• Ad
  • פולקסווגן תחשוף את ID.Aero בתערוכת בייג'ינג
    אחרי הפסקת הייצור של פאסאט בארה"ב וסיום המכירה של גרסת הסדאן ברוב השווקים באירופה - פולקסווגן תחזיר אותה לחיים בעוד חודש, אבל כמובן בגרסה חשמלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתחילת השבוע שעבר, במסיבת העיתונאים השנתית שלה, הכריזה פולקסווגן בין השורות שהמכונית החשמלית הבאה שהיא מתכננת להשיק במשפחת דגמי ID. תהיה ID.Aero, ושהיא תושק בדיוק בעוד חודש מהיום, בתערוכת 'אוטו צ'יינה' – תערוכת הרכב הבינלאומית של בייג'ינג, סין.

     

    פולקסווגן תחשוף את ID.Aero בתערוכת בייג'ינג

     

    ID.Aero היא מכונית סדאן חשמלית טהורה, וכמו שאר חברותיה למשפחה גם היא מבוססת על פלטפורמת MEB של פולקסווגן. מה שמיוחד במבנה הסדאן שלה הוא שהיא מושקת באותה שנה שבה פולקסווגן התייאשה סופית מן המכירות של מכוניות סדאן בארה"ב והפסיקה את הייצור של פאסאט בצפון אמריקה. במקביל, אחרי חמישה עשורים שבהם פאסאט הייתה אחד הדגמים החשובים של פולקסווגן באירופה, הופסקו המכירות שלה גם ברבים מן השווקים באירופה, והיא תוצע שם רק בגרסת סטיישן. ID.Aero, לעומת זאת, מחזירה את מבנה הסדאן והיא מיועדת בראש ובראשונה עבור השוק הסיני, אבל בהמשך היא תשיב את מבנה המרכב הזה גם לאירופה ולצפון אמריקה.

    אגב, פולקסווגן הבטיחה מכונית סדאן חשמלית כבר משנת 2018, כאשר חשפה לראשונה את דגם התצוגה ID.Vizzion (בתמונה למעלה) בתערוכת ז'נבה האחרונה לפני הקורונה. אלא שקשה להאשים את אנשי וולפסבורג על כך שעד עתה התרכזו בהשקת "תואמת גולף" (ID. 3), ובעיקר בקרוסאוברים, מפני שזה מה שהולך היום. במקור התרוצצו שמועות לפיהן ID.Aero תימכר תחת השם ID.6, כמתבקש ביחס לשאר דגמי הסדרה, אלא שבדיוק לפני שנה השיקה פולקסווגן בסין קרוסאובר גדול תחת השם הזה, כך שהוא קצת תפוס. ההערכה, לכן, היא שהסדאן הגדולה החדשה תיקרא ID. 7, ואולי 8, כאשר תרד בשנה הבאה מקו הייצור כמכונית סדרתית.

     

    פולקסווגן תחשוף את ID.Aero בתערוכת בייג'ינג

     

    מה שיותר מעניין הוא שלא מן הנמנע שתהיה יותר מגרסה אחת למכונית הזאת, וזה מכיוון שלפולקסווגן יש בסין מיזם משותף עם יצרנית הרכב הגדולה במדינה – SAIC, אבל יש לה גם מיזם משותף מקביל עם יצרנית גדולה אחרת – FAW. לפחות בדוגמה של ID.4 ושל ID.6 – שני אלה מיוצרים במקביל על ידי שני המיזמים וכל אחד מהם מייצר גרסה מעט שונה. בינתיים גם לא ברור אם המכונית הזאת תיוצא מסין לשאר העולם או שהיא תיוצר במקביל גם באירופה ו/או בצפון אמריקה, כך שבסופו של דבר ייתכן שיהיו לה יותר משתי גרסאות, וזה בכלל יהיה משוגע עבור מכונית בתצורת סדאן בימינו.

    עוד דבר חשוב ומעניין ב- ID.Aero הוא ההערכה המוקדמת לגבי גודל הסוללה שלה – 84 קילוואט שעה "בלבד", וזאת בשעה שאנשי החברה מדברים על טווח נסיעה של כ-700 קילומטרים, טווח דומה לזה שעליו מצהירה אאודי ל-A6 e-tron העתידית שלה. האאודי, בל נשכח, תצוייד בסוללה עם תכולת אנרגיה של 100 קילוואט שעה, ובפלטפורמת PPE המתוחכמת יותר.

    גם פולקסווגן, כמו אאודי, מבטיחה גרסה בסיסית עם הנעה אחורית, וההערכה היא שהמנוע שלה יספק כ-275 כוחות סוס, וגרסה יקרה יותר עם הנעה כפולה שתספק – כך לפי הערכות מוקדמות – כ-355 כוחות סוס. בהמשך, בסבירות רבה, תוצע גם גרסת ביצועים תחת המיתוג GTX. פולקסווגן הבטיחה להשיק לפחות דגם חשמלי חדש נוסף בכל שנה עד לשנת 2026, כולל, ולהשיק בסין פלטפורמה חשמלית טהורה שלישית (אחרי PPE שתשמש בעיקר את אאודי ופורשה) שתיקרא SSP.

    אנשי פולקסווגן מעריכים שבסיכום 2022 הם ימסרו בסין לבדה כ-180-190,000 מכוניות חשמליות, לעומת כ-93,000 בסיכום 2021.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.