• Ad
  • השרברב שתובע את פורד בגלל דאעש

    שרברב שרכש טנדר חדש נתן לסוכנות, כחלק מעסקת טרייד אין, את הטנדר הישן שלו. שנה אחרי שנמסר לסוכנות פורד בטקסס, הטנדר ועליו שמו ומספר הטלפון של השרברב האמריקאי, כיכב בדיווחי חדשות על קרבות בין מורדים בסוריה. כעת השרברב, ששמו השתרבב למלחמות הג'יהאדיסטים, תובע מפורד מיליון דולר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שרברב הגיש לאחרונה תביעה בגובה מיליון דולר נגן סוכנות פורד אחרי שלפני כשנה, כחלק מעוד סיקור של העימות המדמם בסוריה, הופיעו ברשת ובדיווחים שונים בטלוויזיה תמונות וסרטונים של מורדים, ככל הנראה מכוחות המדינה האיסלמית או ג'בהת א-נוסרה, בטנדר פיק אפ שחור מדגם F250 של פורד שעל הארגז שלו הותקן מקלע נגד מטוסים.

    לכאורה לא היה בתמונות הללו שום דבר חדש, שהרי כבר עשרות שנים מיליציות חמושות וארגוני טרור עושים שימוש בטנדרים כרכבים מבצעיים ויתרה מזאת – ארגון המדינה האיסלאמית משלב לא פעם צילומים של שיירות טנדרים, לרוב מתוצרת טויוטה, בסרטוניו המזוויעים, אבל משהו בכל זאת היה שונה באותו דיווח ולא היה צריך להיות יותר מדי חד עין כדי להבחין בכיתוב ענק על דלתות הטנדר של חברת  Mark 1 Plumbing ומתחתיו מספר טלפון בטקסס.

    עוד ב-TheCar:
    עיריית לונדון נגד מוסלמים משתוללים
    התביעה נדחתה אבל הלקוח זכה לפיצוי
    הנערה שתובעת את פורשה: בתו של כוכב "מהיר ועצבני" טוענת שליקויים בתכנון רכב הספורט גרמו למות אביה

    התמונות והסרטונים של הטנדר שבארגז שלו נראתה, במקום צינורות ואסלות, מכונת יריה גדולה הפכו לויראליים וזכו לתפוצה אדירה, והגולשים תהו כיצד הגיע הטנדר של השרברב מטקסס ללב אזור הלחימה במרחק אלפי קילומטרים מארצות הברית.

    pptd

    ובכן, הסיפור מתחיל באוקטובר 2013. מארק אוברהולצר, שרברב טקסני, החליט להצטייד בטנדר פיק אפ חדש. הוא הגיע עם הטנדר הישן שלו לסוכנות פורד באזור יוסטון, בחר טנדר חדש וסיכם עם נציג המכירות על עסקת טרייד אין במסגרתה ימסור לסוכנות את הטנדר המשומש.

    מאחר שבכל סוכנות רכב בארצות הברית יש מאות רכבים מוכנים למסירה מיידית, אוברהולצר נפרד מרכבו הישן בו במקום ויצא עם טנדר חדש ונוצץ.

    אנשי מחלקת היד השניה בסוכנות החליטו כנראה שהטנדר לא עומד בסטנדרטים שלהם והחליטו להעביר אותו לסיטונאי רכבים המוכר מכוניות משומשות במכרזים. לאחר זמן מה הטנדר נמכר במכירה פומבית ובהמשך החליף עוד כמה ידיים בזמן קצר עד שנראה שנה לאחר מכן בצילומים של כוחות איסלאמיים בסוריה.

    בימים שאחרי הפרסום חייו של השרברב מטקסס הפכו לגיהינום ובעוד שהיו מי שראו במקרה לא יותר מסוג של אנקדוטה משעשעת, רבים סברו אחרת והחליטו להתקשר למספר הטלפון שהופיע על הטנדר ולמספרים אחרים הרשומים על שם אוברהולצר והוא קיבל למעלה מ-1000 שיחות טלפון שחלק מהן כללו איומים מפורשים על חייו ועל חיי משפחתו.

    מעבר לאיומים, גם קצב הזמנות העבודה של אוברהולצר צנח ומוניטין שהוא צבר במשך שנים ירד לטמיון בגלל התמונה של הטנדר שמכר לסוכנות רכב בטקסס.
    שנה אחרי הפרסום, אוברהולצר החליט לעשות מעשה והגיש בשבוע שעבר תביעה בגובה מיליון דולר נגד סוכנות  AutoNation ביוסטון.

    pttvf"אין לי שום קשר לטרור", הסביר השרברב, "לא הייתי מעלה בדעתי שהרכב שלי ששימש להובלת צינורות בטקסס יגיע לסוריה וישמש ארגוני טרור. זה גרם לי נזק אדיר ואנשי סוכנות פורד היו יכולים למנוע אותו אם היו פשוט מסירים את המדבקות מהרכב לפני מכירתו".
    בסוכנות AutoNation מסרו את התגובה הבאה: "אם אנחנו היינו מוכרים את הרכב במחלקת היד שניה שלנו בוודאי שהיינו מסירים את המדבקות, אבל הסוכנות שלנו העבירה את הרכב באופן מיידי לסיטונאי המתעסק במכרזים והסרת המדבקות כחלק מהכנת הרכב למכירה היא באחריותו או באחריות הקונה".

    לא בטוח שהשופט ישתכנע מהסבריה של AutoNation, מכיוון שאין ספק שאוברהולצר מסר את הרכב לסוכנות פורד כחלק מעסקת טרייד אין ולא לשום גורם אחר ויתכן שאותה פעולה, שהייתה לוקחת לאנשי הסוכנות מיוסטון דקות ספורות, תעלה להם בדיעבד הרבה מאוד כסף.

    בכל מקרה, הסיפור שופך אור על דרכן של מכוניות לא רצויות ממדינות מערביות לכל מיני חורים ומדינות עולם שלישי ומזכיר גם את בקשתן של חברות ליסינג ישראליות מסוימות מלפני מספר שנים לייצא רכבים משומשים למדינות ערב השכנות (ירדן ובעיקר עיראק) כחלק מהניסיון שלהן להתמודד עם המלאי העצום של מכוניות שהצטברו במגרשיהן.

    בכל מקרה, הסיבה שעד כה לא ראיתם סרטונים של לוחמים אסילאמיים במכוניות מאזדה 3 עם מדבקות של חברות היי טק ישראליות על הכנף האחורית לא נובעת בשל העדפתם של הג'יהאדיסטים לטויוטה היילקס אלא משום שמיזם הייצוא לא יצא לפעול מאחר שרשויות המס סירבו (ובצדק) להעניק לחברות הליסינג החזר יחסי על מסי הקניה ששולמו על הרכבים בעת רכישתם.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.