• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום הפיגוע במערכת עיתון 'שארלי האבדו' בפריז פרסמה רנו הודעה לעיתונות אודות תחילת השיווק של דאצ'יה בישראל. וגם: מדוע לקח לדאצ'יה חמש שנים להראות כאן את פרצופה?

    ברנו לא מתרגשים מן הלובי הערבי או מרגשות אנטי-ישראלים: אתמול (ד'), מיד לאחר חנוכת אולם התצוגה החדש של דאצ'יה בפתח-תקוה, וההכרזה על תחילת השיווק של המותג הרומני בישראל, פרסמה החברה הודעה מפורטת לעיתונות אודות תחילת השיווק של דאצ'יה אצלנו.
    אין להתעלם מן העובדה שההודעה פורסמה במקביל למתקפת הטרור הרצחנית בעיתון הפריזאי הסאטירי 'שארלי האבדו', ובתקופה שבה הסנטימנט האנטי-ישראלי ואנטי-יהודי בצרפת נמצא בשיא של שנים רבות.

    לא נכנעת לאל-קאעידה: ההודעה לעיתונות של רנו
    לא נכנעת לאל-קאעידה: ההודעה לעיתונות של רנו

    כדרכן של חלק מן ההודעות לעיתונות גם ההודעה לעיתונות של רנו לא לחלוטין מדויקת (כך, למשל, נכתב שאולם התצוגה נחנך בתל-אביב, ומנכ"ל קרסו מוטורס, איציק וייץ, מצוטט כמי שאמר שהקשרים בין רנו לחברת קרסו נמשכים 65 שנים. במציאות, האולם נמצא בפתח-תקוה ואילו וייץ הזכיר שקרסו היא חברת היבוא הוותיקה ביותר של רנו בעולם, עם יחסים שהחלו לפני 80 שנים…).

    לכן יש לקחת מעט בערבון מוגבל פרט מעניין אחר שנכתב שם, לפיו בנוסף לשני אולמות תצוגה נוספים שייפתחו, ולגביהם דיווחנו כאן, "דאצ'יה צפויה לפתוח במהלך 2015… מספר פינות מכירה אצל סוכנים נבחרים של רנו ברחבי המדינה".

    אם פרט זה נכון הרי שמכירת דאצ'יה בישראל תתבצע לא רק בשיטת "שלם וסע" בשלושת האולמות בפתח תקוה, חיפה ובאר-שבע, אלא גם בשיטות קונבנציונליות באולמות נוספים.

    בכל מקרה, השוק הישראלי הוא השוק ה-44 שבו פועלת דאצ'יה ברחבי העולם. לדברי אנשי דאצ'יה, במהלך שנת 2014 מכרה החברה כמיליון מכוניות, מחציתן תחת המותג דאצ'יה ומחציתן תחת המותג רנו.

    לוגאן לא כאן

    דאצ'יה, עוד לפני שנרכשה על-ידי רנו, מכרה בישראל למשך תקופה קצרה בשנת 1988 את דגם ה'דלתא' (שהיה המהדורה הרומנית של רנו 12 העתיקה, ונקרא ברחבי הגוש הקומוניסטי דאצ'יה 1310).
    המכונית יובאה על-ידי חברת האחים אילין, אז יבואני אלפא-רומיאו לישראל, ולמרות שהם הציבו ברומניה איש בקרת איכות מטעמם רבות מן המכוניות שהגיעו לכאן סבלו מבעיות איכות קשות.
    סביב יבוא דאצ'יה לישראל, גם אם לא רק בגלל זה, הסתבכה חברת האחים אילין כלכלית ופשטה רגל, ויבוא דאצ'יה לישראל הופסק.

    רנו רכשה את דאצ'יה בשנת 1999 ממשלת רומניה, והשיקה מכונית מודרנית ראשונה (לוגאן) בשנת 2004, על בסיס הפלטפורמה הקודמת של קליאו.
    ארבע שנים לאחר מכן, בשיא עידן הליסינג בישראל, החליטו יבואני רנו, בשיתוף פעולה עם היצרן כמובן, לייבא את ה'לוגאן' לישראל, אבל במקום להציע אותה כמותג 'לואו קוסט', כפי שעשו כעת, החליטו להשתלב "עם הזרם" ולנסות למכור אותה כמכונית לציי רכב.

    למרות שבאותה עת נמכרו מכוניות דאצ'יה במערב אירופה תחת המותג הרומני, ההחלטה הייתה לשווק אותה בישראל תחת המותג רנו.

    החל משנת 2009 יובאה ארצה גרסת הסטיישן 7 מושבים של לוגאן (לוגאן MCV), היא נקראה בישראל "רנו לוגאן" והוצעה עם מנוע דיזל וגם עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית.
    יבוא המכונית הופסק, חודש, והופסק שוב לבסוף היות שדאצ'יה לא יכלה לספק אותה עם מערכת בקרת יציבות, מערכת חובה במכוניות בישראל משנת 2010 ואילך (ב-2011 עדיין יובאו לוגאן MCV לישראל, וסווגו כ"מכוניות מסחריות").

    דאצ'יה לוגאן MCV
    דאצ'יה לוגאן MCV

    פרנסואה מריוט, מנהל השיווק והמכירות העולמי של דאצ'יה, אמר אתמול במסיבת העיתונאים לרגל השקת דאצ'יה בישראל ש"האסטרטגיה של קבוצת רנו-ניסאן היא לשווק את דאצ'יה כמותג עצמאי בכל שוק שבו רנו הוא מותג חזק מספיק", וזאת בין השאר כדי למנוע קניבליזציה במכירות של רנו.

    מכאן נובע שאחד השיקולים של רנו שלא לשווק את דאצ'יה בישראל כמותג עצמאי, אלא כאחד מדגמי רנו, היה אולי חוסר הביטחון שלהם בעוצמת המותג 'רנו' בישראל.
    מצד שני, מכאן גם נובע שכיום סבורים אנשי רנו שהמותג הצרפתי חזק מספיק כדי להציב מתחתיו מותג 'לואו-קוסט' שמכירותיו לא יבואו על חשבונו.

    באנו לעשות שמח

    פרנסואה מריוט סיפר במסיבת העיתונאים על היותו של דאצ'יה מותג עממי שמתמקד במכירה ישירה ללקוחות פרטיים, והדגים זאת באמצעות אחת הפעילויות שדאצ'יה מבצעת בשווקים שונים עם לקוחותיה: פיקניקים המוניים אליהם מוזמנים בעלי המכוניות. לדבריו, בסמוך לאחר תחילת המכירות של דאצ'יה בדנמרק נערך שם פיקניק שכזה ואליו הגיעו רבע מכל לקוחות דאצ'יה במדינה.

    פיקניק המוני ללקוחות דאצ'יה בצרפת
    פיקניק המוני ללקוחות דאצ'יה בצרפת

    רועי שחורי, מנהל מותג דאצ'יה בישראל, הבטיח שגם חברת קרסו מתכוונת לערוך אירועים כאלה והעריך שהראשון מביניהם ייערך כבר בקיץ הקרוב. לדבריו, במקביל יוקם גם מועדון ג'יפאים שיקיים פעילויות שונות לרוכשי הדאסטר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רנו לא נכנעת לאל-קאעידה: הכריזה על שיווק דאצ'יה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.