• Ad
  • פולקסווגן תציג השנה דור חדש למנועי בנזין ודיזל בנפח 1.5 ליטר, וגם מנוע תלת-צילנדרי חדש בנפח 1.0 ליטר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בעוד כשלושה חודשים, במסגרת התצוגה הטכנולוגית של 'סימפוזיון וינה', תציג קבוצת פולקסווגן דור חדש של מנועי בעירה פנימית בנפח 1.5 ליטר – בתצורות בנזין ודיזל.

     

    Volkswagen Passat / Passat Variant BlueMotion/TDI-Motor (81 kW / 110 PS)

     

    הנטייה האנושית והתקשורתית היא לחבר את האירוע הזה – הנדיר יחסית – לסקנדל "פרשת 'דיזל גייט'" ולזיוף מבחני פליטות המזהמים שצפוי עוד להעסיק את העולם בשנים הקרובות ולעלות לקבוצה הרבה מיליארדי דולרים – אבל כמובן שאין כל קשר בין הדברים (למעט ההנחה הסבירה שהמנועים החדשים ייבחנו כעת בשבע עיניים).

    הקשר הנוסף הוא שגרסת הדיזל של מנוע ה-1.5 ליטר החדש תחליף את מנוע ה-1.6 ליטר שהוא אחד משלושת ה"מעורבים" בשערוריית הפליטה.

    מעבר לכך מדובר בתוכנית פיתוח שאורכת מספר שנים והחלה הרבה לפני פרוץ השערורייה, ויש בה לא מעט פרטים מעניינים אחרים – למשל הבדלי הגישה בין קבוצת פולקסווגן לבין קבוצת ב.מ.וו. בפיתוח מנועים.
    המשותף לשתי החברות הוא ששתיהן – כל אחת מסיבותיה שלה – היו זקוקות לדור חדש של מנועים אשר מצד אחד יתאימו לצרכים המשתנים של תעשיית הרכב (ובכלל זה גם תקני זיהום ותצרוכת דלק) ומצד שני יהיו פחות יקרים לייצור המוני.

    מחלקות הפיתוח של שתי החברות הגיעו למסקנה שנפח המנוע האידאלי בעידן הגדשת הטורבו הוא 1.5 ליטר (למסקנה דומה הגיעו גם יצרניות רכב נוספות) – אצל פולקסווגן יחליף מנוע זה את הדיזל בנפח 1.5 ליטר וחלק ממנועי הבנזין בנפח 1.8 וגם 1.4 ליטר.

    וחשוב מכל: שתי החברות השקיעו בארכיטקטורה משותפת למנועי בנזין ודיזל באופן שחוסך כסף ברכישת רכיבים (בזכות אחוז גדול יותר של רכיבים משותפים) – ובעיקר מפשט את תהליכי הייצור ומאפשר לייצר את שני סוגי המנועים על קו ייצור אחיד. במילים אחרות: באותו מפעל, על אותם קווי הרכבה, יורכבו גם מנועי בנזין וגם מנועי דיזל, ובזכות גמישות זאת יוזל המחיר שלהם.

    במנועים החדשים של פולקסווגן, שכולם כמובן יהיו מוגדשי טורבו, צפוי שימוש נרחב באלומיניום. עם זאת – שאר הטכנולוגיות כמו הזרקת דלק ישירה בבנזין ומסילה משותפת בדיזל – ככל הנראה יהיו מוכרות ונפוצות יותר.

    ההבדל בין הגישות של ב.מ.וו. לפולקסווגן הרבה יותר מרתק מקווי הדמיון ביניהן: בפולקסווגן, ששולטת ברזי הייצור של מנועים תלת-צילינדריים ומייצרת מנועים כאלה – מתכוונים ככל הידוע לחלק את 1,500 הסמ"ק שלהם על-פני ארבעה צילינדרים במקום שלושה אצל ב.מ.וו.
    בכך הם "מתעלמים" מן הטענה של מהנדסי הפיתוח של ב.מ.וו. לפיה במנועי בעירה פנימית קיים "נפח צילינדר אידאלי" והוא עומד על 500 סמ"ק.

    סביב התיאוריה הזאת – בין אם היא נכונה או לא – בונים מהנדסי ב.מ.וו. את כל הדור החדש של המנועים שלהם: שלושה צילינדריים בנפח 1.5 ליטר, 4 צילינדריים בנפח 2.0 ליטר, ו-6 צילינדריים בנפח 3.0 ליטר.

    ההשקה: במתיחת הפנים של גולף

    מנועי ה-1.5 ליטר הארבעה צילינדריים החדשים של קבוצת פולקסווגן, אשר יניעו כמובן בעתיד את כל מותגי הקבוצה, יושקו במהלך השנה הבאה עם מתיחת הפנים הראשונה של גולף הנוכחית, לאחר שייכנסו לייצור סדרתי בתחילת 2017. עם זאת – ככל הידוע המנועים לא יוצעו עם המכונית בעת ההשקה אלא רק כחצי שנה לאחר מכן.

    היות שההשקה מתוכננת לעוד כשנה עדיין לא ברור אם מהנדסי פולקסווגן יחשפו פרטים מלאים אודות המנועים החדשים כאשר יציגו אותם בווינה, והאם יתארו משהו שנוגע לחידושים הטכנולוגיים. גם לא ברור עדיין אם מה שיוצג הם אבות טיפוס של המנועים או רק צילינדר אופייני שלהם.

    ככל שהדברים אמורים במנועי הבנזין, כמעט מובן מאליו שהם צפויים להציג שיפור של המומנט המרבי ביחס למנועי ה-1.4 ליטר Tsi שהם יחליפו, וזאת חדשה חשובה היות שמנועים אלה מניעים בין השאר את גרסאות הבסיס של מכוניות גדולות כמו פולקסווגן פאסאט או סקודה סופרב.

    נוסף לצמד המנועים הזה מתכננת פולקסווגן להשיק גם מנוע תלת-צילינדרי חדש, בנפח 1.0 ליטר, מוגדש טורבו, אשר יחליף מנוע דומה שמשמש אותה כיום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אחרי 'דיזלגייט': פולקסווגן תציג סדרת מנועי בנזין ודיזל חדשים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.