• Ad
  • עושים סוויטש: קבוצת כלמוביל מתווכת בין מוכרים וקונים של רכב משומש

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'סוויטש', מיזם חדש שפועל ממתחם פי גלילות, הופעל במשך קרוב לשנה בגרסת 'בטא' תחת השם 'קארטר'. המטרה: לתווך בין מוכרים ומחפשים של מכוניות מבעלות פרטית עם פחות מ-150,000 ק"מ

    קבוצת כלמוביל, יבואנית הרכב הגדולה בישראל, השיקה היום (ב') פלטפורמה חדשה למסחר במכוניות משומשות של לקוחות פרטיים.

    הפלטפורמה, שנקראת "סוויטש" (www.switch.co.il), תהיה אינטרנטית בחלקה ופיזית בחלקה האחר, ותתנהל בשלב ראשון ממתחם פי גלילות צפונית לתל-אביב, במקום שבו שכן בעבר מרכז המבקרים של חברת 'בטר פלייס'.
    המיזם מבוסס על התיווך האקטיבי של 'סוויטש', שתתנהל כיחידת רווח והפסד עצמאית בתוך קבוצת כלמוביל אבל עם הגב הכלכלי של הקבוצה, בין מוכרי מכוניות לבין מי שמחפשים מכונית משומשת מבעלות פרטית.

    מוכרי מכוניות יציעו אותן למכירה במיזם, ואנשי המיזם יבדקו אם אלה עומדות בסטנדרט שנקבע: בעלות פרטית, עלתה על הכביש לפני פחות משמונה שנים, ללא "תאונות שילדה" או תקלות מכאניות קשות, ועם פחות מ-150,000 ק"מ. לאחר שלב זה תישלח המכונית לבדיקה במכון בדיקה, על חשבון המיזם, ובהתאם לתוצאות הבדיקה היא תתומחר על-ידי המוכר ובעצה אחת עם אנשי המיזם.

    מכונית שמוצעת למכירה מצולמת על-ידי ועל חשבון המיזם ממספר רב של זוויות, והיא מוצגת באתר האינטרנט של המיזם באופן שמגביר ככל שאפשר את השקיפות כלפי הקונים הפוטנציאליים.
    המוכר לא מתחייב כלפי המיזם בשום אופן, והוא גם מי שקובע את המחיר המבוקש תמורת המכונית, ובמצב שבו מבוצעת עסקה מקבל המיזם עמלה בסך 2.5% מערך המכירה.

    קונים פוטנציאליים יכולים לראות את מבחר המכוניות שמוצעות למכירה באתר האינטרנט של 'סוויטש', והם פטורים, למעשה, מעלות הבדיקה ומן הביצוע שלה, שכן זו בוצעה כבר על-ידי המיזם ועל חשבונו.
    לאחר שרוכש פוטנציאלי בחר מכונית וסיכם את פרטי העסקה נקבעת במקום פגישה עם המוכר ומבוצעת העברת הבעלות על המכונית.

    המיזם חוסך לשני הצדדים את הצורך לעסוק במכירת ובקניית המכונית, על כל הטרדה שכרוכה בכך, ואף מעניק לרוכש חצי שנת אחריות לתקינות המכלולים העיקריים ברכב.

    הרוכש מעביר את סכום הכסף שעליו סוכם לחשבון נאמנות של המיזם, והמיזם מעביר אותו אל המוכר באופן שחוסך לשני הצדדים את ההתעסקות הביורוקרטית שקשורה בהעברת הבעלות והעברת התשלום.
    במקרה שהרוכש התחרט בתוך חמישה ימים מעת ביצוע העסקה הוא יכול להחזיר את המכונית למיזם ולקבל את מלוא כספו בחזרה. במקרה כזה סופג המיזם את הנזק – כולל את הפחתת המחיר של המכונית כתוצאה מהוספת "יד" לרישום הבעלויות של המכונית באגף הרישוי, והמכונית תימכר בערוץ אחר, ככל הנראה באמצעות חברת הטרייד-אין של קבוצת כלמוביל.

    את מיזם 'סוויטש' הקים ומנהל אסף חרל"פ, בנו של ד"ר שמואל חרל"פ מבעלי כלמוביל, והוא הגה את הרעיון במהלך לימודיו באוניברסיטת הרווארד. המיזם נמצא בהרצה מזה קרוב לשנה, ופעל עד כה תחת השם "קארטר", באותו המקום ובמתכונת דומה.

     

    900 אלף עסקאות מכירת רכב בישראל. מקור: משרד התחבורה
    900 אלף עסקאות מכירת רכב בישראל. מקור: משרד התחבורה

     

    לדברי חרל"פ, שוק הרכב בישראל מבצע מידי שנה כ-900 אלף עסקאות קניה ומכירה, מהן כ-200 אלף עסקאות של מכוניות שעומדות ב"סטנדרט סוויטש" – כלומר בנות פחות משמונה שנים ובבעלות פרטית קודמת. לדבריו, עד עתה פעל המיזם "במתכונת בטא" על מנת ללמוד את התנהגות המוכרים והקונים ולשכלל את המודל. במהלך השנה האחרונה בוצעו לדבריו ניסויים ונערכו אירועים שונים – והכל במטרה למצוא את דרך ההתנהלות המתאימה ביותר לשוק הישראלי.

    חרל"פ סרב להתייחס ליעדי תנועה ומכירה ו/או להערכות כלכליות, אבל אמר ש"מדובר במודל כלכלי שנבחן היטב וצריך להצליח".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.