• Ad
  • מנועי ה-1.2 ליטר הכושלים של רנו ניסאן ודאצ'יה
    משא ומתן בין נציגיהם של אלפי נפגעי פרשת מנועי ה-1.2 ליטר מתוצרת רנו בצרפת לא הביא לתוצאות, והנפגעים מגישים תלונה במטרה לפתוח בחקירה פלילית כנגד היצרנית. משרד התחבורה הישראלי אילם כמו דג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הצרפתית רנו עשויה לעמוד לדין בצרפת בגלל פרשת מנועי הטורבו-בנזין הפגומים בנפח 1.2 ליטר, וזאת בעקבות תלונה פלילית שמוגשת על-ידי קבוצת לקוחות שנפגעו מן התופעה.

    לקוחות רנו טוענים שהיצרנית הצרפתית נמנעה מפרסום קריאה לתיקון למרות שידוע לה על תקלה סדרתית מסוכנת במנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר שהותקנו בכ-400 אלף כלי רכב שנמכרו באירופה (ובישראל) בין 2012 ל-2016.

     

    האם מוכרי המכוניות עוברים על החוק וכיצד להתגבר על הנזק?

     

    כמה עשרות בעלי רנו, מתוך אלפי נפגעים, תגיש את התלונה הפלילית ואליה צפויים להצטרף גם בעלי ניסאן ודאצ'יה שגם במכוניות שלהן הותקנו מנועים כאלה, והתלונה עצמה מוגשת לבית המשפט הפלילי בנאנטר. הטענות שצפויות להיטען נעות בין "הונאה בנסיבות מחמירות ובפרקטיקות עסקיות מפוקפקות" לבין "הונאה" ו"סיכון חיי אחרים", אמר עורך דין שמייצג את קבוצת הנפגעים. לדבריו, ההחלטה להגיש את התלונה נובעת מכישלון במשא ומתן שנציגי הנפגעים ניהלו עם יצרנית הרכב הצרפתית.

    דובר של חברת רנו הגיב להאשמות ואמר שהחברה תמכה בלקוחות שנפגעו וסיפקה להם פתרונות טכניים וסיוע כספי. "קבוצת רנו מעולם לא עצרה", אמר הדובר בהודעה רשמית, "והיא ממשיכה לבחון דרישות שהיא מקבלת".
    דובר מטעם חברת ניסאן, שגם בין לקוחותיה ישנם אלפים שנפגעו מן הפגם הסדרתי, אמר שהחברה "תומכת בכל לקוח שעלול לחוות רעשי מנוע, תקלות הצתה, הספק נמוך או צריכת יתר של שמן מנוע, וזאת במסגרת מדיניות האחריות והתמיכה בלקוחות שלנו".

     

    מנועי ה-1.2 ליטר הכושלים של רנו ניסאן ודאצ'יה

     

    לקוחות רנו שמגישים את התלונה הפלילית בצרפת טוענים שיצרניות הרכב היו צריכות לבצע קריאה לתיקון ("ריקול") כבר לאחר שגילו את התקלה הסדתית במנוע, והעובדה שהם לא עשו זאת עד היום הציבה אותם, ומשתמשי דרך אחרים, בסיכון.

    ככל הידוע, לפי פרסומים בצרפת, כ-133,050 כלי רכב שם נמצאים בקבוצת הסיכון או שנפגעו מן התקלה – אשר גורמת לכך שהשמן במנוע אוזל במהירות וכתוצאה מכך נגרמים נזקים לא הפיכים למנוע עצמו, לבוכנות וצילינדרים, למערכת התזמון, למגדשי טורבו ולמערכות נוספות.

    רנו, מצידה, טוענת שהעובדה שמנועים מתפגרים בתוך כדי נסיעה לא יוצרת סיכון בטיחותי.

     

    ומה קורה אצלנו?

    בישראל מיוצגות רנו, ניסאן ודאצ'יה על-ידי יבואנית הרכב קרסו מוטורס, ובמערכת TheCar נצברו עד כה מאות תלונות של בעלי רכב שטוענים שלא קיבלו פתרון מן היצרניות או מן היבואנית אלא נאלצו להוציא מכיסם אלפי שקלים, ואף עשרות אלפי שקלים לתיקון תקלות שונות במנועים. בתובענה ייצוגית שמנוהלת בישראל בנוגע לכשל הסדרתי נשלחו הצדדים על-ידי בית המשפט לנסות ולהגיע להסכמה – אולם ככל שידוע לנו המגעים נכשלו עד כה גם  אצלנו.

    בהערכה זהירה אפשר לומר שלרנו אין כרגע אינטרס לסיים את הפרשה בישראל מפני שהסיכון עבורה הרבה יותר גדול מן הסיכוי. אם רנו תודה בבעיה בישראל, אפילו בעקיפין בדרך של סילוק התביעה מבלי להודות בטענות – הפסד כזה עלול, מבחינתה, להרע את מצבה המשפטי בצרפת שכן הדוגמא הישראלית תעלה שם לדיון ותשמש כנגדה. מנגד, פרקליטי רנו יודעים שהליכים משפטיים בישראל יכולים לארוך יובלות, ובמקרה הגרוע ביותר – אם בית המשפט יקבל את טענות התובעים ויחייב את היצרנית לקחת אחריות ולפצות אותם – הם יידרשו בסך הכל לעשות את מה שממילא היו אמורים לעשות מלכתחילה. במילים אחרות – לרנו אין מה להפסיד מלמשוך את ההליכים עד אין קץ (ויחד איתה גם את ניסאן ודאצ'יה).

    "החוליה החלשה" במקרה הזה, כמו בתובענות ייצוגיות אחרות בישראל, עלולים להיות עורכי הדין שמייצגים את הקבוצה. להם יש אינטרס כלכלי לסיים עניינים ולקבל את שכרם. מצב כזה עלול לעודד אותם להגיע להסדר פשרה לא מספיק טוב עבור קבוצת הנפגעים. ההגנה היחידה של הנפגעים במקרה כזה תהיה להתארגן בקבוצה שתדרוש מבית המשפט לדחות הסדר פשרה "חלבי", אבל עוד חזון למועד וצריך לקוות שעורכי הדין ידאגו לאינטרס של חברי הקבוצה.

    מיותר לציין שמשרד התחבורה הישראלי אפילו לא מתעניין בנושא, ובכל מקרה לא פעל עד כה כדי לחקור את הפרשה.

     

     

    פרשת מנועי ה-1.2 ליטר של רנו, ניסאן ודאצ'יה: עוד אבן דומינו נפלה בצרפת

     

     

     

    לקריאה נוספת:

    פרשת מנועי ה-1.2 ליטר של רנו, ניסאן ודאצ'יה: עוד אבן דומינו נפלה בצרפת

    המנועים הפגומים של רנו, ניסאן ודאצ'יה: מדריך לנפגעים

    המנועים הפגומים של רנו ניסאן ודאצ'יה: האם מוכרי מכוניות עוברים על החוק וכיצד להיפטר ממשומשת מקולקלת?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תלונה פלילית כנגד רנו בצרפת בגלל מנועי ה-1.2 ליטר המתפגרים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.