• Ad
  • שנתיים אחרי שפול ווקר נהרג בתאונת דרכים על סיפונה של קררה GT, בתו בת ה-16 תובעת פיצויים מפורשה בטענה שתכנון לקוי של רכב הקצה של היצרנית גרמו לה להפוך ליתומה. יצרנית הספורט בתגובה: "מצטערים על כל מי שנפגע בזמן שנסע ברכב מתוצרת החברה אך במקרה זה אין ספק שהתאונה נגרמה כתוצאה מנהיגה פרועה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    מדו ווקר ביחד עם אביה המנוח
    מדו ווקר ביחד עם אביה המנוח

    קרוב לשנתיים אחרי שכוכב "מהיר ועצבני" קיפח את חייו בתאונת דרכים מחרידה בעת שנסע בפורשה קררה GT, מדו, בתו בת ה-16 של פול ווקר, הגישה לאחרונה תביעה בגין גרימת מוות ברשלנות כנגד חברת פורשה בטענה שפגמים בתכנון המכונית הם שהביאו למותו של השחקן המפורסם.

    התאונה התרחשה ב-30 בנובמבר 2013 בסנטה קרליטה שמדרום ללוס אנג'לס. ווקר, שנתן את חסותו לאירוע צדקה מקומי, יצא לסיבוב קצר בפורשה קררה GT של חברו הטוב ויועצו הפיננסי, רוג'ר רודאס.
    רודאס בן ה-38 שאחז בהגה היה ידוע כמשוגע על מכוניות וכנהג מרוצים חצי-מקצועי.
    דו"ח החקירה המשטרתית קבע כי הקררה GT נסעה במהירות של מעל ל-160 קמ"ש ברגע שרודאס איבד שליטה והמכונית החלה להסתחרר במהירות, פגעה במדרכה, עלתה עליה ולאחר מכן פגעה בעץ ובעמוד תאורה שגרם לה להסתבסב ב-180 מעלות ולפגוע בעץ נוסף.

    עם זאת, הדו"ח לא סיפק את הסיבה לאיבוד השליטה על ההגה ועל אף שהמהירות המותרת בקטע הכביש בו התרחשה התאונה המוגבלת ל-70 קמ"ש, מדובר בכביש רחב, במכונית שתוכננה לנוע במהירויות גבוהות בהרבה ובנהג מיומן ובעל ניסיון רב בנהיגה במכוניות חזקות ובמרוצים.

    כחצי שנה לאחר התאונה הגישה קריסטין, אלמנתו של רודאס, תביעה נגד פורשה בטענה כי ליקויים מכניים ותכנון בעייתי היו הגורמים המרכזיים לתאונה ולתוצאותיה הקטלניות.
    בכתב התביעה אז נטען כי "הקררה GT התגלתה כלא בטוחה לשימוש בתנאים אליהם תוכננה: המתלה האחורי תוכנן בצורה לקויה והוא זה שגרם למכונית להחליק לפתע ללא שליטה. כמו כן נטען שפורשה נכשלה בתכנון מיכל הדלק שהתבקע במהלך התאונה והביא לדליפת דלק שגרמה להייפר-קאר הגרמנית להתלקח".

    בשבוע שעבר גם בתו המתבגרת של פול ווקר החליטה להגיש תביעה נגד פורשה. בכתב התביעה, שפורסם גם באתר הרכילות TMZ, טוענת מדו בת ה-16 כי תכנון לקוי של המושב וחגורת הבטיחות גרמו לשברים בצלעות, בעמוד השדרה ובאגן של ווקר ולכדו את אביה במושב מבלי יכולת לזוז על אף שהוא שרד את התאונה הקשה.
    יתרה מזאת, לטענת עורכי דינה של הנערה, השחקן המפורסם למעשה נשרף בחיים (בהסתמך על ממצאי נתיחת הגופה שגילו עשן בקנה הנשימה) על אף שהמכונית התלקחה רק דקה ועשרים שניות לאחר התאונה ומציינים כי תכנון לקוי של מיכל וצינורות הדלק הם שהביאו להתלקחות הרכב.

    בנוסף, על פי התביעה, על אף שלקררה GT יצא שם של מכונית קשה לשליטה ובלתי צפויה, בפורשה בחרו שלא לצייד את המכונית או להוסיף לרכבים שכבר נמכרו מערכת אלקטרונית לבקרת יציבות שהייתה יכולה למנוע את התאונה והייתה זמינה כסטנדרט בדגמים אחרים של החברה גם בעת שה-GT יוצרה.
    לטענת עורכי הדין, צירוף הגורמים הללו מביא למסקנה ברורה שהקררה GT היא מכונית מסוכנת שלא מתאימה לשימוש בכביש או במסלולי המרוצים.

    תגובה ראשונית לתביעה החדשה התפרסמה בסוף השבוע ב-CNN, מפיו של קלווין קים, נציג רשמי של פורשה בצפון אמריקה: "כפי שאמרנו בעבר, אנחנו מאוד עצובים בכל פעם שמישהו נפגע ברכב פורשה, אבל אנחנו מאמינים לדיווחי הרשויות שחקרו את המקרה הזה ביסודיות והגיעו למסקנה כי ההתרסקות הטרגית הזו נבעה מנהיגה פרועה במהירות מופרזת".
    עם זאת, יש להניח שטרם נאמרה המילה באחרונה בנדון ומעבר לתביעה של אלמנתו של רודאס שמתנהלת במקביל וטרם הגיעה להכרעה יש להניח שהתביעה תצביע על מקרה דומה מ-2006 בו קררה GT פגעה בפרארי על מסלול מרוצים, התלקחה וגרמה למותם של שני נוסעיה. המקרה שנדון בתביעה בבית המשפט העליון בסן דייגו הסתיים בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט בעקבותיה שילמה פורשה מיליוני דולרים רבים לתובעים.

    בנוסף, יש להניח שיוצגו גם חוות דעת של מומחים שיטענו שהקררה GT, שיוצרה בין השנים 2004 ל-2010 והייתה מצוידת במנוע וי 10 שמפיק 612 כ"ס, הייתה מכונית קשה מאוד לשליטה גם למקצוענים ובין היתר חובב הרכב המושבע ומגיש הטלוויזיה ג'יי לנו איבד שליטה והסתחרר על סיפונה של אחת מול המצלמות ב-2005.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הנערה שתובעת את פורשה: בתו של כוכב "מהיר ועצבני" טוענת שליקויים בתכנון רכב הספורט גרמו למות אביה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.