• Ad
  • פייסבוק בהסתערות ראשונה לתחום עסקי התחבורה: משתמשי תוכנת 'מסנג'ר' שלה יוכלו להזמין הסעה באמצעות 'אובר' מבלי לצאת לאפליקציה נפרדת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם אתה צריך נסיעה ב'אובר' (ואתה חי בארה"ב) פשוט שלח הודעה בפייסבוק. אובר, אשר למרות היותה חברה שנכסיה הם בעיקר וירטואליים בלבד, הוערכה לאחרונה כבעלת שווי גבוה מזה של ג'נרל מוטורס, וכעת היא חוברת לפייסבוק ומציעה להשתמש בשירותיה תוך כדי שיחה עם חבריך לרשת החברתית.

    אופציה כזאת, אשר בקרוב תהיה זמינה בכל המדינות בארה"ב ששם פועלת 'אובר', כרוכה ברישום חד-פעמי של המשתמשים במקום המתאים באפליקציית 'מסנג'ר' של פייסבוק (והשארת פרטי כרטיס אשראי שם), ומאותו רגע ניתן להזמין שירותי הסעה בתוך כדי "שיחה" באפליקציה.

     

    אובר בארהב

     

     

    שתי החברות שחררו בסוף השבוע את ההודעה על החבירה ביניהן ועל השירות החדש בשתי הודעות נפרדות באתרים שלהן, ואחת הדוגמאות שמציגה יתרון למשתמש מן השירות החדש היא שאם חבר שולח לך כתובת כלשהי אפשר פשוט ללחוץ עליה ולקבל את רשימת תעריפי הנסיעה בשירותים השונים של 'אובר'.

    בעת שימוש בצ'אט קבוצתי יקבלו כל המשתמשים התראה על כך שהזמנת נסיעה, ואפשר גם לשתף את מפת מסלול הנסיעה אל היעד באופן שבו חברים או עמיתים לעבודה יוכלו לדעת את מיקומך ביחס למקום הפגישה, תוך כדי כך שעדכוני עלויות הנסיעה, חשבונות וקבלות מועברים למשתמש באמצעות הודעת צ'אט פרטית מ'אובר'.

    על אף שלכאורה מדובר בצעד קטן, כמעט חסר משמעות, מבחינת פייסבוק, למעשה זאת הצצה ראשונה אל אחד מכיווני ההתפתחות האסטרטגיים החשובים עבורה: ענקית הרשת החברתית רוצה ש'מסנג'ר' תהפוך להיות לא רק פלטפורמת תקשורת בין חברים אלא בסיס לאספקת מגוון רחב של שירותים שמהם, מן הסתם, אפשר לגרד קופון.

    חיבור בין שווים?

    לפייסבוק יש כ-1.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, ואילו 'אובר', אשר הוקמה לפני כשש שנים ופועלת ב-60 מדינות, היא חברת שיתוף ההסעות הגדולה בעולם במונחי גיוס הון ושווי שוק.

    אם החבירה החדשה בין השתיים תצליח היא תיתן ל'אובר' גישה אל לא מעט לקוחות פוטנציאליים חדשים מתוך כ-700 מיליון המשתמשים של אפליקציית 'מסנג'ר' ברחבי העולם.

    בבלוג של אובר תואר הערך של השת"פ החדש כך: "עם היכולת להזמין נסיעה ב'אובר', ולשלם תמורתה, ב'מסנג'ר', הופכת הנסיעה הבאה שלך לפשוטה כמו שליחת הודעה".
    בבלוג של פייסבוק, מנגד, תואר הערך של השת"פ כך: "אתה יכול להזמין נסיעה משירות מכונית מבלי להידרש להוריד (לצורך זה) אפליקציה נוספת, או לצאת משיחה".
    "עדכונים בנוגע לסטטוס של הנהג, וכן קבלות תמורת התשלום יבוצעו באמצעות שיחה פרטית בינך ובין אובר", מסבירים בפייסבוק, ו"כאשר הכל נמצא במקום אחד תוכל לעקוב בקלות אחר הנסיעות והיסטוריית התשלום", אומרים ב'אובר'.

     

    אובר על פייסבוק מסנגר 002

     

    כדי לעודד את השימוש בשירות החדש מציעה אובר נסיעה ראשונה בחינם, למי שיזמין אחת דרך פייסבוק, כשהיא מוגבלת לעלות נסיעה מרבית של 20 דולר.

    החיבור בין השתיים עשוי לשמש כמקפצה עבור 'אובר', אבל עבור פייסבוק מדובר בסך הכל בצעד קטן – ובעיקר לא מחייב – מפני שהיא לא מבטיחה ש'אובר' תקבל אצלה בלעדיות בתחום ההסעות השיתופיות.

    מצידה של פייסבוק מדובר, כאמור, בחלק ממהלך כולל של העצמת היכולות והערך של פלטפורמת התקשורת שלה, לאחר שבשנה שעברה רכשה את שירות ההודעות האינטרנטי 'ווטצאפ' תמורת כ-19 מיליארד דולר.

    מאז, בשורת מהלכים, נמצא המסנג'ר באבולוציה מתמדת שמכוונת להיענות לדרישות וצרכים שונים של קהל עצום ורב: מסנג'ר מציעה כבר שיחות וידאו ושיחות קוליות, העברה מאובטחת של כסף, ושירות "מסנג'ר לעסקים" שמאפשר להם לנהל אינטראקציה מול לקוחותיהם (מעקב משלוחים, משלוח קבלות וחשבונות, שירות לקוחות ועוד).

    אבל זאת רק תחילת הדרך: פייסבוק רוצה הכנסות נוספות שאותן תקצור מעסקים כמו 'אובר' כאשר תציע "שכבות שירותים נוספים" – החל מהזמנת כרטיסים (לתחבורה יבשתית או אווירית ולאירועים והופעות), דרך שירותים יומיומיים כמו הזמנת נסיעות – לאו דווקא רק עם אובר כאמור, או שירותי כביסה ואף הזמנת סחורה ומוצרים, או מזון וארוחות.

    כדי להשתמש בשירות החדש צריך, כאמור, להירשם ולהשאיר אצל פייסבוק את פרטי כרטיס האשראי שלך (אם הוא עדיין לא בידיהם), וכדי להזמין נסיעה יש להקיש על הסמליל (אייקון) החדש של מכונית בתפריט שממוקם בקצה התחתון של מסך האפליקציה. כרגיל בפייסבוק, המיקום של האייקון הזה ייהפך למרכזי יותר ככל שהשימוש בו יגבר, ולהיפך.
    אפשרות אחרת היא להזמין את השירות באמצעות לחיצה על כתובת שמופיעה באפליקציה או בשיחה, ובתפריט שנפתח ניתן לקבל הצעת מחיר ולהזמין את רוב סוגי השירותים ש'אובר' מספקת, למעט את שירות UberPool לציי רכב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פייסבוק לוקחת את אובר לנסיעה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.