• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת לשנה פוקדים מטיילים רבים את איזור יהודה, לא רק בשביל יפי הפריחה אלא גם כדי לאכול. בתי התושבים נפתחים בסופי שבוע לטעימות של מאכלי עדות. נותרו רק עוד שני סופי שבוע.

    אווירת המקום: האמת, האוכל באמת היה השיקול האחרון, אבל לאחר הארוחה הבנו (כמה חברים ואני), שחוץ מהיופי המשכר של הטבע בהחלט היה מקום גם לאוכל.

    הפעם, לכן, נתחיל דווקא באוכל. בחצר קטנה בישוב מטע, על מרפסת עץ גדולה שנשלחת אל הנוף, נמצא גן עדן לחובבי בשר. המקום נקרא 'החצר של עופר', מקום שמתמחה בבשרים מעושנים מצוינים. גם הסלטים והמנות הראשונות מעולים, לכן כדאי להזמין מקום מראש. עופר, 054-7910480. (על כביש 375 מזרחה מצומת האלה).

    סיפור המקום: לפני כחמש עשרה שנים הבינו פרנסי מטה יהודה שיש להם מקום נפלא שלא רבים מכירים. בתחילת האביב, כשהכל פורח, שפלת יהודה ומדרונות ההרים נראות כמעט כמו טוסקנה, איטליה. הגבעות נעטפות בפלומה ירוקה, המטעים והכרמים זוהרים בפריחה אביבית, ובקיצור: יופי נפלא.

    פרנסי המקום החליטו לאפיין את האזור כמעצמת יין, וכך ניטעו כרמים, נרכש ידע, ונפתחו עוד ועוד יקבי בוטיק מעולים.
    במקביל פותחו מסלולי הליכה אל מאות מערות מסתור ויערות קק"ל.
    השלב המתבקש הבא היה פיתוח והנגשת העושר הקולינרי של בני העדות השונות במושבים שבשפלה, אשר פתחו בפני חובבי האוכל טעמים ומאכלים חדשים. המועצה מפיקה פסטיבל אוכל שנתי שמושך רבבות מטיילים מכל הארץ לטייל ולסעוד בחודש 'פסטיבל האוכל הכפרי'.

    הדרך למקום: תחילת המסלול בכביש צר המטפס לישוב אדרת, (מצומת האלה מזרחה על כביש 376). בצידה הימני של הדרך חורש אורנים אפלולי, מצידה האחר מתגלה נופו המשכר של עמק האלה על שדותיו הסדורים, במרכזו צלחות ענק לקליטת שידורי לוויין. בתי הישובים נווה מיכאל ואביעזר זעירים, זרועים בתוך פיסת הפסטורליה, וברקע מתנשאים בהוד מאיים הרי חברון.
    רגע לפני הכניסה לאדרת, בשער הכניסה, רחבה קטנה, משמאל, ממנה אפשר לערוך תצפית מרהיבה על עמק האלה.
    אדרת הוא אחד ממיני הגפן המשובחים, ועל שמו קרוי ישוב קטן שהוקם בשנת 1963 במהלך יישוב חבל עדולם.
    האזור שופע גפני יין. נוסעים בכביש שחוצה את הישוב ויוצאים מצידו השני (בכניסה הדרומית). בצומת הדרכים פונים ימינה, אל כביש קטן שנמתח מערבה, חבוי בין כרמים וגבעות ירוקות. נוסעים בתוך היופי כחמישה ק"מ, עד לפניה חדה שמאלה, שם נפגשים עם עץ האלה הענק אשר מתחיל ללבלב בימים אלה ממש.

    משאירים את הרכב בשולי הכביש, ועולים אל האלה (ב'חרבת עומד') לטקס הכנת קפה עם אופציה לאוזני המן.
    מכאן מומלץ טיול רגלי תוך טיפוס על הגבעה, וממשיכים בשביל צר מזרחה, עד לשביל (סימון אדום) שמטפס צפונה לחרבת ומערת ריבוא.
    בראש הגבעה לא רואים דבר, למעט עץ תאנה שמגיח מתוך האדמה. זו כניסה למערת פעמון מרשימה, עם שני חללים ענקיים.
    בחלל הראשון ישנם חורים בתקרה,שדרכם מטפסים גזעי עצים. בקצה החלל הראשון פתח קטן. עוברים לאולם השני, בצד שמאל, ומגלים קולמבריום (מערך שובכי יונים) חצוב בקיר המערה. ביציאה כדאי מאד לעצור לתצפית על האזור.

    מכאן ממשיכים עד למפגש עם כביש 38, והיציאה מול הכניסה לפארק בריטניה. (מומלץ קודם לטייל, ורק אחר כך להתיישב ולאכול באחת המסעדות).
    פסטיבל האוכל הכפרי (tour-yehuda.org.il , או 8108*)

    ועוד משהו: בית קפה חמוד נפתח בבית קקאדו בישוב צפרירים, קקאדו מוכר בפיתוח מוצרים נאים בדרך כלל מעץ מצוייר. מכאן יוצאים טיולי אופניים באיזור, עם אופנים להשכרה ומורי דרך שמסייעים להגיע אל המערות הרבות.
    קקאדו 02-9998921

    טיפ לנהג: הדרך שיוצאת מהישוב אדרת צרה מאוד, שזורה בבורות רבים. מומלץ לנהוג לאט, ולשים לב לכלי רכב שמגיעים ממול. ירידה לשוליים עלולה להיות מסוכנת לכן כדאי לנהוג לאט וליהנות מהנוף.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פסטיבל האוכל הכפרי של שפלת יהודה: טוסקנה במרכז הארץ

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.