• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    רנו קליאו RS, אחת המכוניות האהובות והפופולריות בקרב אוהבי נהיגה ספורטיבית, לא תיוצר יותר – מפני שרנו לא יכולה להצדיק כלכלית את ההשקעות שנדרשות כדי להתאים מכונית כזאת לדרישות תקינת זיהום האוויר המחמירות והולכות. מגזין הרכב הבריטי 'אוטו אקספרס' מדווח על כך שמחלקת המכוניות הספורטיביות של רנו, 'רנוספורט', צפויה להחליף את קליאו RS בגרסה חזקה ומהירה של 'זואי' החדשה, אשר תיקרא 'זואי RS'.

     

     

    רנו היא אחת משתי יצרנית הרכב הראשונות (יחד עם ניסאן) מבין יצרניות הרכב הגדולות אשר הימרה על המעבר למכוניות חשמליות, והייתה בין הראשונות להציע מכוניות חשמליות טהורות מודרניות מייצור סדרתי. כעת, אם רנוספורט תממש את הבטחתה, רנו תהיה יצרנית הרכב הגדולה הראשונה שמציעה גרסאות ספורטיביות של מכוניות חשמליות, כאלה שמתוכננות ומיוצרות עבור חובבי הגה ונהיגה, ואפילו משתתפות בסדרות מירוצי ספורט מוטורי.

    רנו כבר השתעשעה בעבר עם הרעיון של גרסת ביצועים ל'זואי', כאשר הציגה בתערוכת ז'נבה 2017 את מכונית הקונספט 'זואי e-sport'. באותה עת עדיין לא היה ברור מה שידוע כעת: תקינת זיהום האוויר המחמירה בכל רחבי העולם מצמצמת את תחום המחיה של מנוע הבעירה הפנימית, כאשר החללים הראשונים שנופלים הם מנועים שמייצרים את כמות הזיהום הגדולה ביותר.

    אנשי 'אוטו אקספרס' מצטטים את עלי קסאי, סמנכ"ל תכנון המוצר של רנו, שאמר להם ש"דגמי העתיד של רנו ספורט חייבים להתאים לאסטרטגיית החשמל של המותג רנו. עלינו לעלות בקנה אחד עם המגמות הנוכחיות ולהמציא את המכוניות הספורטיביות העתידיות. זה התפקיד של רנו ספורט – להיות חדשניים.

     

     

    מכונית הקונספט  'זואי e-sport' זכתה להערכה של אנשים רבים, הם אהבו אותה, ולפי המשוב שאנחנו מקבילים הם גם רוצים לקנות אותה". עוד אמר קסאי שהתפקיד של רנו ספורט הוא למצוא את הדרך להתאים בין הדרישות הספורטיביות של לקוחות המחלקה לבין המוצר (החשמלי).

    למכונית הקונספט 'זואי e-sport' יש שני מנועים חשמליים שמספקים יחד כמעט 460 כ"ס (!), אחד מהם מותקן על הסרן הקדמי והאחר על הסרן האחורי, והם מזניקים אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות. בתוך פחות מ-10 שניות המכונית הזאת מגיעה למהירות המרבית (המוגבלת) שלה, שהיא 210 קמ"ש. המכונית נבנתה על בסיס שלדה ייעודית ועם מתלים שתוכננו במיוחד, ויש לה שתי סוללות – אחת לכל מנוע.

    לדור השני של זואי, שהוצג השנה, יש מנוע שמספק כ-135 כ"ס וסוללה עם תכולת אנרגיה של 52 קילוואט בלבד, ואלה נתונים נחמדים עבור מכונית חשמלית עירונית אבל רחוקים מאד מלהשביע את תאוותם של מי שנוהגים לנהוג ולהנות מזה. באופן מעניין, דווקא טווח הנסיעה הוא לא בהכרח התכונה החשובה ביותר לבעלי מכוניות כמו קליאו RS, שנחשבת לגרגרנית למדי ביחס לאחיותיה הצנועות. למרות זאת, ועל אף שתכולת האנרגיה בשתי הסוללות של מכנית הקונספט היא רק 40 קילוואט שעה, קשה לחשוב גם על מכונית ספורטיבית שתספק טווח נסיעה של פחות מ-400 ק"מ, כלומר שכדי לייצר מכונית סדרתית נדרשת עוד לא מעט עבודה.

     

     

    רנו צברה ניסיון רב לא רק בגזרת החשמל באופן כללי אלא בספורט המוטורי החשמלי באופן ספציפי, וזאת בזכות השתתפותה באליפות פורמולה E. בתחום זה אמנם קיימת חשיבות פחותה לעלויות, ואפשר "לשחק" עם על מיני טכנולוגיות סוללה, אבל אחד הדברים שמגיעים משם הוא היכולת לטעון כמות גדולה של אנרגיה בתוך זמן קצר לתוך סוללה, וזאת תכונה נדרשת וחשובה במכונית ספורטיבית.

    החלק הקל יותר של הפרויקט יהיה טיפול בהנעה החשמלית עצמה – אנשי מחלקת הספורט יכולים לשלב מנוע נוסף על הציר האחורי או אפילו ארבעה מנועים בסך הכל ולהגיע להספקים מרשימים מאד ולתאוצות דימיוניות. הבעיה תהיה התמודדות עם החלקים הקשים: ראשית לכל, לשמור על הכל בתוך מסגרת תקציב סבירה. שנית, לנהל באופן יעיל את האנרגיה – גם בטעינה וגם בשימוש, ושלישית – להשתמש בסוללות מתאימות תוך כדי חלוקת משקל נכונה.

    אבל הבעיה הגדולה ביותר של מי שמבקשים לייצר מכוניות מהנות לנהיגה היא להקנות להן יכולות דינמיות גבוהות ו"אופי", ואלה תכונות שלא ממש נדרשו עד היום ממכוניות חשמליות סדרתיות. כדי לקחת 'זואי' חשמלית ולהפוך אותה ל-RS אמיתית נדרשת, בין השאר, הרבה מאד עבודת הנדסה על המתלים ומערכת ההיגוי.

    מצד שני, נכון להיום אין אף יצרנית מכוניות סדרתית גדולה שמציעה מכונית סופרמיני ספורטיבית, ואם רנוספורט תצליח במשימה היא תנציח פעם נוספת את רנו כחלוצה לפני המחנה.

     

     

    כל הדברים האלה טובים ויפים לאירופה, אבל לנו, בישראל, מותר לחשוש שלא תהיה להם כמעט כל משמעות. במבחן התוצאה, יבואני רנו לישראל אף פעם לא הצליחו להפוך לשחקן משמעותי בנישה הספורטיבית למרות שלאורך השנים היו להם כמה מן המוצרים הנחשבים ביותר בעולם. גם בתחום הרכב החשמלי – גם עם רנו וגם עם ניסאן, לא הצליחו אנשי קרסו מוטורס לנצל את היתרון האדיר של היצרניות שלהם ולנטוע יתד משמעותית בשוק.

    במקרה הזה, למרבה הצער, יש סיכוי הרבה יותר גדול שרנו זואי RS תהפוך ל"מינוס ועוד מינוס" (גם ספורטיבית, גם חשמלית) מאשר שהיא תהיה המכונית שתחלץ את קרסו מוטורס מן הרקורד השלילי שלה בשתי הגזרות האלה.

    The post עוברת לחשמל: רנו ספורט תחליף את קליאו RS בזואי RS חשמלית appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עוברת לחשמל: רנו ספורט תחליף את קליאו RS בזואי RS חשמלית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.