• Ad
  • קורסה החדשה בונה על מולטימדיה ומנועים חסכוניים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם השידרוגים של 'קורסה E' החדשה, שתושק בתערוכת פריז, מספיקים כדי להתמודד מול פולו המחודשת של פולקסוואגן ופיאסטה המחודשת? ומה לגבי רנו קליאו?

    בתערוכת פריז הקרובה תשיק אופל את מחליפת הקורסה הנוכחית (D), אשר ככל הנראה לא תהיה מכונית חדשה לחלוטין אלא תתבסס במידה לא מעטה על הפלטפורמה הקיימת.
    גם מבחינה עיצובית אופל לא מתכננת מהפך דרמטי ל'קורסה E', מכונית הסופר-מיני שלה, אבל היא בהחלט בונה על השקעה בנהג ובנוסעים, כמו גם על צמצום עלויות התפעול של המכונית.

    לקראת השקת המכונית פרסמה אופל טיזר נוסף שבו היא מדגישה את המנוע התלת-צילינדרי החדש, בנפח 1.0 ליטר ומוגדש הטורבו, אשר מספק 115 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית חדשה בעלת 6 יחסי העברה.לשם השוואה, מנועי ה-1.4 ליטר הנוכחיים של קורסה מספקים 100 כ"ס בגרסה האטמוספרית ו-120 כ"ס בגרסת הטורבו, והם צורכים יותר דלק.

    הנעלם הגדול בינתיים הוא למה מתכוונים אנשי אופל כשהם מבטיחים "שילדה שתוכננה מחדש" (ומציעה כיול רגיל וכיול ספורטיבי) וגם "היגוי שכויל מחדש". ככל הידוע תתבסס קורסה E על הפלטפורמה של קורסה הנוכחית (D), שהוצגה בשנת 2006 והיא אחת הסופר-מיני האירופיות הוותיקות. שורשי הפלטפורמה של המכונית היוצאת נעוצים בפרוייקט המשותף לג'נרל מוטורס (בעלת הבית של אופל) ולפיאט שבמסגרתו נבנו גם פונטו של פיאט ו'אביאו' (לימים 'סוניק') של שברולט.

    אם אופל לא תכננה ויצרה פלטפורמה מודרנית, כמו למשל זו של קבוצת פולקסוואגן שעליה יושקו בשנה הקרובה סיאט איביזה וסקודה פאביה – כנראה שיהיה לה לא קל להתמודד מול פיאסטה שעברה עיצוב מחדש, פולו מתוחת הפנים, רנו קליאו שעברה מהפך עיצובי דרמטי, וכמובן צמד הסופר מיני החדשות לגמרי של קבוצת פולקסוואגן.

    עיקר ההשקעה של אופל תהיה כנראה בנהג ובנוסעים, למשל עם מערכת מולטימדיה ("אינפוטיינמנט", infotainment) משוכללת (כך הם מבטיחים) שתאפשר קישוריות לסמארטפונים ולמערכת ניווט, וחיבור אינטרנטי עצמאי.

    כפי שכבר פורסם בעבר, וגם כעת, קורסה תציע את הדור החדש של מנועים מתוצרת ג'נרל מוטורס, רובם צנועי נפח ומוגדשי טורבו, שמציעים תצרוכת דלק משופרת.

    היעד האסטרטגי של אופל הוא להיות יצרן מכוניות הנוסעים השני בגודלו באירופה החל משנת 2022, וזה יעד שאפתני בהתחשב בכך שנתח השוק שלה במכוניות נוסעים צנח מכ-10% לפני עשור לכ-7.7% כיום (ו-8% מכלל שוק הרכב לעומת 5.8% כיום) – בעיקר בגלל מוצרים מיושנים והיעדר נוכחות בנישות האופנתיות. כעת, עם מוצרים כמו מאריבה, מוקה ואדם החדשים, אופל בהחלט נמצאת על נתיב מבטיח יותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.