• Ad
  • עיריית תל-אביב מציגה: המחלקה לשיחזור ושיכפול תאונות דרכים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי שסללו רחוב ללא סימונים או סימני אזהרה, והפכו אותו לדרך הכניסה היחידה לשכונה, אנשי התחזוקה של העיריה מגרדים את שרידי המכוניות מהגדרות ומקימים אותן מחדש

    כמה טיפשים יכולים להיות האחראים על הבטיחות בעיריית תל-אביב?

    שפטו בעצמכם.

    בשנים האחרונות מפתחת העיריה את החלק הדרומי של שכונת "ל' החדשה" בסמוך לשדה דב בתל-אביב, מערבית לשכונת ל' הוותיקה. העיריה הקפידה להעניק שמות לכל הרחובות והכיכרות בשכונה החדשה, למעט רחוב אחד שמחבר בין קצהו המערבי של רחוב איינשטיין לבין רחוב יהודה עמיחי. רחוב זה נותר מוזנח מכל בחינה אפשרית, כולל אפילו השם שלו: 2040.

    האחראים על הבטיחות בעירייה, שמתוקף תפקידם אמונים לא רק על אישור תוכניות התחבורה אלא גם על היישום שלהן בשטח, פתחו את 2040 לתנועה למרות שאין עליו סימונים מכל סוג שהוא, ובמיוחד חסרים בו סימני אזהרה מפני המלכודת שהוטמנה בו: בקצהו הדרומי, ממש לפני חיבורו לרחוב יהודה עמיחי, מתעקל 2040 בסיבוב חד של 90 מעלות, ובאופן שמקשה על נהגים לשפוט את מיקומם של כלי רכב שמגיעים מן הכיוון הנגדי.

    כאשר נוהגים דרומה על 2040 במהלך היום אפשר אמנם להבחין בסיבוב החד, אבל זאת רק ברגע האחרון, כאשר נמצאים כמה עשרות מטרים לפניו. בלילה המצב בעייתי הרבה יותר: העירייה אמנם הציבה עמודי תאורה זמניים לאורך המדרכה המזרחית, אבל משחקי האור והצל רק מקשים על זיהוי הסיבוב בכלל, ובפרט על גילוי נקודת הפנייה המדויקת.

    אף סימון או שילוט אזהרה לא מוצבים לאורך 2040 כדי להתריע מפני המלכודת, לא שלט כתום של עבודות או סימון אדום של סכנה, ואין אפילו מהמורת מהירות קטנה או גירוד של הכביש שיכלו ליצור אצל נהג תמים תחושה שעליו להפחית את מהירות נסיעתו.

    את התוצאות צריך היה לצפות כל מי שמעט שכל בקודקודו: נהגים שלא מכירים את הפניה מגיעים אליה במהירות גבוהה מידי, חלקם מצליח להתעשת ולבלום בעוצמה ואחרים נבהלים ומוצאים את עצמם על המדרכה ועל הגדרות שהקימה העיריה כדי לתחום את השטח שמעבר למדרכה.

    תושבים מן השכונה מספרים על לפחות ארבע תאונות שגרמה המלכודת הזאת בחודשים האחרונים, באחת מהן נפצע אופנוען שהובל משם באמבולנס לבית החולים. סימני הבלימה על הכביש, וסימני חיכוך על המדרכה, מעידים שמספר התאונות שהתרחשו בסיבוב 2040 עלול להיות גבוה יותר. לאחרונה, עקב עבודות שמבוצעות בחלקה המזרחי של השכונה הפך רחוב 2040 לדרך הכניסה והיציאה היחידה אליה, כך שנפח התנועה עליו רב יותר וכך גם הסיכון לתאונות.

    IMG_0245
    נהגים שמגיעים לקצהו הדרומי של 2040 מבחינים בסיבוב החד רק ברגע האחרון

     

    ומה עושים בתגובה אנשי עיריית תל-אביב?
    הם מתקנים את הגדרות, צובעים אותן מחדש, ומכינים אותן לקליטת המכוניות הבאות שיתעופפו עליהן. מיותר לציין שעצם ההצבה של הגדרות מחדש מבטיחה שהנזק לנהגים, לרוכבים ולנוסעים הבאים שצפויים לטעות שם יהיה קשה וחמור יותר ממצב שבו אין גדר וכלי הרכב ממשיך הלאה אל החולות.

    צריך היה לצפות שלאחר תאונה או שתיים יתעורר מישהו בעירייה כדי לפתור את הבעיה, ולכל הפחות יורה שלא להקים מחדש את הגדרות, אבל לא כך המצב בעיריית חלם. שם אולי יתעוררו לפעולה רק אחרי ההרוג הראשון, חלילה.

    בינתיים, הדרך היחידה לגרום לעיריות ולרשויות מקומיות להתאפס על עצמן במקרים כאלה היא לתבוע מהן את הנזק, במקום לתבוע אותו מחברת הביטוח.

    תגובת עיריית תל-אביב: "לעיריית תל אביב יפו לא הועברו נתונים לגבי תאונות במקום. העירייה מקבלת נתונים על תאונות דרכים שדווחו למשטרה בלבד, ואשר היו בהן נפגעים. הבוקר (ב') ביקרה ברחוב מנהלת התנועה של העירייה, ובימים הקרובים יושלמו סימוני צבע ותימרור במקום".

    ראוי לציין שברחוב כולו אין כל סוג של סימון תנועה ואין בו אף תמרור, לכן הבחירה במינוח "יושלמו" עלולה להטעות.

    עצוב ומטריד לגלות שהגורם בעיריה אשר הורה על ביצוע התיקונים במקום לא דיווח לגורם האחראי על הבטיחות על עצם קרות התאונות (ולכל הפחות על סימני הנזק שמעידים שהן קרו) או שהדיווח שלו לא נרשם ולכן אין בעיריה נתונים אודות תאונות אלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.