• Ad
  • פולקסוואגן הודיעה כי תפסיק לייצר את דגם באס. הסיבה? הדגם בן 63 השנים אינו עומד בתקני הבטיחות החדשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מסעו הארוך של פולקסוואגן 'באס' מגיע לקיצו: פולקסוואגן הודיעה לאחרונה כי תפסיק לייצר את הדגם היות שהוא לא עומד עוד בתקני הבטיחות בברזיל, המדינה האחרונה שבה המכונית עדיין מיוצרת.

    ה'באס' של פולקסוואגן החל את דרכו בשנת 1950 כ-T1 'טייפ 2' והתבסס על 'טייפ 1' – הלא היא ה'חיפושית' המוכרת. הוא יוצר כ'מוביל נוסעים' ורכב עבודה במגוון תצורות מרכב, ומכאן נובע כינויו – 'T1' מלשון Transporter. במרוצת השנים הוצמדו ל-T1 שמות וכינויים בשווקים השונים בהם נמכר, למשל, 'קומבי', 'מיקרובאס', 'באס' ועוד, אבל עבור רובנו הוא מוכר פשוט כ'טרנספורטר'.

    את עיקר תהילתו רכש הטרנספורטר בשנות השישים של המאה הקודמת כמכונית הרשמית של  'ילדי הפרחים', או ה'ההיפים' בארה"ב, ובין השאר כיכב על עטיפות תקליטים (בוב דילן והביץ' בויז, למשל) והפך לחלק בלתי נפרד מסצנת הגלישה בקליפורניה (בעיקר בזכות חלל הפנים שהתאים לאחסון גלשן). עם השנים הפך הטרנספורטר המקורי לאגדה, בין השאר בזכות שילוב של אמינות גבוהה ושימושיות. למעלה מעשרה מיליון יחידות 'באס' יוצרו בעולם, מהן כמיליון וחצי בברזיל מאז 1957.

    תקנות הבטיחות החדשות בברזיל, המדינה האחרונה שבה הוא עדיין מיוצר, דורשות שהחל משנת 2014 תצוייד כל מכונית במערכת ABS ובכריות אוויר, ומכיוון שעלות התאמת הדגם לתקנות לא מצדיקה את עצמה מורידה אותו פולקסוואגן מקו היצור.

    בברזיל ובמדינות מתפתחות אחרות ברחבי העולם שימש הטרנספורטר לייעודו המקורי כ'סוס עבודה' להסעת אנשים וסחורות, רחוק מהילת החופש והתהילה הצבעונית של שנות השישים בקליפורניה. משתמשי הטרנספורטר במדינות מתפתחות יזדקקו למוצרים אחרי אשר מיוצרים וייוצרו מן הסתם על ידי מתחרותיה של פולקסוואגן. לעומת זאת, כמי שמכוונת לפלחי שוק יקרים ורווחיים יותר מתכוונת פולקסוואגן להשיק יורש מודרני עבור מי ששומרים לו פינה חמה בלב. בתערוכת ז'נבה 2011 הציגה פולקסוואגן דגם תצוגה בשם 'בולי' (Bulli, שם החיבה שנתנו הגרמנים לאותו T1). עיצובו הזכיר מאוד את ה'באס' המקורי, וגם את 'מיקרובאס' (רכב התצוגה מ-2001), ואלה רק שניים מתוך מספר איזכורים נוספים של פולקסוואגן להבטחה הזו גם בתערוכות דטרוייט ופרנקפורט לאורך השנים.

    רשת האינטרנט מלאה בהדלפות, שבחלקן אף נטען שהן רשמיות, שמבשרות שדגם חדש ונוסטלגי למראה יוצג במהלך 2014. אם זה יתרחש, כנראה שמדובר יהיה בדגם הדומה יותר לדגם התצוגה 'בולי' שייכנס לפלח המיקרוואנים, ויתחרה בכלים דוגמת אופל מריבה, טויוטה ספייס ורסו, סיטרואן C3 פיקאסו ואחרים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תם עידן פולקסוואגן באס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.