• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

     

    דלב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ לישראל, השיקה לאחרונה את דגמי האדוונצ'ר של היצרנית האוסטרית לשנת 2023. רכבתי על ארבעת הדגמים בכביש ובשטח במשך יומיים רק כדי לגלות שאין אף חידוש משמעותי בדגמי ה-1290. לעומת זאת, הופתעתי מאוד מה'אדוונצ'ר 890' – גם מגרסת 'R' ובמיוחד מגרסת 'S'. ההפתעה נובעת מכך שעד לאחרונה היחסים בינינו היו די מעורערים.

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

     

    מבחינתי, אופנוע אדוונצ'ר מודרני צריך לספק נוחות ברכיבות כביש יומיומיות מכל הסוגים, ובמקביל גם יכולת שטח אמיתית. רצוי שיהיו לו גלגלים בקוטר 18 אינטש מאחור ו-21 אינטש מלפנים לטובת התנהגות מועילה בשטח, וקריטי שהמנוע שלו יהיה חי, בועט ומרגש, אך יחד עם זאת נשלט ולא חזק מדי.

    הכי חשוב – המשקל. אסור שהוא יהיה כבד. מבחינתי 200 קילו זה משקל מתקבל על הדעת. דגמים שמתחרים כרגע בישראל על אוהבי הז'אנר הם הוסקוורנה 'נורדן', טריומף טייגר 900, ב.מ.וו F850GS, דוקאטי דזרט X, ואם ממש מתאמצים אפשר לכלול גם את הונדה אפריקה טווין 1100.

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

    ההיסטוריה המקוצרת

    890 נולד במקור לפני כארבע שנים כ-790, ובעיניי זה יצור מוזר, ואם נהיה כנים גם די מכוער. אבל בעוד שעל טעם ועל ריח אפשר להתווכח – הבעיה המשמעותית ביותר שלו היא שהוא נולד בטעות. כלומר, זה אופנוע שלא פוגע באף מטרה. הוא לא מספיק חד בכביש ולעומת זאת ביצועי השטח שלו לא מלהיבים.

    ואיך אני יודע שאני לא שיכור? כי מסתמן שגם ק.ט.מ חשבו כמוני. בשלב ראשון 790 שופר לכדי 890 וכעת עבר סדרת שדרוגים שהדבר הבולט ביותר בה הוא עיצוב חיצוני יותר קל לעיכול. המעצבים האוסטרים, שככל הנראה קיבלו השראה מן החרקים שמעופפים סביבם בשטח, מתעקשים לדבוק במסכת חזית שמעוצבת כמו פרצוף של גמל שלמה, אבל קווי העיצוב הכלליים דומים כעת יותר לדגם אחר שלהם – 'ראלי 450' – וזה כבר נראה הרבה יותר טוב.

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

     

    מבחינה מכאנית השינוי החשוב ביותר הוא שימוש בבולמי זעזועים קדמיים מתוצרת White Power בקוטר 43 מ"מ. WP – כפי שהיא נקראת מאז שהשם המקורי שלה הפך להיות בעייתי – שייכת לק.ט.מ ולא מפתיע שהיא מייצרת להם מכלולים שונים. במקרה הזה מדובר בדגם APEX עם אפשרויות כיוון מרובות שמאפשרות להתאים את קשיחות הבולמים לתוואי ולסגנון הרכיבה באמצעות כיוון קל של מברזים בראש המתלה.

    הלב הפועם הוא מנוע הטווין המקביל המוכר של ק.ט.מ בנפח 890 סמ"ק, אשר מספק 105 כוחות סוס וכ-10 קג"מ. זה מנוע ראוי, שמשדר תחושת כוח טובה.

    על הכביש

    בשונה מקודמו, 890 המחודש מרשים יותר ברכיבת כביש. באמת של החיים – מנוע כזה מספק די והותר כוח וביצועים לכביש הציבורי ולמעשה מייתר את מנועי הליטר ורבע. כלומר, אפשר להתגלגל כל החיים עם אופנוע מסורבל, כבד ולוהט, ולהרגיש שיש לך משהו יותר גדול בין הרגליים. אבל מה עם הטכניקה? ועם מרחקי בלימה? ועם תמרון בעומסי תנועה?

    מיגון הרוח של 890 עושה עבודה יעילה והמושב שלו רחב ורך, כך שהתוצאה היא אופנוע שמתאים לרכיבות ארוכות.

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

    בשטח

    הממשק הראשון שבו נתקלים הוא הכידון, וזה של 890 נמוך מידי – מה שמקשה על רכיבת שטח בעמידה.

    ככלל, כל עוד שלא דוחקים בו אל המגבלות – שיכוך המהמורות טוב והמתלים לא נטרקים כאשר נוחתים אחרי קפיצות, הוא נשלט בדריפט ונוח לרכיבות טיול, כלומר שזאת חבילה טובה לרוכב אדוונצ'ר-שטח.

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

    בעידן הנוכחי אי אפשר להתעלם ממערכות הבקרה האלקטרוניות, ואלה של 890 יעילות ושימושיות במובן זה שהן הופכות את השליטה לקלה ובטוחה יותר בעת רכיבת שטח. 890 מוצע עם מערכת שקיבלה את השם המסחרי 'טק-פק', ויש בה מצב 'ראלי' ששולט ברגישות התגובות של המצערת, כמו גם וברמת ההתערבות של בקרת ההחלקה.

    בשונה מן המתחרים, אסטרטגיית השיווק של ק.ט.מ דורשת תשלום נפרד עבור האלקטרוניקה, ולדעתי זאת טעות שיווקית – בוודאי ביחס למנטליות הישראלית כפי שאני קורא אותה. האופנוע בתצורה הבסיסית שלו עולה 95,000 שקלים לא זולים בכלל, ותמורת ה'טק-פק' צריך להוסיף 5,000 שקלים. מוגזם בעיניי.

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

    משאירים אבק

    790 ירה לכל הכיוונים ופגע בכלום, ולכן לא זכה להיכנס לרשימת הדגמים שמעניינים אותי. האוסטרים הקשיבו, הפנימו, ויצרו מהדורה חדשה של 890 שפוגע, מבחינתי, בכל המטרות. גם האופנוע הזה לא מושלם, ונשארו כמה שיפורים נחוצים לביצוע, אבל התוצאה כל כך יותר טובה מן ה-790, וגם אבסולוטית, עד שעדיף לרוכבי אדוונצ'ר להתמקד בו ולא ב-1290 היקר והמסורבל יותר. אני, אישית, לא מוצא אף סיבה לשלם יותר כדי למצוא את עצמי על אופנוע שפחות מתאים לי.

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

     

    העיצוב המחודש של 890 מוצא חן בעיניי, המשקל שלו – 210 קילוגרם – פוגע ביעד הנדרש לאדוונצ'ר רב משימתי, הבולמים הקדמיים החדשים עושים עבודה טובה, והמנוע מספק את הכוח שלו ביעילות למרות שהצליל שלו מתכתי ומעיק.

    פינוי החום נותרה נקודת תורפה שדורשת התייחסות: האופנוע מרתיח את הרגליים מוקדם מהצפוי, וזה אולי ממש סבבה למי שרוכב במדינה קרה אבל אצלנו בלבנט לא חסר מה שיחמם אותנו.

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

    מחירים:
    95,000 שקלים לגרסת הבסיס
    100,000 שקלים עם חבילת טק-פק

     

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

     

     

    The post ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברכיבת התרשמות ראשונה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.