• Ad
  • אם יש לך פורסטר, אאוטבק, אימפרזה, לגאסי (B4), טרייבקה או אימפרזה WRX או WRX STI - וטרם החלפת כרית אוויר – הכתבה הזאת היא בשבילך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם אתם הבעלים של סובארו פורסטר, אאוטבק, אימפרזה, לגאסי, טרייבקה או אימפרזה WRX או WRX STI שיוצרה בין השנים 2003 ל-2014, וסובארו טרם החליפה לכם כרית אוויר מתוצרת טאקאטה שמותקנת במכונית שלכם, יש לכם שתי סיבות טובות לדאגה.

     

     

    "פרשת טקאטה" כבר מלווה אותנו יותר משש שנים, אבל לא כל יצרניות הרכב שבהן הותקנו כריות כאלה ביצעו החלפה שלהן. ככל שחולף הזמן כך גדל הסיכון שגורמות הכריות האלה לנהג ולנוסעים לצידו. טקאטה אמנם ייצרה דגמים שונים של כריות-אוויר עם מנגנוני ניפוח שכוללים חנקת אמוניום, ולא כולם מסוכנים באותה מידה, אבל כמאמר חז"ל: "הטוב שבנחשים – רצוץ את ראשו", ומי מאיתנו מוכן לקחת את הסיכון ולשבת מול חומר נפץ מאותו סוג ש"הרים" לא מכבר חצי מן העיר בירות שבלבנון?

    סובארו הכריזה בסוף השבוע בארצות הברית על קריאה לתיקון של מאות אלפי מכוניות מן הדגמים שנזכרו לעיל, ובצרוף מקרים מצמרר זה קורה שעות לאחר שמינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NHTSA) הכריז על ההרוג האמריקני ה-18 כתוצאה מכרית-אוויר קטלנית כזאת, הפעם כרית שהותקנה במכונית מתוצרת ב.מ.וו. מבין המקרים הידועים (ויש ככל הנראה הרבה מאד מקרים לא ידועים) מיוחסים כיום לפחות 290 פציעות קשות בארה"ב למנגנוני הניפוח הקטלניים של טקאטה, ולפחות 27 מקרי מוות ברחבי העולם.

    מבין כל המקרים המדווחים אף אחד לא קשור אמנם למכוניות מתוצרת סובארו, אבל זאת בדיוק מטרת הקריאה לתיקון: כדי שלא יהיו מקרים כאלה בעתיד. חנקת האמוניום שנמצאת בתוך מנגנוני הניפוח של טקאטה נוטה להפוך אלימה יותר ככל שחולף הזמן והיא נחשפת לחום וללחות, וזה בדיוק מה שהופך את הכריות האלה לקטלניות כל כך.

     

     

    סדרות הדגמים האחרונות שנקראו על-ידי סובארו להחלפת מנגנוני ניפוח כוללות כחצי מיליון מכוניות מדגמי פורסטר שיוצרו בין השנים 2009 עד 2013, אאוטבק שיוצרו בין 2003 עד ל-2014, אימפרזה שיוצרו בין 2004 עד 2011, אימפרזה WRX ו- WRX STI שיוצרו בין 2004 ועד 2014, לגאסי (B4) שיוצרו משנת 2003 ועד 2014 וטרייבקה שיוצרו משנת 2006 ועד 2014.

    בכל המכוניות של סובארו מדובר אמנם רק בכרית האוויר של הנוסע, מכיוון שככל הנראה כריות-האוויר של הנהג יוצרו על-ידי יצרנית כריות אחרת, אבל זה לא אומר שנהגי המכוניות האלה לא נמצאים בסכנה: כאשר כרית אוויר מתוצרת טקאטה מופעלת, וחומר הנפץ שבה מתפוצץ באופן אלים מכפי שתוכנן – חלקי מתכת לוהטים מתפזרים בכל חלל הרכב ויכולים לפצוע או אף להרוג את כל מי שנמצא בתוכו.

    היות שמדובר באחת הקריאות לתיקון הגדולות ביותר בהיקפן בתולדות סובארו לא בטוח שלחברה יהיו מספיק חלקי חילוף לכל המכוניות, לכן היא פנתה ללקוחותיה האמריקנים וביקשה לתאם מראש את הביקור במוסכי השירות של החברה (שבהם תבוצע ההחלפה בחינם). עם זאת – עד לביצוע החלפת כריות-אוויר מבקשים אנשי סובארו מכל בעלי המכוניות שנקראו לתיקון שלא להושיב אף אדם במושב שליד הנהג.

    בשלב זה לא ידוע עדיין באילו מכוניות שנמכרו בישראל יוחלפו כריות-אוויר, אבל מי שמעוניין יכול לבדוק באתר האמריקני של סובארו אם מכוניתו כלולה בקריאה, וזאת על-ידי הכנסת מספר השילדה שלה (VIN) – כפי שהוא מופיע ברישיון הרכב. יש לשים לב שייתכן שמכוניות שייקראו לתיקון בעתיד בישראל עדיין לא מופיעות במאגר זה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רוב דגמי סובארו שיוצרו בין 2003 ל-2014 נקראים בארה"ב להחלפת כריות אוויר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.