאכזב.

    מה שמעלה את הציפיות שלנו מעבר להבטחות הטיזינג של ניסאן הם דברים שנאמרו בתחילת יוני על-ידי נציגי ניסאן בפורום שאותו ארחה בוושינגטון, ארה"ב, ואשר היו מיועדים מן הסתם לאוזני הפקידות האמריקנית: "אנחנו מעוניינים לתת למחוקקים, לרגולטורים ולפקידי ממשל אחרים בארה"ב הצצה קרובה ומרגיעה על האופן שבו ניסאן נמצאת במושב הנהג כשמדובר בטכנולוגיות נהיגה אוטונומיות". אנדי כריסטנסן, מנהל בכיר במרכז הפיתוח של ניסאן במישיגן, אמר באותו מעמד ש:"יום אחד, כאשר הנהגים יחפצו בכך, הטכנולוגיה תהיה זמינה כדי לקחת את משימת הנהיגה מן הנהג".

    דור שני

    הדור השני של ליף אמורה להיות מכונית פחות מוזרה למראה, כזאת שמבוססת על עיצוב הדור הנוכחי של דגמי ניסאן, כמו מיקרה החדשה למשל, עם שבכת ה-V-Motion החדשה של החברה, אבל עם פנסים יותר מתוחכמים, כאמור. מעט מן ההשראה העיצובית, אולי גם הטכנולוגית, לקוח מדגם התצוגה IDS קונספט אשר הוצג באוקטובר 2015, וגם עיצוב הפנים של המכונית אמור להיות קצת יותר אטרקטיבי מזה של הדור הנוכחי – וזאת לא בעיה גדולה.

    מערכת ה-ProPilot תהיה כנראה הצעצוע המרכזי של המכונית השקטה הזאת, היא תופעל בלחיצת כפתור מן ההגה ותאפשר לנהגים נהיגה אוטונומית לגמרי עד למהירויות של 95 קמ"ש (שמעבר להן עולה צריכת החשמל במידה רבה). מה שיותר מעניין זאת ההצהרה של ניסאן לפיה בשנים הבאות תציע המערכת רמות גבוהות יותר של אוטונומיה, ואת האפשרות שהמכונית תנווט את עצמה בעצמה ברחובות הערים על-פי מערכת הניווט שלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טסלה – מאחוריך! הצצה לדור שני של ניסאן ליף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.