• Ad
  • ניסאן אירופה תשיק באביב הקרוב דור שלישי לאחד מאבות קטגוריית הקרוסאובר, עם מרכב קל ומשודרג ומנועים יעילים וחסכוניים יותר.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ניסאן חשפה היום (ו') קדימון ראשון לקראת השקת דור שלישי לקשקאי – אחד המבשרים של קטגוריית הקרוסאוברים באירופה – אי שם בתחילת השנה הקרובה.

     

     

    כמו הדור הנוכחי, השני, גם הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית שעליה הוא הוצג בשנת 2013, שנקראת CMF, אם כי על גרסה חדשה שלה, ולנוכח תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה הוא יציג שיפורים ניכרים בתחום מערכות ההנעה. אנשי ניסאן באירופה מנסים לבנות ציפייה לדגם החדש בשעה שמכירותיו של הדגם הנוכחי דועכות לנוכח התחרות המתגברת, ולכן פרסמו סרטון שמציג מבחנים שעובר אב-הטיפוס של הדגם החדש על כבישי אירופה.

    קשקאי המקורי הושק בשנת 2007 והיה בין הקרוסאוברים הראשונים במה שהפכה להיות הקטגוריה הגדולה והנמכרת ביותר בעולם ובישראל כיום (ודאי בקרב לקוחות פרטיים). לדברי ניסאן, במקור הם חשבו שיגיעו להיקף מכירות של כ-100 אלף כלים בשנה אך הגיעו בשיא לכחצי מיליון, ובסך הכל מכרו – בשני הדורות הראשונים, כחמישה מיליון קשקאים, מהם שלושה מיליון באירופה. כיום, לפי החישוב שלהם, יש לקשקאי 26 (!) מתחרים ישירים.

    מכל מקום, המכירות של הדור היוצא של קשקאי, על גרסת C/D של פלטפורמת CMF המודולרית, החלו באירופה בשנת 2014 ומאז נמכרו ממנו שם יותר ממיליון יחידות.

     

     

    הדור השלישי, שיושק באביב הקרוב, מבוסס על גרסה C של פלטפורמת CMF, אשר לדברי אנשי ניסאן מוגדרת כ"פלטפורמה חדשה". הם גם טוענים שזה הדגם הראשון מבין דגמי הקבוצה שמשתמש בגרסה זאת. העיצוב של קשקאי הובל על ידי צוות 'ניסן דיזיין אירופה', שפועל ממרכז לונדון, ועל ההנדסה שלו הופקדה המחלקה הטכנית של ניסאן אירופה, שממוקמת גם היא באנגליה, ליד העיר בקרנפילד שבבדפורדשייר.

    אנשי ניסאן טוענים שהמרכב של קשקאי החדש קל יותר, בין השאר בזכות שימוש בטכנולוגיות הטבעה (סטמפינג) וריתוך מתקדמות אשר מחזקות את המרכב ומפחיתות את המשקל. שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה איפשר, לטענתם, להשיג חלקי מרכב עם עמידות גבוהה ב-50% בעומסי פיתול, מה שקצת מערער את הביטחון שלנו בדגם הנוכחי, המתפתל יותר. צחוק בצד, אין ספק שמרכב קשיח תורם להפחתת הזעזועים, הרעשים והרעידות, ויש לו יתרון גם מבחינת בטיחות בתאונה.

    חידוש חשוב אחר הוא שהדלתות הקדמיות והאחוריות, הפגושים הקדמיים ומכסה המנוע בנויים מעתה מאלומיניום, וזה מפחית 21 קילוגרמים נוספים ממשקל הרכב, תוך כדי כך שגם מכניס אותו למועדון די יוקרתי. סיכום כל השיפורים למרכב עצמו – אלומיניום, ריתוכים ופלדה בחוזק מתיחה גבוה – חוסך לדברי ניסאן 60 קילוגרמים ממשקל הרכב, וזה שקול למצב שבכל נסיעה נוסע בו אדם מבוגר אחד פחות. במקביל, הקשיחות המבנית הכוללת הוגדלה לטענתם ב-41%.

     

     

    בעוד שקונפיגורציית המתלים הכללית נותרה דומה (מק-פרסון מלפנים, קורת מתח מאחור בדגמי הנעה קדמית ורב-חיבוריים בהנעה כפולה), שימוש בפלטפורמת CMF-C אפשר לשנות את נקודות העיגון שלהם למרכב – ואנשי ניסאן חוגגים גם כאן הישג כלשהו לטענתם ("זה מאפשר לקפיץ ולבולם לעבוד בטווח האופטימלי שלהם, תוך מקסימום יעילות לתגובה מבוקרת יותר למפגעי כביש" או משהו בסגנון).

    קשקאי החדש יוצע באירופה עם מנוע הטורבו-בנזין שרנו-ניסאן פיתחה יחד עם מרצדס, מנוע שמוכר מדגמים נוכחיים של הקבוצה, אלא שמעתה הוא יחובר למערכת היברידית קלה במתח 12 וולט אשר לא תוסיף הרבה כח אבל תספק חשמל למערכות השונות שלא על-חשבון המנוע. פרטים טכניים מלאים למנוע זה יפורסמו על ידי ניסאן סמוך יותר להשקה בפועל.

    שיפור נוסף בתצרוכת הדלק של הגרסה הזאת יושג, לדבריהם, בזכות אירודינמיות טובה יותר שנובעת מרצפה שטוחה שמאפשרת זרימת אוויר קלה מתחת למכונית, וכן שבכה קדמית שנמצאת רוב הזמן המצב סגור כדי להפריע כמה שפחות לאירודינמיות. ה"סורגים" של שבכה זאת נפתחים רק כאשר נדרשת זרימת אוויר לקירור המנוע. טריק נוסף, לדבריהם, הוא עיצוב מרכב שיוצר מעין "וילון אוויר" סביב המכונית כדי לכוון את זרימת האוויר באופן שמפחית את הגרר שיוצרים  הגלגלים הקדמיים.

    ההפתעה הגדולה ביותר של ניסאן בדור השלישי של קשקאי היא גרסת הנעה חשמלית-היברידית ייחודית, למעשה מנוע חשמלי טהור עם גנרטור.

    את הקונספט הזה הביאה לעולם שברולט 'וולט' לפני עשור, כשהרעיון הוא שמה שמניע את הגלגלים הקדמיים הוא מנוע חשמלי גדול וחזק אשר ניזון מסוללה חשמלית, ואילו בתא המנוע שוכן מנוע בנזין קונבנציונלי שלא מחובר לגלגלים אלא משמש אך ורק כגנרטור. בתכל'ס אנחנו מדברים על מכונית חשמלית (היברידית-נטענת), שאם הסוללה שלה תהיה גדולה מספיק, ותהיה לה טעינה מהירה, אפשר יהיה להשתמש בה לטווחים סבירים בלי שמנוע הבנזין ייכנס בכלל לפעולה. בכל זאת עבר עשור מאז ששברולט השיקה את וולט, ובינתיים חל שיפור אדיר בטכנולוגיות הסוללות ובתכולת האנרגיה שלהן.

     

     

    כמו הדורות הקודמים גם קשקאי החדש ייוצר בבריטניה, וקשה לדעת מתי תואיל ניסאן אירופה להקצות כלים ראשונים לשוק שלנו. מה שבטוח זה שלמי שתכנן לקנות קשקאי בקרוב כדאי מאד "לעצור את הסוסים שלו", מכיוון שהדגם החדש נשמע הרבה יותר מעניין מזה שיורד כעת מן הבמה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מתכננים לקנות ניסאן קשקאי? תמתינו לדגם החדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.