• Ad
  • בסדרת מנועי הטורבו-בנזין החדשה הושג שיפור של כ-10% ביעילות הבעירה, והחברה מבטיחה חסכון של ליטר דלק לכל 100 ק"מ נסיעה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כפי שהבטחנו כאן בינואר האחרון, פולקסווגן תכננה וייצרה סדרת מנועי TSI מודולרית חדשה, ובן המשפחה הראשון שלה, שהוצג השבוע, הוא מנוע ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר אשר מחליף את מנועי ה-1.4 ליטר המוגדשים שמוכרים לנו.

     

    משפחת מנועי טי אס אי חדשה לפולקסווגן 004

     

     

    פולקסווגן הייתה יצרנית הרכב הראשונה שהכניסה את הגדשת הטורבו של מנועי בנזין לייצור סדרתי במנועים קטנים ובינוניים, והפכה אותו לסטנדרט ברוב דגמי המכוניות של הקבוצה כולה (כולל אאודי, סיאט, סקודה והמסחריות).

    משפחת המנועים החדשה כוללת חמישה תחומים שונים של חידושים – החל בהגדשת הטורבו וכלה בציפוי הצילינדרים – והיא משיגה שיפור של כ-10% בנצילות המנוע שמתבטא בחסכון של עד ליטר בנזין לכל 100 ק"מ, ובצמצום משמעותי של פליטת המזהמים.

    משפחת מנועי ה-TSI החדשה מכונה evo (או EA2111) ובן המשפחה הראשון, בנפח 1.5 ליטר כאמור, יוצע בשתי רמות הספק עם 130 ו-148 כ"ס, ועם מומנט מרבי של 20.4 קג"מ אשר מתקבל כבר במהירות מנוע מאד נמוכה של 1,300 סל"ד בלבד – והוא נשמר ברובו עד למהירות מנוע גבוהה יחסית של 4,000 סיבובים לדקה.

    מנוע זה, אשר ישמש גם כיחידת הכח למערכות היברידיות, מבוסס על "מחזור מילר" (שבו משתמשת טויוטה מזה זמן במנועי המערכות ההיברידיות שלה) – שמשמעותו פתיחה של שסתומי היניקה של המנוע למשך זמן ארוך יותר ובאופן שחופף את מועד ההתחלה של פעולת הדחיסה בצילינדר.

    יחס הדחיסה בצילינדר גבוה יותר ועומד על 12.5:1 – ויעילות הבעירה שמתקבלת גבוהה יותר.משפחת מנועי טי אס אי חדשה לפולקסווגן 005

    הרכיב השני שעבר שינוי משמעותי הוא מגדש הטורבו שבו נעשה שימוש בטכנולוגיית גאומטריה משתנה אשר מקובלת כיום במנועי דיזל ויושמה לאחרונה על ידי  פורשה בדגמים ספורטיביים כמו ב-718 בוקסטר/קאיין החדשה.

    הגדשת הטורבו תוכננה באופן מתואם לשיטת 'מחזור מילר' של המנוע, כדי לתזמן נכון את מועדי ההזרקה וההגדשה ולהפיק את מירב התועלת מטמפרטורת הבעירה הנמוכה יותר שמתקבלת בשיטת פעולה זאת.

    מערכת הזרקת הבנזין, בשיטת מסילה משותפת, לקוחה גם היא מעולמם של מנועי הדיזל, ולחץ ההזרקה גבוה מאד ועומד על 350 באר – זאת במקביל להקטנת קוטר קצה המזרק ל-6 מ"מ בלבד. כך מוזרקות לחלל הצילינדר טיפות דלק קטנות יותר והבעירה שמתקבלת טובה יותר.

    שיפורים נוספים בוצעו בסעפת היניקה, בציפוי מיוחד של הצילינדרים ("ספריי פלזמה אטמוספירי") שמפחית את החיכוך ויוצר נקודות שבהן נכלאות "בועיות שימון" על דופן הצילינדר, הוספת מערכת לניתוק בוכנות (אשר מפסיקה את הזרקת הדלק לשתי בוכנות בעת שהמנוע לא נמצא תחת עומס) כסטנדרט, ו"ניהול תרמי חדשני" שמתבטא בפיזור חום מוצלח יותר מן הצילינדרים החוצה.

    גם משאבת השמן הוחלפה – במשאבה בעלת הספק משתנה, ולדברי פולקסווגן שופרו גם תכנון ראש המנוע ומעברי המים לטובת קירור יעיל יותר, זוויות השסתומים, ו"ניהול משק המים" של המנוע באופן שבו מנוע קר יגיע מהר יותר לטמפרטורת עבודה, ואילו מנוע חם יקורר טוב יותר, כאמור.

    המנוע החדש יוצע, כך מבטיחים אנשי פולקסווגן, עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

    אנשי פולקסווגן מביטים באומץ אל הקהל כשהם לא מתעלמים מ"פרשת דיזלגייט" הכואבת והמביכה מבחינתם ומצהירים ש"השיפורים הטכנולוגיים יביאו לחסכון אמיתי בדלק במגוון רחב של פעילויות המנוע, וכתוצאה מכך הם יבואו לידי ביטוי  לא רק בתנאי מעבדה על מכשור הבדיקה אלא ישפיעו באופן ברור גם בחיי היום יום  של הלקוח".

    משפחת מנועי טי אס אי חדשה לפולקסווגן 006

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן חושפת את מנוע ה-TSI הבא שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.