• Ad
  • נחשף הקונספט אאודי A6 e-tron סטיישן

    רכב חשמלי לא צריך להיות משעמם: נחשף הקונספט אאודי A6 e-tron סטיישן

    כמעט שנה לאחר חשיפת דגם הקונספט אאודי A6 סדאן החשמלית – האאודי הראשונה שמבוססת על פלטפורמת PPE החשמלית הטהורה, חשפה היום אאודי את גרסת הסטיישן בצמוד להבטחה לייצר מכוניות קטנות יותר על-בסיס אותה פלטפורמה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אאודי חשפה היום (ה') את מכונית הקונספט החשמלית החדשה A6 Avant e-tron שהיא לכאורה תצורת סטיישן למכונית הקונספט A6 e-tron שנחשפה לפני כמעט שנה בתערוכת המכוניות של שנחאי בסין. למעשה, על אף שמדובר במכונית מאד דומה שמבוססת על אותה פלטפורמת PPE של קבוצת פולקסווגן, הפעם נראה שמעצבי אאודי יצאו מגדרם כדי להוכיח שרכב חשמלי לא צריך להיות משעמם ובנאלי בעיצובו.

     

    נחשף הקונספט אאודי A6 e-tron סטיישן

     

    "מקורות מקורבים" לאאודי טוענים שהעיצוב של מכונית התצוגה החדשה, אשר מנבאת מכונית סדרתית שתושק בעוד כשנתיים, כמעט זהה למכונית הסדרתית, וזה אומר שאפשר להביט בה ולראות כמעט את "הדבר האמיתי".
    אנשי אאודי מספרים שאורך מכונית הקונספט הוא 496 סנטימטרים, רוחבה 196 סנטימטרים מאד מרשימים, גובהה 144 סנטימטרים, ואורך בסיס הגלגלים שלה הוא 295 סנטימטרים. המשמעות היא שאנחנו מדברים על מכונית נוסעים גדולה למדי, רחבה ומרווחת מאד.

    היות שמדובר באאודי, מותג שעשה קריירה סביב ההנעה הכפולה, או "קוואטרו", לא מפתיע שגרסאות הדגל של המכונית החדשה יקבלו שני מנועים חשמליים שמניעים את ארבעת הגלגלים. אלה מספקים יחד 470 כוחות סוס וכ-82 קג"מ מרשימים של מומנט ומאיצים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב"פחות מ-4 שניות".

     

    נחשף הקונספט אאודי A6 e-tron סטיישן

     

    לסוללה החשמלית יש תכולת אנרגיה של 100 קילוואט אשר תספק טווח נסיעה של כ-700 קילומטרים בין טעינות, והיא תאפשר גם טעינה מהירה בהספק של 270 קילוואט. יחד עם טכנולוגיית טעינה במתח של 800 וולט זה אומר שבהינתן עמדת טעינה מתאימה אפשר יהיה לטעון ב-10 דקות די אנרגיה לכ-300 קילומטרים של נסיעה, ובתוך פחות מ-25 דקות אפשר לטעון את הסוללה מ-5% ל-80%.

    השקת גרסת הסטיישן מאפשרת הצצה נוספת אל פלטפורמת PPE: "מכוניות הקונספט אאודי A6 e-tron Sportback ו-Avant" (הסדאן והסטיישן), נכתב בהודעת החברה לעיתונות, "הן כיום החברות הראשונות במשפחת כלי רכב – בתחילה לפלח שוק C ובהמשך גם לפלחי B ו-D". המשמעות המעניינת של הדברים היא שעל בסיס פלטפורמת PPE – המתוחכמת והיקרה יותר מפלטפורמת MEB – יושקו בעתיד גם דגמים בגודל קומפקטי. זה אומר שלצד אאודי Q4 e-tron, אשר חולקת את אותה פלטפורמה עם דגמי .ID הנוכחיים של פולקסווגן, ועם סקודה 'אניאק' וסיאט 'בורן' (כמקובל בין אאודי לפולקסווגן ב-50 השנים האחרונות), יושקו דגמים בממדים דומים אשר יתבססו על הפלטפורמה המתוחכמת יותר, PPE, אשר פותחה על-ידי אאודי בשיתוף פעולה עם פורשה.

     

    נחשף הקונספט אאודי A6 e-tron סטיישן

     

    קבוצת פולקסווגן, נכון לרגע זה, היא יצרנית הרכב היחידה שהציגה שתי פלטפורמות מודולריות חדישות שתוכננו מראש לרכב חשמלי טהור בלבד, ואאודי היא יצרנית הרכב הראשונה בפלח השוק היוקרתי שמציגה מכונית חשמלית בתצורת סטיישן (גם אם רק מכונית תצוגה לפי שעה). מכוניות ראשונות של אאודי על בסיס פלטפורמת PPE יושקו ויימכרו החל בשנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.