• Ad
  • סיאט לאון ST מלמעלה

    סיאט לאון ST בישראל

    סיאט שבדרך לעוד שנת שיא בישראל, השיקה בארץ את גרסת הסטיישן של לאון במחיר של 130,000 שקלים. בינתיים גרסת הקופרה של לאון מבוששת לבוא
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צ’מפיון מוטורס, יבואנית סיאט החלה בשיווק לאון ST – גרסת הסטיישן של המשפחתית מספרד. בינתיים גרסת הקופרה של לאון מבוששת לבוא.

    הדור החדש והשלישי של לאון נחשף בגרסת 5 דלתות בתערוכת פריז בספטמבר 2012 ולראשונה בתולדות הדגם בתצורות מרכב נוספות: 3 דלתות (SC) בז’נבה 2013 וסטיישן (ST) בפרנקפורט 2013. אלינו הגיעה לאון בתצורת 5 דלתות ו-3 דלתות בקיץ 2013, וכעת מצטרפת גם תצורת הסטיישן.

    לאון ST מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן שמשמשת דגמים נוספים בקונצרן (גולף, אודי A3, סקודה אוקטביה ולאון). מידותיה של גרסת הסטיישן דומות לאלה של גרסת ה-5 דלתות מלבד האורך: 453.5 ס”מ בסטיישן לעומת 426.5 ס”מ בהאצ’בק. תוספת האורך מתרכזת רובה ככולה בתא המטען שנפחו עומד על 587 ליטר (לעומת 380 ליטר ב-5 דלתות) ו-1,470 ליטר בקיפול המושב האחורי. למרות תוספת האורך, סיאט טוענת לתוספת משקל קטנה של 45 ק”ג בלבד ביחס לגרסת ההאצ’בק ולמשקל כללי של 1,233 ק”ג בגרסת הבסיס.

    גרסת הסטיישן תוצע בישראל עם מנוע אחד מוכר: טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (105 כ”ס) ובשילוב תיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמד (שבעה הילוכים). ביצועים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-10.2 שניות ומהירות מרבית של 191 קמ”ש.

    בשיחה בעבר אמר גל מזור, מנהל חטיבת סיאט, שהציב לעצמו וליצרנית מחיר יעד להשקת לאון ST ובמידה ולא יוכל לעמוד בו הוא לא ישיק כלל את הגרסה. לאור השקת לאון ST נראה שעמד ביעד והמחיר שנקבע עומד על 130,000 שקלים – 6,000 שקלים יותר ביחס לגרסת ה-5 דלתות.

    המכונית תוצע בישראל ברמת גימור אחת הכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תאורה עוקבת פניה, חישוקים קלים (16 אינץ') ועוד. בתקופת ההשקה המכונית גם תוצע עם גג זכוכית פנורמי.

    במקביל להשקת לאון ST תוכננה להגיע הקיץ גם לאון קופרה (בה נהגנו לפני כחצי שנה במסגרת השקה עולמית). אבל בינתיים סוגיית המחיר מול היצרנית טרם נפתרה ועל כן הגרסה החזקה ביותר של הלאון אי-פעם מתעכבת.

    יבואנית סיאט לא זקוקה ללאון קופרה כדי להעלות את מכירות הדגם, אלא תדמיתית עבור המותג. 2013 הייתה שנת שיא עבור סיאט עם 5,838 מכירות, ושנת 2014 צפויה להיות טובה עוד יותר כשהיעד עומד על 7,000 מכירות. את היעד מתכננת סיאט להשיג באמצעות לאון החדשה שזוהי לה שנת מכירות מלאה ראשונה, לאון ST וגרסאות נוספות לדגמים אחרים כדוגמת איביזה אוטומטית שכעת נמכרת ב-80,000 שקלים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.