• Ad
  • מאזדה דמיו מלפנים
    אחרי למעלה מעשור יבואנית מאזדה מחזירה לתודעה את השם 'דמיו' במאזדה 2 החדשה. השם החדש יאפיין את דגם הסדאן בלבד כאשר תצורת ההאצב'ק תמשיך להיקרא 2. שיווקן אצלנו יחל בתחילת מאי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לא בכל יום מוחלף שמה של מכונית חשובה עבור השוק הישראלי, ובוודאי כאשר מדובר בדגם מצליח שכבר ביסס את שמו בתודעה המקומית, אבל זה מה שיקרה עם שמה של מאזדה 2 החדשה. גרסת הסדאן החדשה תימכר בארץ כ'דמיו' (Demio), שם בו משתמשת מאזדה במספר שווקים בעולם ובהן גם השוק היפני. גרסת ההא'צבק שתשווק במקביל תמשיך להיקרא גם בארץ 'מאזדה 2'.

    תוכניות יבואנית מאזדה ל-2015

    דלק מוטורס, יבואנית מאזדה שיווקה בעבר את הסופרמיני שלה בשם דמיו. היה זה בדור הראשון של הדגם שיוצר בין השנים 1996-2002 והחליף את '121' שיוצר לפניו. בישראל שווק דמיו רק בערוב ימיו בין השנים 2001-2003, כשהדור השני לא הגיע אלא רק הדור השלישי שזנח את השם דמיו לטובת הספרור '2'. דגם זה יוצר מ-2007 ועד לאחרונה עת פינה את מקומו בפס היצור לדור החדש והרביעי במספר.

    מאזדה דמיו דור ראשון
    מאזדה דמיו דור ראשון

    דמיו שנמכר כאן בתחילת המילניום היה אז בתצורת האצ'בק, הפעם מדובר בתצורת סדאן למכונית, אבל בדלק מוטורס מפגינים אופטימיות ואומרים שזה פחות חשוב בעיקר בגלל שאנשים עדיין זוכרים לטובה את אותה דמיו שנמכרה כאן בעבר. לטענתם יצירת בידול בין גרסת ההאצ'בק לסדאן רק יכולה לסייע בחיזוק המותג.

    כשבדלק מוטורס אומרים זאת הם מתכוונים לכך ששני הדגמים פונים לקהלים שונים: גרסת ההאצ'בק לשוק הפרטי ברובו, וגרסת הסדאן לשוק ציי הרכב והליסינג. גרסת ההאצ'בק נמכרה בישראל במספרים נאים אבל לקראת סופה סבלה מתחרות קשה וביקוש נמוך במיוחד. כך נוצר מצב שהמכונית שבעבר היית המאוד מבוקשת החלה להימכר בהנחות גדולות למגרשי ליסינג שמכרו אותה בשוק ה"יד ראשונה אפס ק"מ".

    גרסת הסדאן הגיע לישראל בנובמבר 2010 – כשלוש שנים אחרי תחילת שיווקה של גרסת ההאצ'בק (2007) – ושיווקה כאן הופסק במהלך 2012. היא יועדה להתחרות בקטגורית משפחתיות קטנות בו משחקות יונדאי i25, וכיום גם מתחרות נוספות כמו סקודה ראפיד, אבל לא ממש הצליחה להתחרות במלכת הסגמנט הבלתי מעורערת, יונדאי i25. מכאן אולי ברורה יותר הסכמתה של דלק מוטורס להחלפת שמה של גרסת הסדאן שבעבר הצליחה פחות.

    מאזדה דמיו מאחור

    דלק מוטורס מציינים שהדור החדש של 2 ודמיו לא יצעו במחירים "שוברי שוק" בין היתר בגלל הקו בו נוקטת היצרנית שרוצה להפוך ליצרנית נישה. בנוסף השוק האירופי מתאושש מבחינת מכירות ויכולת קניה, היורו זול ומאזדה מאוד רוצה להתרחב שם. במובן מסוים זה מגיע על חשבוננו שכן מתי בפעם האחרונה קרה שישראל לא הייתה בין השווקים הראשונים לדגם מסוים של מאזדה.

    מאזדה 2 ודמיו ישווקו כאן בתחילת חודש מאי עם מנוע אחד: 1.5 ליטר, 111 כ"ס ובשילוב תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים. היא לא תוצע בישראל עם תיבה ידנית – מתוך נקודת מוצא שזה לא מותג זול וגם כך שוק הידניות מאוד מצומצם – ומחירה צפוי להיות דומה לזה של הדגם היוצא. כלומר סביבות 100,000 שקלים ל-2 ו-110,000 שקלים לדמיו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה 2 סדאן תיקרא בארץ דמיו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.