דור שלישי של המכונית הקומפקטית החשובה ביותר בישראל ב-15 השנים האחרונות ייחשף לראשונה בפני קהל בתערוכת פרנקפורט
לאחר מסע יחסי ציבור מתוקשר שבמהלכו נהגו עיתונאים מכל העולם במאזדה 3 החדשה לאורך 15,000 ק"מ ממפעל הייצור שלה בהירושימה, יפן, אל תערוכת המכוניות האירופית החשובה ביותר השנה בפרנקפורט, גרמניה, תוצג שם בשבוע הבא המכונית הקומפקטית החשובה ביותר בשוק הישראלי.
מאזדה 3 החדשה, דור שלישי למכונית הנמכרת ביותר בישראל בעשור האחרון, נראית במידה רבה כמו העתק מוקטן של מאזדה 6 וגם חולקת איתה גרסה מקוצרת של אותה פלטפורמה.
כדי לצמצם את עלויות הייצור, נקודת תורפה שכמעט וחנקה את היצרן היפני הקטן הזה בשנים 2011-2012, 3 החדשה תוכנה מראש כך שגרסה אחת ואחידה שלה תתאים לכל השווקים בעולם. הדגמים האירופים של 3 החדשה נבדלים מאלה האמריקנים בעיקר בהיצע המנועים וכמעט באף מאפיין אחר.
דגם ה-3 אחראי לכשליש מסך הייצור והמכירות של מאזדה בעולם, והוא ייוצר בשלב זה בגרסאות האצ'בק 5 דלתות וסדאן (4 דלתות).
גרסת המנוע הבכירה בארה"ב תהיה בנפח 2.5 ליטר, ואילו באירופה, ובישראל, יוצעו מנועים בנפח 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר – שניהם מחוברים לתיבות הילוכים אוטומטיות קונבנציונאליות בעלות 6 יחסי העברה.
מנוע ה-1.5 ליטר, שמספק 100 כ"ס בלבד ו-15.3 קג"מ, עלול להיות נקודת התורפה של המכונית בישראל מבחינה שיווקית, מפני שהוא מתמודד מול הקיבעון המחשבתי רב השנים של חלקים נרחבים בציבור הלקוחות, מי שהתרגלו אל 1.6 כנתון הסטנדרטי לנפח מנוע בקטגוריית "המשפחתיות".
ה-3 החדשה היא המכונית השלישית, אחרי CX-5 ו-6 החדשה, שבה מיישמת מאזדה את קונספט ה-SKY-ACTIV שלה – שהוא כותרת שיווקית למאמצים להפחית את משקל המכונית (כפי שעושים כיום כמעט כל יצרני הרכב) ולהניע אותה באמצעות מנועים יעילים וחסכוניים בדלק וזיהום אוויר.
אנשי מאזדה מבטיחים מרכב קשיח בכ-30% מזה של הדגם הפורש, לצד חסכון במשקל, מתלים משודרגים, וביצועים דינמיים טובים בהרבה.
בסיס הגלגלים של המכונית, 270 ס"מ, ארוך בכ-6 ס"מ מזה של המכונית היוצאת ומיישר קו עם מובילות הקבוצה – יונדאי i35 וטויוטה קורולה.