• Ad
  • פורד שולחת 2000 כוחות סוס חשמליים לפייקס פיק
    גרסת הביצועים של הטרנזיט החשמלי של פורד מצוידת בסוללה חשמלית מקוררת נוזל שמעבירה אנרגיה לארבעה מנועים, ואלה מאיצים את המפלץ הזה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך שתי שניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רומן דיומא, נהג המירוצים הצרפתי שקבע לפני ארבע וחצי שנים את שיא המהירות במירוץ טיפוס הגבעה המפורסם 'פייקס פיק' צפוי להתיישב בעוד כארבעה חודשים מאחורי ההגה של פורד 'סופרוואן 4' החשמלי כשהוא חמוש בכמעט 2,000 כוחות סוס, ולהריץ את המפלץ הזה במעלה הגבעה.

     

    פורד שולחת 2000 כוחות סוס חשמליים לפייקס פיק

     

    קשה אמנם להאמין שדיומא יצליח לשבור את השיא שאותו קבע בשעתו כאשר נהג בפולקסווגן ID. R החשמלית, אבל עם כלי שמאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כשתי שניות באמצעות ארבעה מנועים חשמלים מתוצרת רימאק – זה בוודאי יהיה מחזה מעורר.

    כמו כל מכונית מירוץ ייעודית, ובוודאי כזאת שנבנית כדי להתמודד עם אתגר כזה, אין הרבה דימיון בין פורד 'סופרוואן', אשר נחשף לראשונה לפני מספר חודשים כרכב תצוגה והשתתף בטיפוס הגבעה בפסטיבל המהירות של גודווד, לבין הטרנזיט החשמלי שאותו הוא מדמה. אבל זה לא באמת משנה: הקרב האמיתי הוא על התודעה ועל מודעות ציבורית, והמטרה היא להוכיח שרכב חשמלי – למרות המשקל הנוסף של הסוללה – יכול לשבור את שיאי המהירות של כלים עם מנועי בעירה. פורד גם ממשיכה (או מתחילה) מסורת שהחלה בשנת 2020 עם דגם קונספט חשמלי שהוא מכונית מירוץ ייעודית, והכוונה כמובן לקונספט מוסטאנג מאך E שהקדים את המכונית הסדרתית.

    במקרה הזה מניעים ארבעת המנועים החשמליים, שמספקים יחד 1,972 כוחות סוס, את ארבעת גלגליו של יצור שנראה דומה מאד ל-E-Transit Custom, וזאת למרות שהשניים חולקים פחות או יותר רק את הסמל הכחול האובאלי של פורד. המרכב של מכונית המירוץ בנוי מחומרים מרוכבים, הוא מונח על "שלדת חלל" מפלדה שהונדסה ונבנתה במיוחד, והמנועים מוזנים על-ידי סוללה מקוררת-נוזל עם תכולת אנרגיה של 50 קילוואט שעה אשר מוגדרת כ"בעלת ביצועים גבוהים". המערכת האלקטרונית כוללת בקרת משיכה, בקרת שיגור, מגביל מהירות ובלימה רגנרטיבית תלת-שלבית להשבת אנרגיה לסוללה.

     

    פורד שולחת 2000 כוחות סוס חשמליים לפייקס פיק

     

    בפורד מספרים שהם בנו את רכב הקונספט "כדי לבחון טכנולוגיות חדשות בתחומי ההנעה והקישוריות", אבל תסלחו לנו על הספקנות: לצורך זה יש להם מרכזי פיתוח ורכבי מבחן פשוטים יותר. הסופרוואן נועד לחמם לנו את הדם ולפתוח לנו את העיניים ואת בלוטות הרוק וזה מספיק טוב מבחינתנו. ברמה השיווקית, מעבר לשדרוג היחס לכלי רכב חשמליים בכלל, הרכב הזה נועד "לפזר קצת אבקת פיות" על הטרנזיט החשמלית ולעשות לו נפשות, וזאת גם הסיבה שאנשי פורד הקפידו להשאיר את מרחב המטען מאחורי הנהג ואת דלת הצד שנועדה להזכיר את הייעוד של הטרנזיט.

     

    פורד שולחת 2000 כוחות סוס חשמליים לפייקס פיק

     

    מירוץ "טיפוס הגבעה" של פייקס פיק הוא אחד מאירועי הספורט המוטורי הוותיקים מסוגו. במירוץ הראשון, שנערך בשנת 1916, השתתפה פורד 'מודל T' אשר עברה את 156 הסיבובים וטיפסה את 1,440 המטרים (ממורדות הגבעה, בגובה 3,862 מטרים מעל פני הים ועד לראשה, בגובה של 4,302 מטרים מעל פני הים) תוך כ-28 דקות. לשם השוואה, רומן דיומא עשה את אותה הדרך בפולקסווגן ID. R החשמלית בתוך 7:57 דקות. בין המירוץ של 1916 לבין המירוץ שייערך השנה פורד השתתפה באירוע הזה כ-100 פעמים, ובחלקן הצליחה לשבור שיאי מהירות קודמים.

    למרות שבימינו כל מנועי הבעירה המודרניים מוזרקים ומנוהלים באמצעות מערכות אלקטרוניות מתוחכמות, אחד היתרונות של רכב חשמלי באירוע מסוג זה הוא שמערכת ההנעה כמעט לא מושפעת מהפרשי הגבהים (אבל כן מושפעת מהפרשי טמפרטורות).

    ה'סופרוואן' של פורד, אשר פותח על ידי חטיבת הספורט המוטורי והשיפורים של פורד – 'פורד פרפורמנס', יחד עם חברת השיפורים האוסטרית STARD, עוצב על ידי מחלקת העיצוב האירופאית של החברה – 'פורד דיזיין', שממוקמת בקלן, גרמניה. הרכב הזה כבר צבר צבר ניסיון באירועי ספורט מוטורי, החל ממירוץ טיפוס הגבעה בפסטיבל 'גודווד', שם נחשף לראשונה דרך השתתפות במירוצים בסדרת מירוצי הראלי הבינלאומי WRC.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.