• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    לפני מעט יותר משבוע החלה פולקסווגן לייצר את ID3 – המכונית החשמלית הטהורה הסדרתית הראשונה בעידן המודרני אשר מיוצרת על-ידי יצרנית מסה גדולה, ומבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי. זה הפרי המוחשי הראשון של תוכנית ההשקעה הגדולה ביותר של יצרנית רכב סדרתית ברכב חשמלי, אשר כוללת לא רק את פיתוח הטכנולוגיה הרלבנטית והסבת אמצעי ייצור – אלא גם פיתוח טכנולוגיות של סוללות חשמליות ומכלולים חשובים נוספים.

     

     

    כעת מסתבר שפולקסווגן לא מסתפקת בכך, והיא מעלה את הרף עוד יותר גבוה: בסוף השבוע התכנסה בגרמניה מועצת המנהלים של יצרנית הרכב הגדולה בעולם והחליטה להרחיב את המתקפה החשמלית שלה. החברה תשקיע בחמש השנים הקרובות יותר מ-66.12 מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיה ואמצעי ייצור למכוניות חשמליות והיברידיות, כאשר קצת יותר ממחצית ההשקעה מופנית ישירות לפיתוח וייצור רכב חשמלי והחלק הנותר לפיתוח דגמים היברידים ו"טכנולוגיה דיגיטלית". סכום זה, אגב, מהווה "יותר מ-40% מתקציב ההשקעות של הקבוצה ברכוש, מפעלים וציוד, וכל תקציב המחקר והפיתוח במהלך התקופה". יותר ממחצית הסכום מוקדשת באופן ישיר בהנעה חשמלית.

    כדי להבין את המשמעות האדירה של המספר הזה – יותר מ-66 מיליארד דולר – די אם נזכיר שהשווי המשותף של פיג'ו-סיטרואן-אופל ושל פיאט-קרייזלר – כפי שהוכרז לאחרונה במסגרת האיחוד המתוכנן בין שתי הקבוצות, נאמד רק ב-50 מיליארד דולר. במילים אחרות, קבוצת פולקסווגן משקיעה בפרויקט הרכב החשמלי שלה סכום שבו היא יכלה לקנות 15 מותגי רכב – רובם בעלי ערך היסטורי עצום, ועוד היה נשאר לה עודף שאיתו אפשר לקנות עוד כמה יצרניות רכב…

    התוצאה: במהלך חמש השנים הקרובות מתכוונת פולקסווגן להשיק 75 דגמים חדשים של מכוניות חשמליות טהורות (5 יותר מן התוכנית המקורית שלה) ועוד כ-60 דגמים של מכוניות היברידיות. עד לסוף 2029, כלומר בתוך עשור, החברה מתכננת למכור ברחבי העולם 26 מיליון מכוניות חשמליות ו-6 מיליון מכוניות היברידיות, וכל המספרים והסכומים האלה לא כוללים את הפעילות של החברה בסין, שם מושקעים כספים נפרדים יחד עם שותפותיה המקומיות.

    יש גם חדשות מרגשות לאוהבי הרכב והנהיגה: 20 מיליון מכוניות, תחת הסמלים של מותגי המסה של החברה – ובהם גם אאודי, סיאט וסקודה, ייוצרו על גבי פלטפורמת MEB לנגזרותיה, אותה פלטפורמה שעליה בנויה כבר ID3. אבל 6 מיליון מכוניות אחרות ייבנו על-גבי פלטפורמת ה"ביצועים" של הקבוצה, שנקראת PPE ואשר פותחה על-ידי פורשה ואאודי ותשמש בעיקר אותם אבל גם את בנטלי וגם מותגים אחרים בקבוצה. פלטפורמה זאת בנויה להכיל מערכת חשמלית במתח של 800 וולט שערוכה מראש לטעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט שעה.

    פולקסווגן כבר החלה בהסבת קווי ייצור במספר מפעלים שלה ברחבי העולם, ובשנת 2022 היא תבנה מכוניות חשמליות והיברידיות ב-16 מפעלים שונים. בתוך כחודש צפויה החברה להחליט (או לפרסם את החלטתה) בנוגע למיקומו של מפעל רב מותגי חדש שייבנה כדי לספק את הביקוש לרכב חשמלי באירופה. מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, הרברט דיאס צוטט בהודעה לעיתונות של החברה כשאמר ש"התוכניות מוכיחות שהחברה תגביר את הקצב בשנים הקרובות… דגמים היברידיים, חשמליים ומקושרים נמצאים יותר ויותר במוקד שלנו… אנחנו ננצל את היתרונות לגודל ונשיג סינרגיה מרבית".

    The post קבוצת פולקסווגן תשקיע 66 מיליארד דולר ברכב חשמלי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קבוצת פולקסווגן תשקיע 66 מיליארד דולר ברכב חשמלי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.