• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחד הכלים הרווחיים ביותר עבור פורד בישראל קיבל כעת הזדמנות להתמודד כראוי בשוק האירופי. ההשקעה של פורד אמורה להפוך אותו תחרותי יותר בישראל

    פורד חשפה אתמול, באופן סימולטני בארה"ב ובאירופה, את אדג' החדש שלה, וכנראה שלא יכול להיות אקט סמלי יותר מזה כדי להצהיר באמצעותו על הבשורה החשובה ביותר שנושא הקרוס-אובר הזה עבור השוק הישראלי.

    בעוד שמיום לידתו, בדצמבר 2006, ועד היום, היה הדור הראשון של אדג' כלי רכב אמריקני בכל רמ"ח אבריו, הדור החדש שלו מתייחס באופן שוויוני לכל השווקים בעולם. פורד מצהירה שהפכה את אדג' החדש למוצר גלובלי שיימכר ב-100 שווקים שונים ברחבי העולם, ובין השאר יסייע לה לשלש את מכירת הקרוס-אוברים שלה באירופה.

    עבור השוק הישראלי, שבו אדג' מצליח למרות המגבלות האמריקניות שלו, מדובר בבשורה חשובה: כעת יהיה קל ופחות יקר להזמין אדג' "ישראלי", עם תקינה אירופאית, ולכן הכלי החדש צפוי להיות תחרותי יותר וזמין יותר. יתרון נוסף, כל עוד ששערי המטבעות הינם כפי שהם – נובע מכך שהדור השני של אדג' ייוצר בקנדה וייוצא לאירופה ואלינו.

    מבעד לעיניים של פורד אדג' הוא לכל הפחות "חצי פרימיום" ונועד להתמודד מול וולבו XC60, אולי אפילו אאודי Q5, ולהיות ממוצב מעט מעל ל'קוגה'.
    הדור החדש מבוסס על פלטפורמת C/D 4 של פורד, שעליה בנויות מונדיאו החדשה ('פיוז'ן בארה"ב) ובעתיד ייבנו עליה גם המיניוואנים S-MAX וגלאקסי כמו גם אקספלורר הבא. זאת לעומת הפלטפורמה הנוכחית – המשותפת לפורד ומאזדה, עליה נבנתה למשל מאזדה 6 הקודמת.

    באירופה יוצע אדג' עם מנועי דיזל, שאולי יהיה רלבנטי גם אלינו ואולי לא, ואילו המנוע הבסיסי שלו בארה"ב הוא 4 צילינדרי בנפח 2.0 ליטר מוגדש טורבו. בנוסף, בארה"ב מוצעים גם צמד מנועי V6 – אחד אטמוספירי בנפח 3.5 ליטר והאחר – שיעמוד בראש פירמידת הביצועים והמחיר, הוא מנוע מוגדש טורבו בנפח 2.7 ליטר.

    אורכו של אדג' החדש הוא 481 ס"מ, כלומר שהוא ארוך אך במעט מן הקוגה (וגם מן הדור היוצא של אדג'), הוא שוקל כשתי טונות וצפוי להציע שפע של אלקטרוניקה בידורית וגם כזאת שמסייעת לנהג לא להתנגש.

    הפיכתו של אדג' למוצר גלובלי מתבקשת מאליה בעיקר לנוכח הגידול הדרמטי בביקוש לקרוס-אוברים בעולם כולו ובאירופה בפרט (שם הם מהווים כבר כ-21% ממכירות כלי הרכב). בארצות הברית יושק אדג' החדש בינואר הבא, ככל הנראה בתערוכת דטרוייט, ואנשי פורד טוענים שהמכירות לשאר 99 השווקים יחלו בהדרגה לאחר מכן. אפשר לצפות שבישראל תוצע כמות לא מבוטלת של אדג' היוצא – בין אם ביבוא סדרתי ובין אם ביבוא אישי, והמכירות של אדג' החדש יחלו במהלך השנה הבאה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד חשפה רשמית את אדג' החדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.