• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מערכת "נהג צעיר" של שברולט תעקוב אחר נהיגתם של נהגים צעירים, תגביל את המהירות המרבית שלהם ותחבר עבור ההורים דוח שמסכם את כל אירועי הבטיחות שהתרחשו במהלך הנהיגה

    בתערוכת ניו-יורק הקרובה, שתיפתח ב-1 באפריל, תציג שברולט את מאליבו החדשה ואיתה גם "שמרטף אלקטרוני" לנהגים צעירים.

    נתוני המעורבות בתאונות של נהגים צעירים בכל העולם מעידים על כך ששילוב של חוסר ניסיון עם פזיזות ומשובת נעורים הופכת את האוכלוסיה הזאת לפוגענית ונפגעת במיוחד. בארה"ב, למשל, מצביעים נתוני מינהל הבטיחות הפדרלי על כך ששיעור המעורבות בתאונות של נהגים חדשים, בני 16-19, גדול פי שלושה (!) מזה של נהגים בני 20.
    פורד מציעה כיום פתרון חלקי לבעיה הזאת עם מערכת שנקראת MyKey ומדווחת להורים, על גבי מסך המכונית, על אירועים חריגים כמו נסיעה במהירות מופרזת. מאליבו החדשה לוקחת את העניינים הרבה מעבר לכך.

    Teen Driver של שברולט, אשר תופיע לראשונה במאליבו החדשה שתושק בעוד כשבוע וחצי בתערוכת ניו-יורק, עוקבת אחר מהירות הנסיעה של הנהג הצעיר ובעיקר אחר אירועים חריגים כמו מצבים שבהם מופעלות מערכות בטיחות אוטומטיות כמו בקרת היציבות או ה-ABS, ומסכמת אותם בדוח שאותו אפשר לקרוא על המסך במכונית. הדוח מציג את מרחק הנסיעה הכולל, המהירות המרבית אליה הגיע הנהג במהלך נסיעתו, ואת מספר האירועים החריגים שבהם הופעלו מערכות בטיחות או התראות שונות.

    בזמן אמת, וזה אולי חשוב יותר, המערכת משמיעה התראות קוליות לנהג, לא מאפשרת ניתוק של מערכת בקרת היציבות, ובנוסף לכך גם מגבילה את המהירות המרבית של המכונית, ואת העוצמה המרבית של מערכת השמע, בהתאם לקביעה מראש של ההורים.

    בניגוד למערכת של פורד, אשר לא מאפשרת לנהג הצעיר להשתמש בדיבורית או לקבל הודעות טקסט בעת נהיגה – מתכנני המערכת של שברולט מניחים – בצדק – שדבר כזה רק עלול לגרום לנהג הצעיר להשתמש בטלפון החכם שלו במקום במערכת המולטימדיה של המכונית ולכן תכונה זו לא נכללת אצלם.
    כמו אצל פורד, גם המערכת של שברולט מבוססת על המפתח האישי של הנהג הצעיר: על בעל הרכב לקודד פעם אחת לתוך המערכת את מספרו של המפתח שיינתן לנהג הצעיר ומרגע זה כל שימוש במכונית באמצעות המפתח הזה מתועד.

    אנשי יחסי הציבור של שברולט מציגים את הכלי החדש שלהם כ"כלי לימוד אשר יאפשר להורים לדון עם הילדים שלהם (בנוגע להרגלי הנהיגה – ג.מ.) ולחזק הרגלי נהיגה בטוחים".

    במכוניות שמצוידות במערכות מתקדמות יותר של סיוע-לנהג, כגון בקרת שיוט אקטיבית או בלימת חרום אוטומטית, תתעד המערכת גם מקרים שבהם הנהג קיבל התראת אי שמירת מרחק או כניסה לנתיב נסיעה חסום, או, חמור יותר, שמערכת הבלימה האוטומטית הופעלה. כעקרון, כל מערכות הסיוע-לנהג, אפילו חיישני החניה, יכולים להיות מחוברים למתעד הנסיעות.

    Teen Driver, available on the all-new 2016 Chevrolet Malibu

    המערכת של ג'נרל מוטורס פותרת רק בדרך עקיפה את אחת הבעיות הקשות ביותר בקרב נהגים בכלל ובקרב צעירים בפרט, שהיא הסחת הדעת שנגרמת בגלל שימוש באפליקציות השונות של טלפונים חכמים.
    אפשר לקוות שהסחות הדעת הראשונות לא יגרמו לתאונות אבל כן יחוללו התראות מתועדות, ובכך יעודדו צעירים שלא להשתמש בטלפונים בעת נהיגה. אבל, כאמור, זאת דרך עקיפה שלא מונעת את הבעיה מלכתחילה.

    בשוליים, כמובן, כמו כל מערכת שמתעדת אירועים, עלולה המערכת החדשה של ג'נרל מוטורס ליצור גם תמריץ שלילי אצל ילדים שהמאזן ההורמונלי שלהם גורם להם להיות בשיא מרד הנעורים: אלה עלולים להתייחס לתיעוד כאל הישג שיכעיס את ההורים שלהם, ולנסות להשיג כמה שיותר "ניקוד" על הפעלת התראות בזמן קצר ככל שניתן…

    בנוסף, מערכות מסוג זה – לטוב ולרע – הן מהדורה ראשונה של מערכות שינטרו את הנהיגה של כולנו, לרווחת חברות ביטוח שינסו לתפור מודלים להתאמה בין אופי הנהיגה של נהגים לבין מחירי פרמיות הביטוח שלהם.
    אנשי שברולט לא מפספסים, ובצדק מבחינתם, את הערך המכירתי של מערכת כזאת עבור הורים שעשויים לקנות את מאליבו החדשה, והם מצטטים את מאריאן ביב, מהנדסת בטיחות של ג'נרל מוטורס שהייתה מעורבת בפרויקט ואומרת ש: "כאמא לשני ילדים אני יודעת שלכל דבר בעל פוטנציאל לשמירה על המשפחה שלנו בטוחה יותר יש ערך רב להורים."

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האח הגדול גרסת שברולט: מאליבו חדשה עם בייביסיטר אלקטרוני לנהגים צעירים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.