• Ad
  • צפו בתמונות קשות: פורשה 911 הופכת לקורבן אופנה

    כך הפך קמפיין פרסומי "אמנותי" של מותג אופנה לסיוט הגדול ביותר של אוהבי רכב בכלל ומעריצי פורשה בפרט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אין להכחיש שכולנו, באופן כזה או אחר, קורבנות אופנה: בין אם שילמנו סכום מופרך עבור טלפון חכם רק מפני שהוא ממותג בשם פירמה כזאת או אחרת, אם אתן נשים שנועלות נעלי עקב לא נוחות בעליל רק למען ה'לוק', גברים חנוטים בחליפה בחום הקיץ או שיותר מידי פעמים לבשתם בגדים לא מחמיאים רק מפני שזהו שיא האופנה – על קצה המזלג אלה דוגמאות למצבים שבהם אנחנו הופכים לקורבנות אופנה.

    שאלה מעניינת, אולי פילוסופית, היא האם הסבל הזה מוגבל רק לנו, צרכנים שמעוניינים או מוכנים לשאת בו, או שמותר לגרום גם לצדדים שלישיים, שלא קשורים לעניין שלנו, לסבול – ואת הדיון הזה מצית קמפיין פרסומת למותג אופנה שעלה לפני כחודש בבריטניה.

    מפני שבעוד שלהיות קורבן אופנה עלול להיות דבר די כואב, אצל בני אדם זהו לרוב כאב מטאפורי או הפיך ואילו עבור פורשה 911 קלאסית אחת, ואיתה גם עבור רבים מאוהבי המותג שנחשפו לקמפיין, הוא הפך בשבועות האחרונים למוחשי מאין כמותו.

    לצערנו, הפעם לא מדובר בפרויקט שדרוג ואבזור שיצא משליטה או מגבולות הטעם הטוב, משהו מהסוג שגורם לקלאסיקה מוטורית להפוך למפגן של טעם רע עם שלל ספוילרים, צבעים זוהרים או אורות ניאון, אלא למשהו באמת בלתי הפיך לחלוטין.

    זה המקום גם לשלב אזהרה לצופים: אם אתם אוהבי פורשה מושבעים אנחנו מפצירים בכם לעצור כאן ולעבור לאייטם הבא כבר עכשיו. למי שנשאר נספר שמסגרת קמפיין פרסומי לחברת אופנה (שבכוונה לא נציין את שמה…) הוחלט להקריב פורשה 911SC קלאסית משנת הדגם 1979 (והאמת, לא בדיוק ברור על איזה מזבח ואת מה זה משרת).

    בסרטון הפרסומת שלפניכם נראית הדוגמנית היפהפיה גבריאלה ווילד (Gabriella Wilde) כשהיא ניצבת על רקע לבן ומציגה כמה תלבושות שונות.

    בתחילה נראה בסרטון משהו שדומה למכסה ביוב עירוני שממנו מיתמר עשן שחור, ולאחריו גם אש, ואז מופיעה פורשה 911 שחורה ומרשימה למראה ששוויה בשוק האספנות כ-20 אלף לירות שטרלינג.

    עוד לפני שמצליחים להחליט אם להתמקד במכונית או בגבריאלה היפה נוחת גוש בטון במשקל של כמה טונות על גג ה-911 והופך אותה לערימת גרוטאות, עם כמה צילומי תקריב של פורנוגרפיית ההרס הוולגארית וחסרת הטעם.

     

    פורשה 911 קורבן אופנה

     

     

    פורשה 911 קורבן אופנה

     

     

    פורשה 911 קורבן אופנה

     

     

    למראה החורבן אפשר לומר ש"באומנות אין דבר כזה אין דבר", אפשר לומר גם "אומנות או נמות" ולמלמל משפטים חסרי עמוד שידרה אודות "חופש האומנות" והצורך לקבל את האחר, ואפשר גם לחשוב מחשבות עגומות אודות תרבות הצריכה והמדיה העכשווית אשר מקדשת את האלימות וההרס ומתחרה בכל דרך – אכזרית או חסרת טעם ככל שתהיה – על רגע של תשומת לב.

    מה שברור זה שאוהבי הרכב לא חושבים שמדובר ברעיון כל כך מוצלח ומאז סוף יולי ועד היום זכה הסרטון לכ-122 "לייקים" לעומת יותר מ-7,230 "דיסלייקים" – עם כמה תגובות לא פחות אלימות באופיין מן התוצאה שמוצגת בסרטון. יוצרי הקמפיין טוענים להגנתם שלא מדובר במכונית מושלמת אלא ב"קליפה" נטולת מנוע שנלקחה ממגרש הגרוטאות, ואנחנו סבורים שזה לא ממש ירגיע אף אוהב רכב.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.