• Ad
  • פיג'ו תציל את אלפא-רומיאו

    האיחוד הגדול ביותר בתעשיית הרכב ישיק בתוך כשנתיים קרוסאובר חשמלי מסוגנן עם סמל הנחש שבולע תינוק. מתחת לגוף תתחבא פיג'ו 208
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפשר להתווכח עד אין סוף מתי הסתיימה אלפא-רומיאו ההיסטורית והתחילה פיאט-רומיאו (סוף 1986 או אלפא 155) אבל אפילו מי שרואים באלפא-רומיאו לא יותר מאשר פיאט מסוגננת היטב היו מצטערים לו הוחלט להעביר את המותג הייחודי הזה אל ספרי ההיסטוריה (או אל ידיים סיניות) – וזאת לנוכח מכירות מדשדשות בשנים האחרונות.

     

     

    עבורם, וגם לטובת מי שאוהב אלפא-רומיאו בלי לפשפש בתוכה יותר מידי, יש לנו בשורות טובות: האיחוד המתהדק בין קבוצת פיג'ו-סיטרואן לבין קבוצת פיאט-קרייזלר לא יוותר על הנכס ההיסטורי הייחודי ממילאנו, וכבר בתוך פחות משנתיים יושק דגם חשמלי ראשון, חדש דנדש, שיישא את הסמל של נחש-בולע-תינוק.

    מגזין הרכב הבריטי הנחשב 'אוטוקאר' מצטט את מקורותיו, ומספר שאחד הפרויקטים הראשונים ברשימה המאוחדת של קבוצת המותגים ההיסטוריים הגדולה (15 מותגים, חלקם בין חלוצי תעשיית הרכב) הוא קרוסאובר חשמלי קטן וחדש של אלפא, אשר יתבסס על הפלטפורמה החשמלית הקטנה שפיתחה קבוצת פיג'ו-סיטרואן – פלטפורמת eCMP.

    למעשה מדובר בגרסה איטלקית, "אלאפאית", מסוגננת, של כלי שיתמודד בקטגוריית המיני-קרוסאוברים, והוא ייבנה על בסיס הגרסה החשמלית של הפלטפורמה המודולרית של פיג'ו-סיטרואן, שעליה בנויות הגרסאות החשמליות של פיג'ו 208 ו-2008, DS3 קרוסבק ואופל קורסה. לא מן הנמנע, ואף סביר, שהגרסה של אלפא תהיה מעט יותר גדולה, כלומר בגודל שבין מיני-קרוסאובר לבין קרוסאובר קומפקטי (משהו בסגנון של אאודי Q2), אך בכל מקרה הוא יהיה קטן מן ה'טונלה' – קרוסאובר קומפקטי היברידי-נטען שפיאט-קרייזלר כבר פיתחה ומתכוונת להשיק בשנה הבאה.

     

     

    כעת נעשה קצת סדר. כל המכוניות הסדרתיות של אלפא רומיאו משנת 1987 ועד ג'וליה של 2015 התבססו על פלטפורמות של פיאט או ג'נרל מוטורס (למעט 164 שהייתה פרויקט משותף עם סאאב ופיאט שהחל עוד לפני האיחוד). מה שייחד אותן, לפעמים, היו מנועים, ותמיד גם העיצוב. ג'וליה הייתה חריגה מכיוון שאחרי אינסוף עיכובים היא נבנתה לבסוף על פלטפורמה חדשה לגמרי ('ג'ורג'יו') שתוכננה מראש גם עבור מזראטי מצד אחד, ועבור ג'יפ וקרייזלר מצד שני.

    לאלפא-רומיאו היו יומרות גדולות בתקופתו של סרג'יו מרקיונה – המנכ"ל האגדי של פיאט-קרייזלר, ועוד לפני השקתה של ג'וליה הם מכרו לנו פנטזיה (שאהבנו לקנות) על תחרות "ראש בראש" עם יצרניות הפרימיום הגרמניות ועל לא פחות משמונה (!) דגמים חדשים של אלפא עד לסוף שנת 2021. הרציונל ששודר, אי שם בשנת 2014-2015, היה שאלפא-רומיאו חייבת להיות שחקנית של לכל הפחות 400 אלף מכוניות בשנה כדי לשרוד.

    מאז, ככל שהחריפו הקשיים של קבוצת פיאט-קרייזלר הלכו התוכניות הגדולות ונמוגו. מצד אחד קיבלנו אמנם את סטלביו (2016, על בסיס 'ג'וליה') אבל נפרדנו מ'מיטו' וכעת גם מ'ג'ולייטה'. את שנת 2019, עוד לפני פרוץ קורונה באירופה, סיימה אלפא-רומיאו עם מכירה של פחות מ-55,000 מכוניות בכל העולם, ועבור יצרנית שלא מוכרת מכוניות מאד יקרות מדובר במספרים לא כלכליים בעליל.

    ערב המיזוג בין פיאט-קרייזלר לפיג'ו-סיטרואן הכריזו קברניטי פיאט-קרייזלר שאלפא צמצמה את מגוון הדגמים שלה ל-2+2, כלומר ל'ג'וליה' ו'סטלביו' הקיימים בתוספת שני קרוסאוברים שנמצאו בפיתוח. הראשון מבין אלה, 'טונלה', מבוסס על פלטפורמת SCCS של פיאט-קרייזלר שעליה בנויים בין השאר פיאט 500X וג'יפ קומפאס, אלא שזאת, איך לומר, פלטפורמה עם "שורשים היסטוריים" (גרסאות ראשונות שלה שימשו את פונטו של שנת 2005). כעת מסתבר שהשני מבין שני הדגמים האלה הוא קרוסאובר חשמלי קטן שיתבסס, לראשונה מעולם, על מכלולים ועל טכנולוגיה צרפתיים.

     

     

    לא יהיה זה מוגזם להמר על כך שאלפא-פיג'ו הראשונה תונע באמצעות מנוע חשמלי יחיד שיניע את הגלגלים הקדמיים, אבל מותר להניח גם שלנוכח ההתפתחות המאד מהירה בטכנולוגיות של סוללות ושל מערכות הנעה חשמלית היא תקבל סוללה עם נפח אנרגיה גדול יותר ואולי גם מנוע חזק יותר מאלה של 208 וקורסה, כלומר שזאת תהיה מכונית יותר ספורטיבית ועם טווח נסיעה ארוך יותר בין טעינות.

     

    לקריאה נוספת: היו זמנים במילאנו: ביקור במוזיאון אלפא רומיאו

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.