• Ad
  • איפה האוטו? MG השיקה ג'יפון אטרקטיבי בלי לספר עליו

    אחד הקרוסאוברים המעניינים ביותר בישראל הושק עם דגש על חוויית הרכישה שלו ולא על חוויית השימוש בו, או על המחיר האטרקטיבי לכאורה. אף מילה על ZS עצמו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת דוד לובינסקי, יבואנית קבוצת פיג'ו-סיטרואן לישראל, השיקה אתמול (א') את ZS – MG –  קרוסאובר בגודל קומפקטי – שהוא הדגם המעניין ביותר של MG בישראל מאז חתימת הסכם הייצוג של הענקית הסינית בישראל לפני כעשור.

     

     

    באופן חריג, שלא לומר מוזר, השקת הרכב לא התמקדה במה שיש לו להציע ללקוחות ובמעמדו בשוק ביחס לכלי רכב שמתחרים בו, אלא בשיטת השיווק שלו בישראל. הבשורה שאנשי היבואנית בחרו לשים עליה את הדגש הרב ביותר בעת חשיפת הדגם היא שיטת שיווק חדשה שבאמצעותה הוא אמור להגיע ללקוחות – מכירה דיגיטלית, כלומר לאו דווקא באמצעות אולמות תצוגה.

    אנשי לובינסקי בחרו שלא להקים אולמות תצוגה ייחודיים ל-MG למעט האולם המרכזי שקיים במעויין שורק, שבין העיר ראשון לציון לבין קיבוץ פלמחים. תחת זאת ישווק ZS באמצעות מסע פרסום בדיגיטל אשר מיועד להביא את הגולשים אל מכשירים מחוברי-אינטרנט ואל אפליקציה סלולרית שבאמצעותה יתבצעו כל מסירת המידע אודות הרכב, כמו גם תהליך הרכישה ותיאום התחזוקה והטיפולים בו.

    לדברי דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, בימינו כבר לא קונים כלי רכב בגלל המותג או המחיר שלהם אלא בגלל החוויה שהם מספקים לנו. לדבריו, התהליך הדיגיטלי שפותח על-ידי לובינסקי מיועד לקהל צעיר, קהל של מי שרוצים להרגיש צעירים, ויותר מכל ל"מסתגלים מוקדמים" – מי שממהרים לאמץ טכנולוגיות חדשות.
    מסע הפרסום של ZS החדש יבוצע תחת הכותרת Mobile Generation, ולקוחות מתעניינים יוכלו – לראשונה בישראל – לבצע את כל הפעולות שקשורות ברכישת רכב "מן הכורסא בבית", או מן הכיסא במשרד – ומבלי להגיע פיזית אל אולם תצוגה.
    כך, למשל, אפשר להזמין נסיעת מבחן עם נציג של MG ולתאם אותה למועד נוח ללקוח בכל מקום שבו יבחר. הלקוח אף יוכל לקבל את הרכב להתנסות של 24 שעות.

    בהמשך, אם לקוח יחליט לרכוש את הרכב הוא יוכל לאפיין את המפרט המדויק באמצעות הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייד שלו (בחירת אחת משתי רמות גימור, בחירת צבע) וגם לשלם מקדמה או תשלום מלא, או לבחור בתוכנית מימון, והכל בלי לקום מן הכסא.

    מישהו אמר MG?

    במהלך מסיבת עיתונאים שערכו אנשי לובינסקי לרגל חשיפתו הרשמית של הדגם בישראל הם לא הרחיבו לגבי המותג MG אלא מסרו פרטים אודות חברת SAIC שעומדת מאחוריו. MG הוא אמנם מותג שמיוצג בארץ מזה כ-8 שנים אבל מאז שנת 2010 נמכרו אצלנו, לסירוגין, רק שלושה דגמים (3, 350 ו-550) שמהם עלו על הכביש רק מאות בודדות של מכוניות שנושאות את הסמל הזה. סביר מאד, לכן, שרוב אזרחי המדינה לא ממש מכירים את המותג או יודעים על קיומו.

    למרות זאת, בלובינסקי מצפים כנראה ש"דור המובייל" ירכוש מכונית לא מוכרת ממותג לא ידוע בעיקר בזכות חוויית הרכישה הדיגיטלית – ולאו דווקא בזכות מה שיש לרכב להציע.

    עיתונאי הרכב, שנכחו בהשקה, יודעים אמנם שהמותג הבריטי ההיסטורי נרכש בשנת 2006 מידי כונס הנכסים של חברת רובר על-ידי יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין, חברת SAIC הממשלתית בחלקה. הם יודעים גם ש-SAIC היא השותפה המקומית של קבוצות פולקסווגן וג'נרל מוטורס בסין, והבעלים של מותגים עצמאיים כמו MG, 'רווי', נאק (נייגין אוטומוטיב), מקסוס ועוד, ושבסיכום השנה שעברה היא ייצרה כמעט 7 מיליון כלי רכב.

    אלא שספק רב האם רוב הציבור בישראל יודע במה דברים אמורים, מה זה SAIC, מה הקשר בין SAIC לבין MG, וגם מה זה ZS ומה יש לו להציע להם. אגב, אחת הבשורות החשובות של ZS, אשר אמנם צוינה אך לא הודגשה, היא שישראל היא המדינה הראשונה באירופה שבה משווק הדגם הזה עם הגה שמאלי (להבדיל מבריטניה שבה הוא נמכר זה מכבר עם הגה ימני), וש-MG מגששת, באמצעותו, אחר אפשרויות יצוא למערב אירופה.

    דורי מנור, מבעלי קבוצת לובינסקי ומי שעמד בשעתו מאחורי חתימת ההסכם המקורי לייצוג SAIC בישראל, אמר שלראשונה מאז ש-MG משווקת אצלנו אפשר יהיה לקבל אספקה שוטפת וקבועה של כלי רכב, כלומר ש"השיווק לא יהיה "בינארי" כמו בעבר: או שיש מה למכור או שאין. מעתה יהיה רצף קבוע של מכירות".
    באותה נשימה אמרו מנור ושביט שבשלב זה הקצו אנשי SAIC לשוק הישראלי רק 600 יחידות של ZS, שזה אמנם הרבה מאד עבור MG אבל כמעט חסר משמעות עבור מותג רכב עצמאי (וזול) בישראל.

    בשורה מעניינת אחרת, בעידן שבו כ-20% מן המכירות בשוק הרכב הישראלי מבוצעות באמצעות הקומבינה העקומה שנקראת "0 ק"מ" (שאותה יזם שר התחבורה בהתאם להמלצות ההזויות של "ועדת זליכה") – היא הבטחה לפיה מחיר המחירון של ZS יהיה קשיח ולא יינתנו ממנו הנחות.
    לדברי דני שביט, "לובינסקי לא תעניק אפילו שקל אחד של הנחה ביחס למחיר הקבוע" – ומאחורי ההצהרה הזאת מסתתרת בפועל אחת משתי המגבלות המשמעותיות ביותר של מכירת רכב באמצעות הדיגיטל בישראל בימים אלה. אחרי הכל, לקוח ישראלי יודע שהוא יכול לקבל הנחות בהיקף של אלפי שקלים באמצעות מיקוח פשוט עם נציג מכירות באולם התצוגה, ובמצב כזה קשה לשכנע מישהו לוותר על הנחה רק תמורת החוויה המענגת של רכישת רכב באינטרנט.

    מגבלה אחרת, אשר מקשה על רכישת אינטרנטית, היא שרוב רוכשי הרכב החדש בישראל נאלצים למכור מכונית משומשת שבבעלותם, ותוך כדי כך עליהם להתמודד עם מחירי שוק נמוכים שנגרמים בגלל שוק הליסינג ובגלל שוק ה"0 ק"מ". במציאות כזאת נאנסים רוב הלקוחות למכור את המכונית המשומשת שלהם באמצעות מערכי הטרייד-אין שעובדים עם יבואני הרכב, והתמורה שהם מקבלים מגולמת במחיר הכולל של עסקת המכירה.

    מישהו אמר ZS?

    אחרי כל הדברים המעניינים האלה עולה השאלה הצנועה של מה בכלל הושק אתמול בישראל על ידי MG וחברת לובינסקי?

    ובכן, ZS הוא קרוסאובר שממדיו החיצוניים קרובים אמנם לקרוסאוברים בגודל קומפקטי כמו ניסאן קשקאי, אבל הוא מבוסס על פלטפורמה ובסיס גלגלים של מכונית סופר-מיני. במילים אחרות, זהו כלי רכב שנראה מגודל יחסית על אף שהוא לא ממש כזה, ומרחב המחיה הטבעי שלו הוא מול קרוסאוברים בפלח השוק של פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור או סיאט ארונה.

    ZS מונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר שמספק 111 כ"ס ו-16.3 קג"מ של מומנט, ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת חברת אישין היפנית (שמיוצרת בסין). הכלי מתברך בעיצוב מודרני ומאד נעים לעין אשר נראה כאילו ששאל כמה אלמנטים ממותגים ידועים אחרים (הפרצוף, למשל, מזכיר מאד את העיצוב של מאזדה), והנוכחות שלו על הכביש מרשימה למדי, עם פנסי חזית שבהם משולב אלמנט LED, ידיות דלתות עבות ואיכותיות, ופרופיל נעים לעין. בחירת גודל החישוקים – 17 אינטש בלבד, נראית מוטעית.

    אחד הקלפים החזקים בשרוול של ZS הוא תג מחיר אטרקטיבי לכאורה של 100 אלף ש"ח לגרסת הבסיס ו-106 אלף ש"ח לגרסה המאובזרת – וזהו טווח המחירים של מכוניות הסופר-מיני היקרות או המיני-קרוסאוברים הזולים. בנוסף, גם כדי להרגיע את החשש שאולי קיים מפני מותג סיני, ZS מוצע עם תנאי אחריות חריגים לטובה בשוק הרכב הישראלי: 5 שנות אחריות מלאה "מפגוש לפגוש", או 150 אלף ק"מ, המוקדם מביניהם.

    מאידך, יש לזכור שמחיר זה הינו, כאמור, קשיח, וש-ZS לא מצויד במערכות בטיחות מקוריות כמו בלימה אוטונומית או התרעת סטייה מנתיב הנסיעה. בנוסף, ציוני הבטיחות שקיבל ZS במבחני הריסוק של Euro-NCAP הם בין הנמוכים בימינו. התקנת מערכת 'מובילאיי' בישראל מאפשרת ל-ZS ליהנות מעוד אחת מן השערוריות להן "זכינו" באדיבות הטיפשות של משרד התחבורה הישראלי – ציון 5 ב"מדד הבטיחות" הישראלי המפוקפק.

    בפועל, ZS צפוי להתמודד – כפי ש-MG התמודדה עד כה, בעיקר מול דגמי דאצ'יה, ולאחר תחילת מבחן הדרכים לרכב הזה (אשר לאחר השלמתו יפורסם כאן בקרוב) נראה לנו שזהו כלי רכב ברמת איכות הרבה יותר גבוהה מזו של המותג הרומני. כ"ספויילר" למבחן המלא נספר כאן של-ZS יש תא נוסעים מרווח למדי, מנוע שקט, רמת שיכוך מהמורות מפתיעה, וסביבת נהג באיכות סבירה מאד ביחס למחיר. גם רמת השימושיות של הכלי הזה גבוהה למדי.

    רמת האבזור הבסיסית של הרכב כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע מרכזי בגודל 8 אינטש, חיישני חניה, מסילות גג וחישוקים קלים. תמורת 6,000 ש"ח נוספים מוצעים גם בקרת שיוט, גג שמש גדול נפתח, ריפוד עור למושבים ומצלמת חניה.
    המחיר, כאמור, הוא 100,000 ש"ח לגרסה הבסיסית, המומלצת יותר, ו-106,000 ש"ח לגרסה המאובזרת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.