• Ad
  • כוכב ההיאבקות וחובב הרכב ג'ון סינה זכה להיות מהראשונים לשים את הידיים על ה-GT החדשה שלא פורד, אך כעבור זמן קצר הוא החליט לעשות "פליפ" ולמכור את הרכב ברווח מכובד. בפורד לא נשארו אדישים והחליטו לתבוע את סינה בטענה שהפר את תנאי הרכישה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד הגישה לפני מספר ימים לבית המשפט המחוזי במישיגן תביעה יוצאת דופן נגד לקוח שלה בשם ג'ון סינה.
    הבחור, כוכב האבקות WWE ואושיה מוטורית ברשת, היה בין 500 ברי המזל שנבחרו, מתוך רשימת המתנה שכללה יותר מ-6500 לקוחות, להיות מהראשונים שישימו את ידיהם על הפורד GT החדשה, מכונית על המצוידת במרכב סיבי פחמן, מנוע וי 6 מרכזי המפיק 647 כ"ס, מהירות מרבית של מעל ל-350 קמ"ש ותג מחיר של 600 אלף דולרים בלבד, שרק 1,000 יחידות ממנה יעלו על הכבישים בשנים הקרובות.

    עם זאת, ימים ספורים לאחר שקיבל את ה-GT החדשה שלו ולאחר שפרסם סרטון נהיגת התרשמות קצרה אשר זכה לקרוב למיליון צפיות בערוץ היוטיוב הפופולרי Auto Geek, סינה עשה "פליפ" ומכר את ה-GT ברווח מכובד, זאת לטענת פורד בניגוד להסכם ג'נטלמני עליו נדרשים לחתום כל רוכשי מכונית העל של פורד עם החברה בו הם מתחייבים שלא למכור את המכונית במשך שנתיים לפחות.

    בעשור האחרון חלה נסיקה חדה בערכן האספני של יצירות אקזוטיות, חדשות או קלאסיות, שיוצרו במהדורה מוגבלת והסכומים הבלתי נתפסים כמעט שאנשים מוכנים לשלם על אותן פיסות מופת מוטוריות גרם לכך שמכוניות אלו נעלמו מהכבישים והפכו ממכוניות שאמורות לספק ריגוש מנהיגה לסוג של נכסי דלא ניידי הנרכשים על ידי משקיעים ונסחרים בעבור רווחים מכובדים בדרכם לאוספים פרטיים של אנשים עשירים מאוד הרחק מעיני הציבור.
    אמנם אף אחד לא באמת מצפה שמישהו יסע לעבודה בפרארי GTO 250 קלאסית השווה עשרות מיליוני דולרים או יצא לקניות בסופר עם הייפר קאר מודרנית כמו פגאני הואיירה העולה רק 2.5 מיליון דולר, אבל ללא ספק די עצוב לראות שכל אותן מכוניות שטובי אנשי המקצוע תכננו כדי לנסוע על הקצה בפול גז לא מגשימות את ייעודן המקורי.


    לאחרונה כמה מהיצרניות של מכוניות אלו החליטו להלחם בתופעה, החלו לבחור את הלקוחות שלהם בקפידה לא רק לפי תזרים המזומנים בבנק ולערוך לקונים מבחני קבלה במטרה שהדגמים המיוחדים שלהן יגיעו ללקוחות שבאמת יעשו שימוש ברכב וינצלו את יכולותיו המיוחדות.

    למרות המחיר הגבוה של אותן מכוניות, לא פעם היצרניות מפסידות כסף על כל מכונית כזו שהן מוכרות. עם זאת הנוכחות של דגמי הקצה על הכבישים ועל מסלולי המרוצים תורמת לתדמית המותג, משמשת כמקדמת מכירות לשאר הדגמים ומעלה את היקפי המכירות של פרטי הממורביליה השונים שבמקרה של יצרניות רכבי על מהווים חלק משמעותי מהכנסות המותג.

    ג'ון סינה נראה על פניו ללא ספק כמו הלקוח האידיאלי ל-GT החדשה – הוא מפורסם, חובב רכב מושבע ופעיל מאוד ברשתות החברתיות ובפורד שמחו לקדם אותו לראש הרשימה ולאפשר לו להיות מהראשונים לקבל את מכונית העל החדשה, אך כאמור כעבור ימים ספורים בלבד הוא אכזב את אנשי המותג שבחרו בו והחליט כאחרון הסוחרים למכור את הרכב ברווח מכובד.

    בתביעתם לבית המשפט אנשי פורד טוענים כי "מר סינה עשה רווח גדול ממכירת הרכב בתוך זמן קצר. במעשיו אלו הוא גרם לחברה נזק תדמיתי ולהפסדים כספיים זאת בניגוד לחוזה המפורש שחתם עם פורד ולאחר שלפנים משורת הדין הוא קודם ברשימה ועקף לקוחות נאמנים שמחכים לרכוש את הרכב ."


    כוכב ההיאבקות מצידו לא הכחיש שמכר את הרכב בתוך זמן קצר בניגוד להסכם עם פורד, אך טוען שהוא נאלץ לעשות זאת מאחר שהייתה לו בעיה של תזרים מזומנים והיה עליו לעמוד בהוצאות בלתי צפויות. סיינה הוסיף: "אני מבין את הכעס של אנשי פורד ואני רוצה לעבוד עם פורד כדי להגיע לפתרון".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד תובעת לקוח שמכר את ה-GT החדשה שלו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.